The Sims 3 [samlingstråd]

Sv: The Sims 3 [samlingstråd]

Nedräkning: 8 dagar kvar! :)

Stipplemapedit.jpg

Ni missade väl inte när de visade live om Semesterparadis alldeles nyss? :angel:

KL*
Hej alla! Har tittat in här många gånger och tittat på era härliga bilder från ert spelande men har inte varit medlem innan :P Har varit så sugen flera gånger att sätta mig att spela men då gamla datorn inte har hållit för spel så jag har varit utan i 5-6 år.. Jättekul. Men idag har jag köpt en dator och håller på att ladda ner Sims original + pets (köpte ett specialpaket för 199 kr på cdon) och även årstider. Mer tips på vilka spel man ska ha? :)

Jag tycker det är rätt svårt att välja. Själv satsar jag på att köpa alla, eller åtminstone de flesta expansionerna som finns. Jag tycker således att alla är roliga på sitt sätt och rekommenderas, men det beror ju helt på vad man är ute efter och gillar.

Drömjobb är en av mina absoluta favoriter i alla fall, då kan man t.ex. vara egenföretagare som hästkvinna/hästman. Det finns dessutom en del andra roliga jobb om man inte vill hålla på med hästar just, brandkår, "ghostbusters" osv.

Kvällsnöjen, om man vill vara kändis och/eller gillar stadslivet och allt därikring. Vampyrer kommer med på köpet i den här expansionen, vilket åtminstone jag tyckte var exotiskt när jag första gången skaffade den här expansionen.

Destination Världen, för att det är kul att resa och kolla in omgivningarna i de nya världarna. Om man är den mer äventyrslystna och våghalsiga (som i beredd-på-att-du-kan-dö-våghalsig) så är det spännande att utforska katakomber. För egen del är jag alldeles för feg för detta, men det är jättefina länder!

Övernaturligt, för den som gillar älvor, varulvar, vampyrer, häxor och zombies. För egen del tyckte jag älvorna var superbra, då de lever fem gånger längre än vanliga Sims. Det dryga är dock fullmånen då alla zombies poppar upp ur marken. Det positiva är dock att de inte kan smitta en såvida de inte känner Simmen, antar jag åtminstone, jag har i alla fall aldrig blivit biten. Samma sak med varulvarna och vampyrerna skulle jag tro, man blir inte biten om man inte är vän.

Universitetsliv om man vill plugga (1-2 veckors intensivt pluggande) och därefter kunna skapa CV och få bättre betalt vid jobb. Säkert jättebra om man inte har fuskpengar :p Jag har inte kommit så långt som till CV ännu så jag kan inte berätta några andra fördelar runt just det. Man kan blogga i alla fall, och ju mer kunskap man får till mobilen/bloggen, desto mer roliga saker kan man göra, t.ex. att förvränga en relation. På det sättet får man många vänner snabbt, eller fiender.

Köpte nyligen Leva Livet, som jag spelat tidigare och minns var roligt, men kan inte berätta riktigt vad det innebär. Medelålderskriserna minns jag dock. Det innebär i princip att Simmen vill förnya sig lite och flytta.

Men, om man nöjer sig med ett fåtal expansioner så hade jag satsat stenhårt på Husdjur, Årstider och Drömjobb.

Och eventuellt den nya som kommer om ca 2 veckor!

Nja, om du menar Semesterparadis så kommer det nästa vecka :) Det släpps den 25 Juni i USA och den 27 Juni här i Europa..

Fortsätter med min nedräkning när jag ändå är i farten ;)
Nedräkning: 7 dagar kvar! :D

Screenshot-247.png

Tack så mycket för presentationerna! :) Tanken är att alla ska hamna hos mig, men just nu får jag bara ta det mest användbara :D

Nja, om du menar Semesterparadis så kommer det nästa vecka :) Det släpps den 25 Juni i USA och den 27 Juni här i Europa..

Jaha, jag läser visst slarvigt. Är mer intresserad av att kolla bilderna du lägger in än datumet när det expansionen kommer ut tydligen :p

Du måste ha en package mapp för att få in dom i spelet, det var väl någon tidigare i tråden som länkade till en sida där det står hur man gör ?

KL

Förlåt för sent svar, det är helt enkelt poser som gör att man kan skapa en kentaur. De ser dock helt galna ut, både sim och häst, var för sig. :D

Jag läste mig till att kentaurerna inte var så accepterade av andra Simspelare, så jag skippar det jag också :p

Akerman: Det blir inga längre båtturer, antar jag, innan hästarna blir desperata att få springa. Finns ju inte mycket utrymme på en båt!

Efter uppdateringen som kom nyss så kan man äga flera hus. Så vill man ha häst kan man lämna dom hemma på fastlandet medans man tar husbåten ut på sjön :)

En dag? Jag fick mail om att min order hade skickats. Det verkat konstigt om den inte kommit ut ännu?

Brukar vara så att de som förbeställer får spelet dagen före release :) Dock släpptes spelet redan idag i USA så går säkert få tag på idag med..

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 303
Senast: Raderad medlem 149524
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar