The Wee Free Men (Ulvlek)

det vore ju intressant att veta vad en del annat är faktiskt:)
Hockey, men bl.a det jag reagerade på hos Mirtai, att Artline blev misstänkt trots att cirkus också hade två röster när bollen ändrade, men sågs som räddningsförsök. Som exempel. Ingen som bidrar med så mycket annat i alla fall.

Jag känner mig mest förvirrad.

Jag är tveksam till om en ond hedinn medvetet hade försökt förvirra spionen. Men hon kanske är ondare än vad jag tror. Och varför är det spionen hon försöker förvirra? Hon kan väl lika gärna försöka förvirra de onda?(om de fått ängeln skyddar raden)

Sedan håller jag med flera andra att det är skumt mycket fokus på hur BM tänkte igår. Sedan förstår jag inte varför Bollen ändrade röst igår och vad det säger om Cikrus. Eller varför Mirtai mer fokuserar på mig än Cirkus.

Visst kan Bollen ha velat rädda Cikrus men jag är tveksam till om en ond Boll hade röstat på Cirkus ifrån början. Men Bollen är lurig så hennes röständring är svårttolkad.

Jag har lite halvt undrat över att ingen verkar leka mellan dag-natt-dag för leken har inte kommit upp bland "Nytt" men har inte haft tid att forska så noga i det under de korta pauser jag varit inne.
Nu när jag är hemma så tänkte jag att jag skulle se om det gick att ruska liv i leken men hittade den inte?!
Letade överallt och tittade tom under Hem&Hobby men nej, ingenstans! :confused::crazy:
Blev lite orolig att jag råkat radera den av misstag men tänkte att någon borde hört av sig eller @Killaloe kunde fixat men icke.

Till slut (efter att ha kollat mina notiser och hittat den den vägen) så inser jag att jag råkat få @Madalitso på ignore (min dator var seg igår) och då finns inte tråden synlig! Ridå! :o:rofl:
Ska läsa nu.

Jag tycker tyvärr många gör det lite väl lätt för sig att gå mot mig för att jag inte ser det som självklart att ängeln skyddar sig själv när det är extremt stor risk att den raden når lyan, det var allt.
Efter att ha läst igenom ordentligt allt igen så är jag benägen att hålla med @Snurrfian att det verkar vara mer fokus på att hitta de goda rollerna än ulvarna?
Kanske att jag framför allt reagerar på hedinn där faktiskt. Men skitsvårt att säga om det betyder att hon är ond bara för det. Noterat är det dock

Jag är faktiskt beredd att hålla med dig här @Hedinn i att jag tycker att det är att göra det lätt för sig att bara gå mot dig. På något sätt har jag lättare att köpa rösten från @fio eftersom den förklaringen ändå är rimligt. Lätt röst, absolut, men samtidigt ändå rimlig om en inte har tid.

Däremot tycker jag återigen att dina inlägg inte riktigt känns helt bra här @qitis ;) Du går igenom alla spelare och det är ju asbra, såklart, men samtidigt känns det som att du när du skriver det citerade faktiskt pekar ut Hedinn och vill att vi ska fastna i att misstänka henne snarare än dom andra i ditt inlägg.

Jag har lite halvt undrat över att ingen verkar leka mellan dag-natt-dag för leken har inte kommit upp bland "Nytt" men har inte haft tid att forska så noga i det under de korta pauser jag varit inne.
Nu när jag är hemma så tänkte jag att jag skulle se om det gick att ruska liv i leken men hittade den inte?!
Letade överallt och tittade tom under Hem&Hobby men nej, ingenstans! :confused::crazy:
Blev lite orolig att jag råkat radera den av misstag men tänkte att någon borde hört av sig eller @Killaloe kunde fixat men icke.

Till slut (efter att ha kollat mina notiser och hittat den den vägen) så inser jag att jag råkat få @Madalitso på ignore (min dator var seg igår) och då finns inte tråden synlig! Ridå! :o:rofl:
Ska läsa nu.
Men vad skönt att även ni moderatorer kan sätta folk på ignore! 😂

Ska läsa nu.
Alltså jag har sagt det förut och säger det igen, jag älskar din hjärna @LenaH :D :love:

Ja jag vet inte riktigt, å ena sidan är så det vettigt att göra spionen uppmärksam, å andra sidan inte bra att göra spionen osäker. Jag har en tanke att @Hedinn skulle kunna vara ängeln som har skyddat någon annan och vill göra spionen uppmärksam på det, å andra sidan skulle hon kunna vara ulv som vill få spionen att tro att hon är ängel som har skyddat någon annan, å tredje sidan så kanske hon har någon helt annan roll och ville bara göra alla uppmärksamma. :arghh:

Ja typ så. Oändligt många varianter. Jag tycker dock hon är lite för tjatig för att jag ska tycka att det är bekvämt

Eftersom jag inte hunnit analysera så mycket så kan jag skriva vad min första tanke var när bollen visade sig vara packa och det var att @cirkus var ulv.
Mest för att bollen så snabbt vände när cirkus argumenterade emot bollens teori om henne och jag upplevde bollen som väldigt följsam när cirkus sa att hon tänkte ändra röst.
Obs! att detta bara var min känsla och jag gärna blir argumenterad emot om det inte går ihop.

Måste kolla tidpunkter för röster också.

Ja typ så. Oändligt många varianter. Jag tycker dock hon är lite för tjatig för att jag ska tycka att det är bekvämt
Det är det som gör det lite jobbigt, samtidigt, skulle jag vara ängel och inser att folk tänkte lyncha mig så skulle jag nog också vara ihärdig, men detsamma gäller om jag vore ulv. Så jag känner mig som en åsna mellan två hötappar ungefär. :crazy:

Däremot tycker jag återigen att dina inlägg inte riktigt känns helt bra här @qitis ;) Du går igenom alla spelare och det är ju asbra, såklart, men samtidigt känns det som att du när du skriver det citerade faktiskt pekar ut Hedinn och vill att vi ska fastna i att misstänka henne snarare än dom andra i ditt inlägg.

Jag har lite svårt att se att du fastnar på min kommentar om hedinn faktiskt? Jag har väl en hel del tankar om flertalet andra som är minst lika utpekande som just det du citerade.
Jag vet inget om något- gräver och försöker få reaktioner så leken går framåt
Det är helt ok att undra över mig - det hör till.

F ö tror jag ängeln skyddat sig själv om det nu är viktigt, jag tycker egentligen inte att det är så spännande att spåna om.

Jag är faktiskt beredd att hålla med dig här @Hedinn i att jag tycker att det är att göra det lätt för sig att bara gå mot dig. På något sätt har jag lättare att köpa rösten från @fio eftersom den förklaringen ändå är rimligt. Lätt röst, absolut, men samtidigt ändå rimlig om en inte har tid.

Ja, alltså, jag har inga problem med rösten på mig heller, jag fattar grejen. Vad jag inte fattar är alla som kommer in och tycker det varit mycket fokus mot ”fel” saker och sen ändå fortsätter i samma spår istället för att försöka hitta något annat... Och om det inte ”finns” något annat är det ju ännu konstigare att kritisera de som diskuterat det som nu ”finns”.

F ö tror jag ängeln skyddat sig själv om det nu är viktigt, jag tycker egentligen inte att det är så spännande att spåna om.
Jag tycker själv inte det är viktigt. Jag tror helt ärligt ingenting kring den saken. Det var frågeställningar kring vilka spionrader som fanns som fick mig in i den reflektionen.

Men om det är mellan två onda så verkar det ju lite konstigt att sticka ut hakan så mycket? Eller ja det har ju hänt i tidigare lekar men ändå. Då hade det varit bättre att pudla rösten på cirkus ordentligt och sen följt med henne i röstningen. Men jag kanske tänker fel? :confused:
Varför tänker du att det skulle vara bättre? :)

Jag har läst på mobilen under dagen, men det är så svårt att få en översikt tycker jag. Jag är lite fundersam på varför diskussionen om vem som är BM fortsätter? Det känns som om det bara bäddar för ulvarna? Och sen kommer diskussionen om vem ängeln bör skydda, vilket känns som det ger ännu mer ledtrådar till ulvarna. Men jag kan inte se att det är någon specifik som är drivande i det så det kanske bara har blivit så.
:arghh: Jag blir så tudelad, å ena sidan är det bra för den goda sidan att göra spionen uppmärksam på att ängeln kan ha skyddat någon annan än sig själv, men å andra sidan så skulle man kunna tolka inlägget som om du är en ulv som försöker se till att spionen inte kan vara säker på att hens information är rätt.

Det här får jag inte riktigt heller ihop, först ifrågasätter du att det skulle vara att bädda för ulvarna att diskutera vem ängeln bör skydda osv och inte se någon som är drivande - för att sen ändå fortsätta den diskussionen och peka på att @Hedinn kanske försöker vilseleda spionen och därmed vara en del i det du tidigare inte kunde se någon drivande i. Det får mig att fundera lite på om det är så att du skulle kunna vara i lyan och dels vill liksom hålla ryggen fri i diskussionen om rollerna och sen lägga över misstankar mot Hedinn eftersom det är ett tacksamt spår för andra att gå på. Framförallt när det redan ligger en röst på Hedinn.

bollen__ visste ju säkert att karamelldrottningen var god när hon ändrade sin röst.
Hon kan ha röstat på en god cirkus och sedan pudlat för att hålla henne mindre misstänksam mot bollen__
Bollen__ kan också ha lagt sin röst på en ond cirkus för att signalera till henne. Just bollen__ HAR ju en historia av att göra just det som utanför lyan.
bollen__ tyckte jag kändes väldigt inställsam överlag igår - vilket också var ett varningstecken för mig. Goda brukar vara mer misstänksamma/ osäkra av sig ( som jag tycker då)
Haha, här skriver du ju ungefär vad jag tänkte och bara det gör mig misstänksam! :rofl:

En annan fundering från mig, innan jag ska smita iväg och fixa middag och fodra, är att många har teorier om att "X och Y kanske sitter i lyan ihop/ sitter nog Inte i lyan ihop" osv. Själv är jag skeptisk till sådana tankar baserat på bara en dags röstning, min erfarenhet är att det möjligen kan framkomma såna mönster senare i leken, men att lika ofta har lyan röstat precis på det sätt som alla är överens om att de absolut inte borde ha gjort:banghead:

Gällande bollen_ så tänker jag att hon kom in rätt sent och hann kanske inte med riktigt, det kan ju mycket väl vara därför som hon försökte stryka andra spelare medhårs en del för att inte sticka ut så mycket.

Tillbaka om nån timme när jag och pållar ätit kvällsmat. I vanlig ordning väldigt snällt om någon skriver röstlista:heart
Har du kommit tillbaka nu Idahoe? Jag skulle gärna vilja veta lite mer hur du tänker, du känns lite anonym för mig just nu och det får mig att fundera på om det kanske fanns något uns av sanning i min fundering om Bollens byte av röst kanske hänger ihop med dig trots allt? Samtidigt så kanske det inte har det alls, men jag skulle ändå vilja veta vad du har för tankar.

Haha, här skriver du ju ungefär vad jag tänkte och bara det gör mig misstänksam! :rofl:

Å jag som är den som letar vinkar mest hela tiden- tror ni (du och qitis) inte att jag hade reagerat på den som röstat på mig om jag satt i lyan? Jag kan lova att jag inte hade käkat den i allafall

Okej, ska försöka få ordning på tankarna här nu då. Det här resonemanget känns udda för mig:

Rent krasst så är väl saken den att det enda som finns att teoria om efter gårdagen är BM och dens eventuella röst eller lottning vilket inte är direkt intressant.
Hedinn kommenterar som jag själv Robbie, att man ju kan teoria kring onda bollen _
Ja nu vet vi det ja. Jag menade igår.
Fast vadå, varför skulle vi inte ha med bollen s agerande bara för att vi inte visste det innan hon käkades?
Sen fortsätter diskussionen om vilka spionrader som kan ha delats ut (vem ängeln skyddar och möjligen nånting rörande bm?) Och att ängeln i det läget mycket möjligt inte vill avslöja sig för lyan utan skyddar någon annan. Det verkar vara ett rimligt resonemang från hedinn tycker jag.
Fast det låter mer som om du vill få spionen att tro att dens info är värdelös. Skulle jag oxå velat om jag satt i lyan för den enda chansen lyan har att få bort Ängeln är i en lynch. Och helt ärligt när siaren är lynchad finns ju ingen anledning att skydda någon annan än sig själv.
Här är det något märkligt tycker jag. Det har ju precis kommit fram att det visst kan finnas anledning för ängeln att inte skydda sig själv, så även om fio inte håller med om resonemanget känns det märkligt att bara avslå det så totalt.

Sammantaget uppfattar jag det här resonemanget från fio som att hon försöker rikta misstankar mot hedinn utan att ha nåt vettigt att gå på. Det gör fio misstänkt för mig idag.
Alltså:

Idahoe röstar på fio

@Idahoe Det jag reagerade på med dig var kontra de andra var nog att du mer skrev om hur trollpackan skulle tänka - dvs ett sätt att möjligen försöka förklara för ulvarna hur du resonerar. Övriga tolkade jag mer som att de resonerade kring huruvida det var bra för de goda eller de onda med det här upplägget.

ta det för en dag 1 teori, där jag inte ville rösta på någon pga inaktivitet utan försökte hitta en teori.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar