The Wee Free Men (Ulvlek)

Efter att ha läst igenom ordentligt allt igen så är jag benägen att hålla med @Snurrfian att det verkar vara mer fokus på att hitta de goda rollerna än ulvarna?
Kanske att jag framför allt reagerar på hedinn där faktiskt. Men skitsvårt att säga om det betyder att hon är ond bara för det. Noterat är det dock
Sitter igen med röstlistan igår och har lite tankar :
[
19.34 fio röstar på Killaloe
19.52 Karamelldrottningen röstar på bollen__
20.42 Hedinn röstar på qitis

21.04 cirkus röstar på Snurrfian
21.14 LenaH röstar på Artline
21.16 bollen__ röstar på cirkus
21.16 Idahoe röstar på karamelldrottningen
21.17 Artline röstar på Cirkus
21.17 Mirtai röstar på Idahoe
21.22 cirkus ändrar röst till Artline
21.23 bollen__ ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 qitis röstar på Idahoe
21.26 Killaloe röstar på LenaH
21.29 Snurrfian röstar på Fio

bollen__
visste ju säkert att karamelldrottningen var god när hon ändrade sin röst.
Hon kan ha röstat på en god cirkus och sedan pudlat för att hålla henne mindre misstänksam mot bollen__
Bollen__ kan också ha lagt sin röst på en ond cirkus för att signalera till henne. Just bollen__ HAR ju en historia av att göra just det som utanför lyan.
bollen__ tyckte jag kändes väldigt inställsam överlag igår - vilket också var ett varningstecken för mig. Goda brukar vara mer misstänksamma/ osäkra av sig ( som jag tycker då)
Men sammantaget kan man säga att en ond utanför lyan helst inte vill att det ska gå att följa spår till lyan utifrån vad den skriver. Och gärna vill att man ska misstänka en god istället Så jag vet inte riktigt vart jag ska landa i mina tankar angående cirkus faktiskt .

Killaloe lägger en uddaröst näst sist av alla när det är tre som har 2 röster vardera. Det enda man kan tänka hyfsat säkert om det är att hon inte ville avgöra med en tredje röst. Vilket inte säger något om vilken sida hon står på egentligen

Snurrfian hade tidsbrist och slängde iväg en uddaröst hon med, lika svårt att veta om det säger något om vilken sida hon står på och samma reflektion där för mig - hon ville inte avgöra lynchen iaf

Artline lägger den första andrarösten i leken - På cirkus. Vilket kanske (obs kanske) kan betyda att Artline och cirkus iaf inte sitter i lyan tillsammans? Vore ju dumt att sätta en lyakamrat i ledningen i det läget tänker jag som första tanke

cirkus ändrar röst från snurrfian till Artline , vilket ju också kan vara en indikator på att de kanske inte sitter i lyan tillsammans. Men det finns ett MEN. det kan ju vara bra alibi- ryker Artline och visar sig vara ond så känns ju cirkus god.( om båda sitter i lyan alltså)
mirtai lägger en första röst på Idahoe. Jag hade själv lite funderingar kring Idahoe så det känns inte så märkligt för mig. Annars har jag inte en susning om vart jag har Mirtai

LenaH känns lite anonym hittills i leken. Vet inte om jag ska vara misstänksam mot det eller inte

Fio känns alert , men kan ju vara det som ond också, men en hel del i hur hon tänker sammanfaller med mina egna funderingar åtminstone.

Artline är också svårt att få grepp om. Brukar vara lite anonym i början av lekarna men det friskriver inte henne från att vara ond heller- hon gör lika oavsett sida. Finns ju tankar om att bollen__ ev ville rädda artline
med sin röständring . Men för att den tanken ska ha någon bäring så borde ju nästan cirkus också vara ond i så fall. För annars kunde hon ju lika gärna kunnat låta rösten stå kvar på cirkus, om cirkus är god alltså.

:arghh: Jag blir så tudelad, å ena sidan är det bra för den goda sidan att göra spionen uppmärksam på att ängeln kan ha skyddat någon annan än sig själv, men å andra sidan så skulle man kunna tolka inlägget som om du är en ulv som försöker se till att spionen inte kan vara säker på att hens information är rätt.

Jag funderar på vem som har mest att vinna på att göra spionen osäker?

• Gilla
Reactions: fio
Jag håller med dig. Jag tycker också att det är rätt intressant att qitis gör gissningen just mellan de två DLarna. Om hon nu är god så undrar jag varför hon pekar ut en möjlig allierad till ulvarna just då? Jag tycker inte din tanke om qitis i inlägg #203 är väldigt intressant. Jag vet ju min roll.
Hm är inlägget INTE är väldigt intressant eller tycker du det?:idea: Känns som det blev ett inte där det inte skulle vara?

Jag tänker och letar onda- alltid. Tyckte bollen__ uppförde sig skumt igår och ville skriva det. Visste att jag inte hade tid förrän ikväll igen att sitta och skriva- och skulle jag varit död - ja då hade inte tankarna kommit på pränt.

Snurrfian hade tidsbrist och slängde iväg en uddaröst hon med, lika svårt att veta om det säger något om vilken sida hon står på och samma reflektion där för mig - hon ville inte avgöra lynchen iaf
:D Det kan jag verkligen hålla med om, jag hade väldigt lite ambition att avgöra lynchen, jag hade ju noll koll på vad som hade skrivits de sista timmarna. :rofl:

Efter att ha läst igenom ordentligt allt igen så är jag benägen att hålla med @Snurrfian att det verkar vara mer fokus på att hitta de goda rollerna än ulvarna?
Kanske att jag framför allt reagerar på hedinn där faktiskt. Men skitsvårt att säga om det betyder att hon är ond bara för det. Noterat är det dock
[

bollen__
Hon kan ha röstat på en god cirkus och sedan pudlat för att hålla henne mindre misstänksam mot bollen__
Bollen__ kan också ha lagt sin röst på en ond cirkus för att signalera till henne. Just bollen__ HAR ju en historia av att göra just det som utanför lyan.
bollen__ tyckte jag kändes väldigt inställsam överlag igår - vilket också var ett varningstecken för mig. Goda brukar vara mer misstänksamma/ osäkra av sig ( som jag tycker då)
Men sammantaget kan man säga att en ond utanför lyan helst inte vill att det ska gå att följa spår till lyan utifrån vad den skriver. Och gärna vill att man ska misstänka en god istället Så jag vet inte riktigt vart jag ska landa i mina tankar angående cirkus faktiskt .

Killaloe lägger en uddaröst näst sist av alla när det är tre som har 2 röster vardera. Det enda man kan tänka hyfsat säkert om det är att hon inte ville avgöra med en tredje röst. Vilket inte säger något om vilken sida hon står på egentligen

Artline lägger den första andrarösten i leken - På cirkus. Vilket kanske (obs kanske) kan betyda att Artline och cirkus iaf inte sitter i lyan tillsammans? Vore ju dumt att sätta en lyakamrat i ledningen i det läget tänker jag som första tanke

cirkus ändrar röst från snurrfian till Artline , vilket ju också kan vara en indikator på att de kanske inte sitter i lyan tillsammans. Men det finns ett MEN. det kan ju vara bra alibi- ryker Artline och visar sig vara ond så känns ju cirkus god.( om båda sitter i lyan alltså)
mirtai lägger en första röst på Idahoe. Jag hade själv lite funderingar kring Idahoe så det känns inte så märkligt för mig. Annars har jag inte en susning om vart jag har Mirtai

LenaH känns lite anonym hittills i leken. Vet inte om jag ska vara misstänksam mot det eller inte

Fio känns alert , men kan ju vara det som ond också, men en hel del i hur hon tänker sammanfaller med mina egna funderingar åtminstone.

Artline är också svårt att få grepp om. Brukar vara lite anonym i början av lekarna men det friskriver inte henne från att vara ond heller- hon gör lika oavsett sida. Finns ju tankar om att bollen__ ev ville rädda artline
med sin röständring . Men för att den tanken ska ha någon bäring så borde ju nästan cirkus också vara ond i så fall. För annars kunde hon ju lika gärna kunnat låta rösten stå kvar på cirkus, om cirkus är god alltså.

Jag tror att bollen__ gärna hade gjort så att jag ser misstänkt ut.

Hm är inlägget INTE är väldigt intressant eller tycker du det?:idea: Känns som det blev ett inte där det inte skulle vara?

Jag tänker och letar onda- alltid. Tyckte bollen__ uppförde sig skumt igår och ville skriva det. Visste att jag inte hade tid förrän ikväll igen att sitta och skriva- och skulle jag varit död - ja då hade inte tankarna kommit på pränt.
Ja det smög sig in ett inte för mycket ......

Ja alltså jag hade ju varit meningslös i leken om jag inte skrivit något om någon och ditt inlägg är ju värt att fundera över tycker jag - men jag ser ju också att det är svårt att dra massa slutsatser kring din roll utifrån ett möjligt sammanträffande och ev bra gissning ;)

Däremot tror jag, precis som @Snurrfian skrivit också, att du visst skulle kunna göra en sån grej :D
Ja självklart kan man göra precis vad som helst när man är ond- medges! :D dock är jag oskyldig denna gången :)

Jag funderar på vem som har mest att vinna på att göra spionen osäker?
Ja jag vet inte riktigt, å ena sidan är så det vettigt att göra spionen uppmärksam, å andra sidan inte bra att göra spionen osäker. Jag har en tanke att @Hedinn skulle kunna vara ängeln som har skyddat någon annan och vill göra spionen uppmärksam på det, å andra sidan skulle hon kunna vara ulv som vill få spionen att tro att hon är ängel som har skyddat någon annan, å tredje sidan så kanske hon har någon helt annan roll och ville bara göra alla uppmärksamma. :arghh:

Så har jag hittat hit, har popcornläst lite under dagen men inte hunnit skriva.
En sak jag reagerat lite på, är precis som @Snurrfian skriver, att det har blivit mycket fokus på BM, och även på vem ängeln kan tänkas skyddat. Det är ju sånt som jag tänker bara hjälper ulvarna. Varför skulle en god vilja skriva ut i leken sina tankar kring vem som kan vara BM liksom? De enda som blir hjälpta av det är ju ulvarna O_o eller tänker jag helt fel där?
Samtidigt är det ju rätt många som hakar på den diskussionen, så det är ju svårt att direkt misstänka någon för det heller...

@Mirtai jag frågade dig om din röst på mig igår men du svarade inte (Som jag hittat iaf). Frågan kvarstår för mig, hur kommer det sig att just jag fick din röst när vi var rätt många som diskuterat eller funderat kring trollpackan?

En annan fundering från mig, innan jag ska smita iväg och fixa middag och fodra, är att många har teorier om att "X och Y kanske sitter i lyan ihop/ sitter nog Inte i lyan ihop" osv. Själv är jag skeptisk till sådana tankar baserat på bara en dags röstning, min erfarenhet är att det möjligen kan framkomma såna mönster senare i leken, men att lika ofta har lyan röstat precis på det sätt som alla är överens om att de absolut inte borde ha gjort:banghead:

Gällande bollen_ så tänker jag att hon kom in rätt sent och hann kanske inte med riktigt, det kan ju mycket väl vara därför som hon försökte stryka andra spelare medhårs en del för att inte sticka ut så mycket.

Tillbaka om nån timme när jag och pållar ätit kvällsmat. I vanlig ordning väldigt snällt om någon skriver röstlista:heart

[

bollen__

Jag har ju till och med röstat - helt oberoende av diskussionen kring de goda rollerna - hur kan det ses som mer fokus på att hitta goda än onda? :confused: Jag tycker tyvärr många gör det lite väl lätt för sig att gå mot mig för att jag inte ser det som självklart att ängeln skyddar sig själv när det är extremt stor risk att den raden når lyan, det var allt.

Det har ju dykt upp en del annat också, men det är ju ingen som reagerar på det alls, i princip, vilket knappast kan hållas emot mig.
Men nu börjar jag bli delfin och ska försöka hålla mig härifrån. :D

Jag har ju till och med röstat - helt oberoende av diskussionen kring de goda rollerna - hur kan det ses som mer fokus på att hitta goda än onda? :confused: Jag tycker tyvärr många gör det lite väl lätt för sig att gå mot mig för att jag inte ser det som självklart att ängeln skyddar sig själv när det är extremt stor risk att den raden når lyan, det var allt.

Det har ju dykt upp en del annat också, men det är ju ingen som reagerar på det alls, i princip, vilket knappast kan hållas emot mig.
Men nu börjar jag bli delfin och ska försöka hålla mig härifrån. :D
det vore ju intressant att veta vad en del annat är faktiskt:)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar