The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Tack alla för fina komplimanger :).
Jag har lagt ner många timmar till bara byggandet. Och ändå är jag inte helt nöjd :/

Men det gör inget. Älskar att bygga och kommer nog göra om hela staden :D.
Minns att någon frågade vilken stad jag spelar i. Har för mig att det var Riverview men är inte helt säker. Får kolla det nästa gång jag spelar :)

Puttar upp tråden med några bilder på mitt första 5-stjärniga hotell..

+ ett hus ovanför hotellet, där det är tänkt att jag ska plantera alla frön jag hittar. Därav den "stora trädgården" eller inhägnaden :p

Övervåningen/"lägenheten"

Nedervåningen är ett "växthus" med "Spa" utanför..

Inne

Senast ändrad:

Sorry för att jag bildbombar tråden men måste fråga om ni vet vad detta är (det som blinkar rött på bilden) ?

Kan det vara en älva som har saboterat stolarna? De gillar att sabotera saker... :p

Okej, då är det nog barnen skulle jag tro för har inga älvor i mitt spel :p
Har funderat på de där en längre tid nu, så skönt att äntligen veta :)

Vackra hus som vanligt!

Jag känner inte igen de röda prickarna (om du nu inte har älvor), undrar dock vad barn kan göra? Det lyser väl på stolarna, vilken fälla kan man anlägga på en stol?

Tillägg: Efter lite googlande... Om du har The Sims 3: Generations (Leva Livet på svenska??) så kan barn och ungdomar placera pruttkuddar på stolar.

Senast ändrad:

Jag har inte spelat så mycket med hästar förut, men nu har jag verkligen kommit igång. Det är roligt att färgavla! :D Och knepigt att avla på både färg och prestation, precis som i verkligenheten...

Här är i alla fall min ena sim tillsammans med sin unghäst, en avkomma till hennes första sto och hennes pojkväns hingst. Han blev precis som jag ville ha honom, förutom att jag helst velat ha ett sto. Första ridturen, blir alldeles avis på min sim... :p

Har tagit lite foton och skaffat nya hästar dessutom :)

Min framtida hopphäst och avelshingst
Screenshot-340_zps52aeebba.jpg

Ännu en avelshingst
Screenshot-351_zps46f9d11c.jpg

Egenuppfödd hingst
Screenshot-359_zpsa0065782.jpg

Ett av stona
Screenshot-355_zps1b1da4cc.jpg

Det andra utav stona
Screenshot-354_zps5b3a0783.jpg

Och sista
Screenshot-344_zpsd30e0ecf.jpg

Screenshot-346_zpsd3deac1c.jpg

:p

Äntligen är The Sims installerat igen efter datorcrashen för några veckor sedan. Hemma från jobbet pga förkylning så nu ska här byggas hus o spelas!

Jättekul att se allas hus o alla fina hästar, så inspirerande!

Jag försöker alltid välja så lika färger som möjligt när jag avlar, då blir resultatet ofta helt okej. Ibland är färgerna bra från start, men oftast behöver jag redigera bort lite. Då och då kommer en fem/sexfärgad häst ut och då orkar jag inte försöka rädda eländet, utan raderar hela färgsättningen och börjar om helt. Och då har jag två val, ta en nedladdad färg eller skapa själv.

Hästarna ovan är blandad kompott, varav 1 och 5-6 är nedladdade, 2 och 4 egengjorda och 3 och 5 framavlade utan redigering :)

Jag slänger inte upp bilder på hästar som är helt misslyckade :p

Och så fungerar inte mitt The Sims längre, blir så trött! Har testat att avinstallera och installera igen, installera utan Origin och med... Jag fattar inte vad problemet är.

Just nu känner jag för att slänga datorn i väggen :angel:

Ni andra som haft problem med ert spel, hur har ni löst det?

Det kan vara något "skit" på datorn! Har du provat att radera allt gammalt under mina dokument och typ bara spara mods katalogen? För mig har det varit ofta att det är för många delar så datorn orkar inte med, för på den virtuella som jag får ha via gubbens jobbdator, där har jag 12 GB i RAM och då fungerar spelet som det ska. Lite problem med vissa sparande men den är mycket snabbare. Hur mycket tomt hårddisk i GB har du, rekommendation är att ha runt 4-10 beroende på hur många delar som finns där. Helst mer.

Klicka på ikonen den här datorn och när du ser hårddisken/ hårddiskarna, så ska du se en ikoner med partition C osv. Där ska man se annars är det bara att högerklicka på den partion du vill se och ner på egenskaper.

Tack! Jag har mer än 45 GB. Fungerade inte heller att radera "skit" på datorn :( Det kanske är något fel på datorn bara? Får väl be min tekniske bror kolla på den igen.

Eller så tittade jag fel. Jag har en Simsikon vid ( E: ) och där står att jag har 0 GB kvar :p

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 303
Senast: Raderad medlem 149524
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 896
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar