The Wee Free Men (Ulvlek)

Cirkus hade ju två röster när cirkus ändrade, varför skulle det vara bättre för bollen att ge två röster till KD istället för cirkus, för att rädda Artline? Det gör ju ingen skillnad i det syftet?

Det missade jag faktiskt att hon hade. Jag kollade bara på bollens röständring.

Enda skillnaden det skulle vara är om även cirkus är ond. En första röst på cirkus kan vara ett sätt för bollen att försöka tala om vem hon är. När hon sen får en röst till är det bra att ändra sin röst så att inte en ond cirkus ligger uppe till lottning mot en ond artline.

Men det blir långsökt.

Med en spion med i leken ser jag det som självklart att ängeln skyddar sig själv. Det är ju jätteviktigt när siaren är borta att åtminstone en till vet om en god. Annars är ju alla vilse? Spionen i sin tur har väl skickat info till någon spelare oxå så förhoppningsvis finns det två goda som vet om en god.

Vad spelar det för roll vad ulvarna vet egentligen? Dom kan ju försöka käka Ängeln eller inte beroende på om dom vill misslyckas med käket eller inte, dom har ju lika lite vetskap ändå varje natt vem ängeln skyddar eller inte.
Ängeln kan skydda sig själv eller inte framöver så det är ju upp till ulvarna vilken natt dom vill chansa på Ängeln. :sneaky:

Jag ser inte det som någon större nackdel om lyan skulle fått den raden faktiskt.
Jag är fortfarande skeptisk till varför @Hedinn vill pusha på det spåret att göra spionen osäker på sin info om det inte är för att hon själv sitter i lyan.
Så därför
Fio röstar på Hedinn

Hade flera tankar

Tänkte att det kan ha blivit panik i onda lägret och du kom ju sent in i leken och kanske bara upopfattade att cirkus behövde räddas? Om denna tanken ska ha någon bäring alls så finns det lite olika tänkbara scenarier : cirkus skulle kunna vara i lyan och då skulle du i så fall vara trollpackan ( som är den enda i leken som vet vilken sida alla är på) och ville rädda en i lyan som vid tillfället var den enda med två röster . Det KAN också vara så att du sitter i lyan och fick uppfattningen att cirkus kunde vara trollpackan , men känns ju lite mer osannolikt att en i lyan skulle vilja rädda en ev trollpacka- det medges
Sedan kan ni båda vara i lyan och likaså att du snabbt uppfattade att cirkus låg pyrt till och inte riktigt hann läsa ikapp leken och ändrade utan att veta att cirkus skulle ändra?

Ni kan såklart vara goda båda två, eller en är ond och en är god
men nu frågade du varför jag tyckte det var misstänkt med ändringen så svarar på det.
Efter utfallet av ulvarnas käk tycker jag det här inlägget är intressant - det känns antingen väldigt bra gissat/genomtänkt eller som om @qitis sitter på mer information och försöker bygga fram misstankar mot @cirkus

Då skulle det kunna vara så att valet av bollen som käk är ett sätt att skaffa alibi, för inte väljer väl lyan någon dom tror är trollpacka liksom. Alternativt så är @qitis god och något på spåret, men jag tycker nog ändå att resonemanget är lite för träffsäkert för att det ska kännas helt bekvämt att bortse från det.

Jag är inte omöjlig på att ändra mig men jag ska rida nu och sen åka och hämta särbon på flygplatsen så jag hinner inte titta in så mkt under kvällen.

Med en spion med i leken ser jag det som självklart att ängeln skyddar sig själv. Det är ju jätteviktigt när siaren är borta att åtminstone en till vet om en god. Annars är ju alla vilse? Spionen i sin tur har väl skickat info till någon spelare oxå så förhoppningsvis finns det två goda som vet om en god.

Vad spelar det för roll vad ulvarna vet egentligen? Dom kan ju försöka käka Ängeln eller inte beroende på om dom vill misslyckas med käket eller inte, dom har ju lika lite vetskap ändå varje natt vem ängeln skyddar eller inte.
Ängeln kan skydda sig själv eller inte framöver så det är ju upp till ulvarna vilken natt dom vill chansa på Ängeln. :sneaky:

Jag ser inte det som någon större nackdel om lyan skulle fått den raden faktiskt.
Jag är fortfarande skeptisk till varför @Hedinn vill pusha på det spåret att göra spionen osäker på sin info om det inte är för att hon själv sitter i lyan.
Så därför
Fio röstar på Hedinn
Fast hur kan det vara oväsentligt vad ulvarna vet? Självklart är det inte positivt att de känner till specialrollerna, då har de ju större möjlighet att få ut dessa? Min poäng är ju att spionen inte bör vara SÄKER på att ängeln skyddat sig själv. Såklart den KAN ha gjort det, men jag har varit med om en lek när det togs förgivet att ängeln skyddade sig själv och det var vad som avgjorde leken - till ulvarnas fördel.

Jag tycker du teoriar vettigt och därför ser jag dig inte som trolig i lyan, men jag tycker att du gör det lite väl enkelt när du ser mig som ond för att jag ser fler möjligheter än de ”självklara”?

Nej? Jag har inte sagt att jag misstänker nån av dem, det är din teori jag inte får ihop.

det är klart att den inte går ihop eftersom jag missade att cirkus hade två röster. Det skrev jag också men den felläsningen är tydligen det mest misstänkta du kan hitta?

För mig känns det inte alls konstigt att cirkus ändrade sin röst? Klart att ingen vill åka ut nu i början och då gör man ju det man kan. Fasen att inte KD var inne och kunde ändrat sin röst med tanke på vilken roll hon hade!
svarar lite som jag inte hann med igår.
Nej att cirkus ändrade röst var inte konstigt- det var att bollen__ ändrade röst som var konstigt!
Det var bollen__ jag tyckte uppförde sig misstänkt i första hand

Jag tycker du teoriar vettigt och därför ser jag dig inte som trolig i lyan, men jag tycker att du gör det lite väl enkelt när du ser mig som ond för att jag ser fler möjligheter än de ”självklara”?

Tyvärr har jag inte så mkt annat att gå på. Jag var oxå tvungen att rösta för jag kommer troligen sitta i bilen vid DL.

Jag har läst på mobilen under dagen, men det är så svårt att få en översikt tycker jag. Jag är lite fundersam på varför diskussionen om vem som är BM fortsätter? Det känns som om det bara bäddar för ulvarna? Och sen kommer diskussionen om vem ängeln bör skydda, vilket känns som det ger ännu mer ledtrådar till ulvarna. Men jag kan inte se att det är någon specifik som är drivande i det så det kanske bara har blivit så.

Gällande röstningen igår så känns det som enda spekulationerna man kan göra är runt BM och dennes utslagsröst. Men det kan ju också vara så, rent teoretiskt, att BM röstade på KD och även la sin dolda röst där för att visa sig för siaren. Då blev det inte lottning. Men det känns som ett otroligt scenario.

Det där känns ju mer som något en röstfifflare skulle gjort?Dvs lagt en dold röst på samma som man röstar på i leken för att visa sig för siaren.
Enda anledningen för en BM att lägga en dold röst i första DL är ju om den själv riskerar att åka ut. Tycker jag

svarar lite som jag inte hann med igår.
Nej att cirkus ändrade röst var inte konstigt- det var att bollen__ ändrade röst som var konstigt!
Det var bollen__ jag tyckte uppförde sig misstänkt i första hand
Det är ju väldigt lätt att säga nu när vi vet att Bollen_ var ond, även om jag kan hålla med dig om att det var lite skumt av bollen. Det finns lite olika teorier om Bollens röstande, min egen att hon ändrade rösten till samma som en ulvkollega, dvs i såna fall är @Idahoe ulv, att hon som @cirkus skrev, röstade på cirkus för att hon hade röstat på mig och alltså skulle ha försökt skydda mig, som då skulle vara ulv, något som jag uppenbarligen anser är fel. Eller att bollen röstade på cirkus medvetet för att göra sig synlig för ulvarna, dvs om cirkus är ulv i och med att cirkus hade aviserat att hon tänkte ändra sin röst för att rädda sig själv och där efter ändra bollen sin röst efter att ha pudlat.
Hur som helst verkar hon inte har fått ulvarna att förstå att hon var trollpackan :devil: vilket vi kan vara tacksamma för.

Det missade jag faktiskt att hon hade. Jag kollade bara på bollens röständring.

Enda skillnaden det skulle vara är om även cirkus är ond. En första röst på cirkus kan vara ett sätt för bollen att försöka tala om vem hon är. När hon sen får en röst till är det bra att ändra sin röst så att inte en ond cirkus ligger uppe till lottning mot en ond artline.

Men det blir långsökt.
Men om det är mellan två onda så verkar det ju lite konstigt att sticka ut hakan så mycket? Eller ja det har ju hänt i tidigare lekar men ändå. Då hade det varit bättre att pudla rösten på cirkus ordentligt och sen följt med henne i röstningen. Men jag kanske tänker fel? :confused:

Efter utfallet av ulvarnas käk tycker jag det här inlägget är intressant - det känns antingen väldigt bra gissat/genomtänkt eller som om @qitis sitter på mer information och försöker bygga fram misstankar mot @cirkus

Då skulle det kunna vara så att valet av bollen som käk är ett sätt att skaffa alibi, för inte väljer väl lyan någon dom tror är trollpacka liksom. Alternativt så är @qitis god och något på spåret, men jag tycker nog ändå att resonemanget är lite för träffsäkert för att det ska kännas helt bekvämt att bortse från det.
Jag blir lite mallig :D jag är bra gissare / genomtänkare!Och träffsäker! :love:
Men skämt åsido- kan garantera att om jag vore i lyan i denna leken att jag inte valt bollen__ till käk med de misstankar jag hade.
Jag tycker ju å andra sidan att du själv försöker sprida misstankar mot mig- men så är det lätt att känna när man får funderingar mot sig.

Fast hur kan det vara oväsentligt vad ulvarna vet? Självklart är det inte positivt att de känner till specialrollerna, då har de ju större möjlighet att få ut dessa? Min poäng är ju att spionen inte bör vara SÄKER på att ängeln skyddat sig själv. Såklart den KAN ha gjort det, men jag har varit med om en lek när det togs förgivet att ängeln skyddade sig själv och det var vad som avgjorde leken - till ulvarnas fördel.

:arghh: Jag blir så tudelad, å ena sidan är det bra för den goda sidan att göra spionen uppmärksam på att ängeln kan ha skyddat någon annan än sig själv, men å andra sidan så skulle man kunna tolka inlägget som om du är en ulv som försöker se till att spionen inte kan vara säker på att hens information är rätt.

Jag blir lite mallig :D jag är bra gissare / genomtänkare!Och träffsäker! :love:
Men skämt åsido- kan garantera att om jag vore i lyan i denna leken att jag inte valt bollen__ till käk med de misstankar jag hade.
Jag tycker ju å andra sidan att du själv försöker sprida misstankar mot mig- men så är det lätt att känna när man får funderingar mot sig.
:D Så du menar att du inte har gjort liknande grejer i tidigare grejer när du de facto har suttit i lyan? Mitt minne säger mig att du har haft misstankar som ulv och ändå käkat andra onda. ;) Men just nu gör det dig inte till ond, möjligtvis lika misstänkt som alla andra. ;)

:D Så du menar att du inte har gjort liknande grejer i tidigare grejer när du de facto har suttit i lyan? Mitt minne säger mig att du har haft misstankar som ulv och ändå käkat andra onda. ;) Men just nu gör det dig inte till ond, möjligtvis lika misstänkt som alla andra. ;)
Grejer? lekar skulle det ju stå!

Ja alltså jag hade ju varit meningslös i leken om jag inte skrivit något om någon och ditt inlägg är ju värt att fundera över tycker jag - men jag ser ju också att det är svårt att dra massa slutsatser kring din roll utifrån ett möjligt sammanträffande och ev bra gissning ;)

Däremot tror jag, precis som @Snurrfian skrivit också, att du visst skulle kunna göra en sån grej :D

Ja alltså jag hade ju varit meningslös i leken om jag inte skrivit något om någon och ditt inlägg är ju värt att fundera över tycker jag - men jag ser ju också att det är svårt att dra massa slutsatser kring din roll utifrån ett möjligt sammanträffande och ev bra gissning ;)

Däremot tror jag, precis som @Snurrfian skrivit också, att du visst skulle kunna göra en sån grej :D

Jag håller med dig. Jag tycker också att det är rätt intressant att qitis gör gissningen just mellan de två DLarna. Om hon nu är god så undrar jag varför hon pekar ut en möjlig allierad till ulvarna just då? Jag tycker inte din tanke om qitis i inlägg #203 är väldigt intressant. Jag vet ju min roll.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 454
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 878
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 325
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 163
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31