The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Hur får du ungen att rida, för mig funkar det inte?
Det funkar först när de blir typ tonåring eller något sådant.

Jag har använt en pose för att ungen ska kunna "rida", de poserar alltså bara.

Poser är en slags mod man laddar ner och lägger i en mapp under The Sims 3 mappen som man måste skapa, vilket gör att en sim (människosim eller djursim) kan posera.

Poseplayer är en annan mod man måste installera för att poserna ska kunna fungera.

Ingen aning om det finns saker att ladda ner på the sims 3 sidan, jag laddar ner allt från equus-sims och från sidor på internet som jag hittar när jag googlar.

Är det förresten någon som har haft problem med att sitt spel stängs av alt. aldrig startar? Jag fattar inte alls vad som hänt, installerade den senaste expansionen för ett tag sedan och spelade några gånger utan minsta problem. Sedan fick jag hastigt och plötsligt problem med att starta spelet (fick klicka många gånger på ikonen innan något hände) och nu går det knappt att starta alls (och om det startas så stängs det ner inom några minuter).

Testade att avinstallera senaste expansionen då jag trodde att det kunde vara den som kluddade, men nej, funkar fortfarande inte att starta. Någon som har liknande problem, vad gjorde ni för att få igång det?

Om man anser att rita dit man och svans är fusk så ja men det gör i stort sett alla på ES och inget jag skäms över :p men visst, jag kan sluta visa bilder om det är störande att jag redigerar dom.

Knoppman finns mycket riktigt att ladda ner på ES men inget jag använder mig av ;)

Jag menade inte att du skulle sluta lägga upp bilder :) Blir lätt avundsjuk över de fina bilderna du tar, redigerade eller ej. Det är väl mest det som är störande för mig, att jag inte kan redigera något själv :p

Knoppmanen som finns att ladda ner är rätt tafflig och funkar inte heller till alla olika proportioner på hästarna, men det finns att ladda ner för oss som inte kan redigera våra bilder som du ;)

Några frågor till alla;)!

Ni som avlar hästar, korsar ni olika raser eller håller ni er till en o samma?
Hur många djur o människor kan man ha max i ett o samma hushåll?

ja jag jag kan inte hålla mig till en familj :D jag gör fler och fler...men när jag gör gubbar så gör jag upp till 6 gubbar och många hästar;)
och så stora stall och hagar

Eftersom Smulan har målat manen själv så har du ju svaret där varför det är olika färger ;)

Men annars så ska det finnas att ladda ner så man kan ha två färger på manen också. Jag har i alla fall det, men kan inte säga var jag fått tag i manen just då jag bara laddat ner en massa hästar och manen kom på köpet. Det går kanske att googla efter det?

Ni som avlar hästar, korsar ni olika raser eller håller ni er till en o samma?
Hur många djur o människor kan man ha max i ett o samma hushåll?

Jag använder oftast nedladdade hästar som är lite större (eller mindre) än originalet, och de flesta nedladdade hästarna är korsningar från början. Skulle det vara så att jag har en renrasig så bryr jag mig inte så mycket om det ändå. Jag avlar mest efter färger och prestationer (i visst mått).

Man kan väl ha 6 st Simmänniskor samt 6 st djur har jag för mig.

Jag har samma problem. Tror det är senaste uppdateringen. Pga detta kan ja inte spela till sommar så ni får se min fina gård :(

Det är så sjukt trist! Min tekniska bror gick igenom datorn/spelet och sa bara att jag måste avinstallera allt och installera igen. Ser jättemycket fram emot att ominstallera 12 skivor... :p

Jag lyckades få igång spelet en stund häromdagen så mina två hästar hann föla. Däremot dog spelet innan jag lyckats fota båda "unghästarna". Men här är ena i alla fall. 6-7 ledet är jag inne på nu skulle jag tro.

Screenshot-303_zpse5e7c4ce.jpg

Screenshot-302_zpse6b29d66.jpg

Senast ändrad:

åh, vilken frän polle :D
Riktigt tråkigt ang. spelet krånglar :( Mitt har krånglat en hel del det med den senaste tiden. Men har typ fixat så jag åtminstone kan spela nu!
(Mina downloads som inte riktigt vill fungera längre med spelet...:meh:)

Lite uppdate från mig!

Min nya husbåt:

Med "inglasad pool" :)

Nedervåningen sett från "poolen"

Vardagsrummet

Sovrummet

Övervåningen, här "gymmet" och poolen

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 303
Senast: Raderad medlem 149524
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar