The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Du måste först ladda upp bilden/bilderna till en "bildbank" som till exempel forumbilder.se eller photobucket.com

Sedan när du gjort det, kopierar du bildens "webbadress".. vilket du säkert kan sedan tidigare?
och klistrar in den här med hjälp av den lilla "bild-rutan" här ovan..

Senast ändrad av en moderator:

Knapplån

Jag undrar hur man får sitt sto att betäckas med grannens hingst?

Hästarna är bästa vänner. Människorna känner varandra. Både jag och grannen har boxar. Det går att välja "Try for foal"
När jag väljer det kliar hästarna varandra lite. Får plustecken ovanför sig och sedan blir det inte mer med det.

Hur gör jag?:(

Det kanske är så att du måste äga båda hästarna?

Eller vänta, jag hittade ett sätt. Återkommer när jag sitter vid datorn senare.

Senast ändrad:

Nu ska vi se här... Om jag förstod det rätt så är det bäst (eller endast möjligt) om du bjuder in hushållet till dig. Sedan brukar djuren klia varandra i början innan de går över till boxen. Jag hade ställt hästarna så nära boxen som möjligt ifall de "glömmer vad de håller på med", fastnar någonstans eller dylikt. Har du testat att upprepa fler gånger? Gör de verkligen ingen ansats att gå mot boxen? Om de är inbjudna till dig då.

Annars kan man flytta över den hästen till ditt hushåll (som du kan när du är inne på "ändra stad"), para dom, och flytta sedan över hästen till rätt hushåll igen. Det känns spontant som det lättaste och snabbaste alternativet.

Jag har för mig för att flytta ett djur så måste man flytta en ungdom/ vuxen med denna! :cool:
Men annars var det ett bra tips som jag inte tänkt på faktiskt!

Men då är det ju bara att flytta över människan också och flytta tillbaka den sedan. Det är ju bara för en kort stund ;)

Kl.

Äntligen har jag kunnat spela igen! Nu är det bara 4 dagar kvar till sommar och då kommer bilder på gården :D

*kl*

Mor och dotter (hästarna alltså) ute på frostig morgontur. :D
Festligt det där med föl egentligen, jag får nästan aldrig ston. Nu har jag fått två på raken. :)

simspets27_zps1863e85d.jpg

Kl.

Äntligen har jag kunnat spela igen! Nu är det bara 4 dagar kvar till sommar och då kommer bilder på gården :D

Nåååå? :p

Festligt det där med föl egentligen, jag får nästan aldrig ston. Nu har jag fått två på raken. :)

Du kan få några av mina ston :angel: Får alltid, alltid ston ... förutom en av de senaste som blev hingst, gudskelov.

*kl*

Har flyttat!

När jag höll på att bygga som bäst så upptäckte jag att ett hål i golvet på ovanvåningen...
Screenshot-309_zps1d253ee7.jpg

Jag kan inte sätta golv där, det står att det är i en sluttning... Vilket det inte är. Nåja. Det fick bli ett hål i golvet helt enkelt.

Sovrum
Screenshot-321_zps9d3fe9bb.jpg

Screenshot-322_zps0d97ee93.jpg

Vardagsrum eller "finrum"
Screenshot-320_zps6a4f0c29.jpg

Vardagsrum, ofärdigt
Screenshot-330_zps59b9c58f.jpg

En av tavlorna, rummet bakom är typ "hallen"
Screenshot-331_zpsaf366d1b.jpg

Jag kanske skulle ha varnat om bildbomb? :p

Resten av huset:

Badrumet, än så länge
Screenshot-324_zpsd48a3d5a.jpg

Screenshot-327_zpsa82c8a1e.jpg

Kök
Screenshot-329_zpsb4f6ac2a.jpg

Screenshot-326_zps567d4844.jpg

Hästarnas hage
Screenshot-334_zps20c25e65.jpg

"Nykomlingar" :p (=statyer)
Screenshot-333_zpse14e1785.jpg

kl.

Nu kommer äntligen bilderna!! Tyvärr är datorn seg så jag kan inte ha så högupplöst spel. Därav de lite dåliga bilderna.

Överblick:

Hotellet (som för övrigt precis blev 5 stjärnigt!!):

Parkering till ridhuset plus hagar:

Dressyrbanan plus gäst stallet:

Galoppbana plus hage:

Hagar:

Gästhus plus hage:

Rundkorallen (stavning?):

Skötselplats vid rundkorallen:

En del av ridslingan runt gården:

Översikt:

Terrängbanan:

Första och andra hindret på terrängbanan:

Fjärde hindret:

Sjätte hindret:

Nionde hindret:

Glömde ta bilder i husen och stallen mm. Det får bli nästa gång ja spelar :)

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 303
Senast: Raderad medlem 149524
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 896
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar