The Wee Free Men (Ulvlek)

Varför tänker du att det skulle vara bättre? :)

Det här får jag inte riktigt heller ihop, först ifrågasätter du att det skulle vara att bädda för ulvarna att diskutera vem ängeln bör skydda osv och inte se någon som är drivande - för att sen ändå fortsätta den diskussionen och peka på att @Hedinn kanske försöker vilseleda spionen och därmed vara en del i det du tidigare inte kunde se någon drivande i. Det får mig att fundera lite på om det är så att du skulle kunna vara i lyan och dels vill liksom hålla ryggen fri i diskussionen om rollerna och sen lägga över misstankar mot Hedinn eftersom det är ett tacksamt spår för andra att gå på. Framförallt när det redan ligger en röst på Hedinn.
Gällande Bollen och @cirkus , det är mest en fundering, om det var så att bollen försökte signalera till en ulv cirkus tänkte jag.

Jag måste ju ändå förklara vad jag menar, även om det kan vara dumt att diskutera det. Säg att @Hedinn är ulv och jag inte lyft mina tankar, det hade varit riktigt dumt. Samtidigt så kan det vara så att hon är god och då är det dumt att lyfta dem. Det blir liksom fel oavsett hur jag gör. Hellre lyfta en teori för mycket som kan vara till hjälp för den goda sidan än låta den onda vinna tänker jag.

Har du kommit tillbaka nu Idahoe? Jag skulle gärna vilja veta lite mer hur du tänker, du känns lite anonym för mig just nu och det får mig att fundera på om det kanske fanns något uns av sanning i min fundering om Bollens byte av röst kanske hänger ihop med dig trots allt? Samtidigt så kanske det inte har det alls, men jag skulle ändå vilja veta vad du har för tankar.
Satt och skrev röst inlägg, det tar rätt lång tid för mig :)

Ja jag vet inte riktigt, å ena sidan är så det vettigt att göra spionen uppmärksam, å andra sidan inte bra att göra spionen osäker. Jag har en tanke att @Hedinn skulle kunna vara ängeln som har skyddat någon annan och vill göra spionen uppmärksam på det, å andra sidan skulle hon kunna vara ulv som vill få spionen att tro att hon är ängel som har skyddat någon annan, å tredje sidan så kanske hon har någon helt annan roll och ville bara göra alla uppmärksamma. :arghh:
Ja typ så. Oändligt många varianter. Jag tycker dock hon är lite för tjatig för att jag ska tycka att det är bekvämt
Det är det som gör det lite jobbigt, samtidigt, skulle jag vara ängel och inser att folk tänkte lyncha mig så skulle jag nog också vara ihärdig, men detsamma gäller om jag vore ulv. Så jag känner mig som en åsna mellan två hötappar ungefär. :crazy:
Jag fortsätter lite med några inlägg som jag tycker skaver - det här känns ett återfall i diskussionen kring roller osv och för mig blir det lite som ett fiskande efter vem som faktiskt är ängeln och det är, för mig, något som ulvarna mest vinner på just nu.

Det är ju faktiskt inte så att det ligger särskilt många röster än så länge så det jag har fetat får jag inte alls ihop. Visst att det är en enkel röst att rösta på @Hedinn så det kanske, eller kanske inte, kommer fler röster där men det är ju inte som att det är världens lynch heller. Vilket förstärker mina misstankar om att du fiskar efter vem som är ängel.

Killaloe röstar alltså på Snurrfian

(och jag såg ditt sista inlägg också, jag tycker absolut att det är vettigt att lyfta frågan osv - men nja, jag tror fortfarande inte på din godhet ;) )

@Idahoe Det jag reagerade på med dig var kontra de andra var nog att du mer skrev om hur trollpackan skulle tänka - dvs ett sätt att möjligen försöka förklara för ulvarna hur du resonerar. Övriga tolkade jag mer som att de resonerade kring huruvida det var bra för de goda eller de onda med det här upplägget.

ta det för en dag 1 teori, där jag inte ville rösta på någon pga inaktivitet utan försökte hitta en teori.
Okej, tack då är jag med på din tanke. Kändes mest som du bopat bland de som pratat om trollpackan annars nämligen :)

Jag fortsätter lite med några inlägg som jag tycker skaver - det här känns ett återfall i diskussionen kring roller osv och för mig blir det lite som ett fiskande efter vem som faktiskt är ängeln och det är, för mig, något som ulvarna mest vinner på just nu.

Det är ju faktiskt inte så att det ligger särskilt många röster än så länge så det jag har fetat får jag inte alls ihop. Visst att det är en enkel röst att rösta på @Hedinn så det kanske, eller kanske inte, kommer fler röster där men det är ju inte som att det är världens lynch heller. Vilket förstärker mina misstankar om att du fiskar efter vem som är ängel.

Killaloe röstar alltså på Snurrfian
:confused: Jag fiskar snarare efter vem som försöker utge sig för att vara ängel och inte är det eftersom det antagligen är en ulv.

:confused: Jag fiskar snarare efter vem som försöker utge sig för att vara ängel och inte är det eftersom det antagligen är en ulv.
Varför skulle någon försöka utge sig för att vara ängel? De som snappar upp sånt först är ju ulvarna, det är väl spontant nåt man undviker, tänker jag.

Mirtai röstar på hedinn

Jag gillar iofs inte hämndröster, men när hon röstar på mig för att jag skrev en teori som jag själv säger var felaktig eftersom jag missat det känns det som hon gör det väldigt lätt för sig själv!

Varför skulle någon försöka utge sig för att vara ängel? De som snappar upp sånt först är ju ulvarna, det är väl spontant nåt man undviker, tänker jag.

Men det är väl det hon menar, om någon försöker utge sig för att vara ängel kan det mkt väl vara en ulv.

Okej, ska försöka få ordning på tankarna här nu då. Det här resonemanget känns udda för mig:

Hedinn kommenterar som jag själv Robbie, att man ju kan teoria kring onda bollen _

Fast vadå, varför skulle vi inte ha med bollen s agerande bara för att vi inte visste det innan hon käkades?
Sen fortsätter diskussionen om vilka spionrader som kan ha delats ut (vem ängeln skyddar och möjligen nånting rörande bm?) Och att ängeln i det läget mycket möjligt inte vill avslöja sig för lyan utan skyddar någon annan. Det verkar vara ett rimligt resonemang från hedinn tycker jag.

Här är det något märkligt tycker jag. Det har ju precis kommit fram att det visst kan finnas anledning för ängeln att inte skydda sig själv, så även om fio inte håller med om resonemanget känns det märkligt att bara avslå det så totalt.

Sammantaget uppfattar jag det här resonemanget från fio som att hon försöker rikta misstankar mot hedinn utan att ha nåt vettigt att gå på. Det gör fio misstänkt för mig idag.
Alltså:

Idahoe röstar på fio

Ouch vilket försvarstal för Hedinn. Jag tycker att Hedinn kan ha en poäng men fio har ju minst lika mycket poäng, eller menar du att det inte är något vettigt att gå på att tro att ängeln har skyddat sig själv första natten? Det tycker jag är en väldigt vettig tanke.

Sammantaget uppfattar jag det här resonemanget från fio som att hon försöker rikta misstankar mot hedinn utan att ha nåt vettigt att gå på. Det gör fio misstänkt för mig idag.
Alltså:

Idahoe röstar på fio
Det som gör mig rätt fundersam är att du röstar på @fio när det kanske är jag som har funderat mest över samma sak, men Fio har aviserat att hon inte kommer att ha möjlighet att hänga här vid DL, igår röstade du på Karamellen som också hade aviserat att hon inte skulle vara med vid DL. Det känns lite som om du smyger under radar och röstar på de som inte är inne och kan ifrågasätta din röst?

Röstlista DL2 kl 21.30

14.53 Hedinn röstar på Mirtai
15.39 Fio röstar på Hedinn
21.05 Idahoe röstar på fio
21.07 Killaloe röstar alltså på Snurrfian
21.13 Mirtai röstar på hedinn

Mirtai 1
Hedinn 2
fio 1
snurrfian 1

Jag tänker alltså att det är en ulv som försöker utge sig för att vara ängel, något som ulvarna helt klart borde vara först att veta, men glatt håller med om.

tiden går och jag försöker bestämma mig för vad jag ska tro på i det jag läser och sedan pusslar ihop lite ifrån.

Tycker att @Killaloe har en del poänger i det hon skriver men är inte säker på att hon tänker rätt angående snurrfian just? Hur tänker du på de två som röstat på @Hedinn?
fio och Mirtai alltså?

Men är det någon som verkar göra det?
Inte ens en ulv borde vara så vågad dag 2?
Jag vet inte, det är ju det jag försöker få fram, men varför skulle inte en ulv våga? Visst det kan visa sig snabbt att någon annan är ängel, men ändå. Det är ju sällan någon följer några regler om hur man borde göra.
:cautious:

Ouch vilket försvarstal för Hedinn. Jag tycker att Hedinn kan ha en poäng men fio har ju minst lika mycket poäng, eller menar du att det inte är något vettigt att gå på att tro att ängeln har skyddat sig själv första natten? Det tycker jag är en väldigt vettig tanke.
Nej inte alls, jag menar att det är skumt att helt avslå att det finns en möjlighet att ängeln inte ville skydda sig själv pga risken att lyan får veta det.

Det som gör mig rätt fundersam är att du röstar på @fio när det kanske är jag som har funderat mest över samma sak, men Fio har aviserat att hon inte kommer att ha möjlighet att hänga här vid DL, igår röstade du på Karamellen som också hade aviserat att hon inte skulle vara med vid DL. Det känns lite som om du smyger under radar och röstar på de som inte är inne och kan ifrågasätta din röst?
Jag spelar från telefonen och röstade på fio för att jag fastnade för hur hon helt avslog tanken att ängeln kunde ha skäl att inte skydda sig själv. Huruvida hon skulle vara inne vid dl eller ej har jag faktiskt inte lagt på minnet

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar