The hunger games (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det var faktiskt det andra du skrev som fick mig att reagera ;) allt jag velat fråga om är redan besvarat och det enda som varit uppe då var onda fen och om den var okänd för lyan och vice värsta. Jag trodde ju att du var ond fe om något :p men blev lika glad över att du var ulv :D. Väldigt nöjd personligen över att mina sior resulterade i två ulvar
Du, Q, hur underligt det än låter kan man fråga om en roll utan att ha den ;)

äh jag orkar inte försöka förklara hur jag tänkte där med att cirkus syning skulle ge "nycklar" etc
men jag tycker nog ändå att det gav det jag tänkte mig till slut (dvs vilka som var onda resp goda)
förlåt @cirkus att jag lite medvetet offrade dig. :(
Försökte tänka utanför boxen, det blev nog lite fel
hemskt ledsen alla goda, jag gjorde så gott jag kunde...
btw så är jag jätteledsen över att jag upplevs som kaxig, tro mig var ett helgon etc eller vad jag nu tyckt mig sett här och där, att det kanske upplevts som?
Tro mig det är det sista jag tror.
Jag tog ut svängarna lite denna gången iom att jag blev så godförklarad direkt, så passade på att skriva sånt man inte vågar annars, jag tänkte mig att det kunde ge resultat
Jag blir så oerhört glad över om ens någon tror att jag duger något till just nu, men samtidigt jätteledsen över att upplevas som jobbig, jag tar åt mig, och har normalt en stor portion självdistans och kan ta det med humor, men just nu så är det för mycket som händer i mitt liv så kan inte låta bli att bli berörd och ledsen
Jag har nu tänkt på detta inlägget i en timme minst, och menar inget illa mot någon, men är såpass ledsen att jag ändå måste uttrycka det på något sätt.

Jag tyckte du spelade bra!
Särskilt då jag blev lynchad ;) visst sjutton sorterades det ut en hel del i den lynchen, bland annat så tror jag att då blev det något mer uppenbart att Klara var ond. Jag tror att jag faktiskt var den allra bästa att "offra" just då. Jag gillar när jag blir offrad och det ger nånting till laget.

När bsf blev lynchad så kunde det varit smart att hålla igen lite så att det framkommit lite mer teorier. Alla visste ju din roll så det var ju bara att följa din röst - lite som i leken innan.

Jag är själv sur på att jag hade sån tidsbrist så jag inte hann skriva om atacken mot dig innan jag dog, jag kom ju på att det var därför du inte hade siat någon, först tänkte jag att det bara var ett listigt drag av dig.

Och för övrigt hade jag inte en tanke på att luras eller något alls när jag skrev första inlägget om det nu var det q reagerade på, jag hade skrivit exakt samma som god också. Jag tyckte Katniss-rollen var knepig och jag tror fortfarande inte jag fattat till 100% vad som hade gällt vid andra scenarion än det som blev :p
Viktigaste var att jag förstod den :D

Fast det var faktiskt det andra du skrev som fick mig att reagera ;) allt jag velat fråga om är redan besvarat och det enda som varit uppe då var onda fen och om den var okänd för lyan och vice värsta. Jag trodde ju att du var ond fe om något :p men blev lika glad över att du var ulv :D. Väldigt nöjd personligen över att mina sior resulterade i två ulvar

Fast det hade ju varit en del frågor om Katniss också, det var det jag menade med att det redan varit uppe + om feen kände till lyan. Fast mest syftade jag på K där också!

Sedan siade jag Gabby_Ossi faktiskt pga hennes första inlägg, som fick mig att sätta henne som ond fe alt Katiniss (bara det att jag inte riktigt trodde på Katniss, kunde inte förstå varför man skulle vilja hinta om den rollen? För det var ju bara ulvarna som hade nytta av att veta vem det var direkt i början..
Nåväl lynchen gick väl dit den skulle, men håller med om både LenaHs och fios reflektion att det varit smartare att vänta ut reaktioner och andras röster innan jag själv röstade ( hade slagits av samma tanke själv nån halvtimme el så efter jag postat rösten)
jag höll också noga koll på de som kom tidigt med röster på Gabby_Ossi, då jag vet att jag själv var snabb att följa en känd siare i förra leken, så alla som kom snabbt in med röster hamnade på obslistan-
kl 11.50 såg listan ut så här:
DL 2
10:20 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
10:40 Blacksmisthfarm röstar på Gabby_Ossi
11:41 bollen_ röstar på Gabby_Ossi
11:42 cirkus röstar på Gabby_Ossi
11:46 Lilltess röstar på Gabby_Ossi

så med facit i hand var det inte så orimligt att anta det jag gjorde faktiskt....
Jag var skeptisk till cirkus (enl lex cirkus ;)) hade varit och nosat lite på hennes reaktioner redan efter DL1 om man ifrågasatte henne lite. Jag hade bestämt mig för att sia Cirkus nästa gång.
Sedan kommer bsf med det första inlägget som kastar ett frågetecken över cirkus:
"Jag har reagerat lite på cirkus kommentarer om spelledaren, faktiskt. Dels är det denna konversationen:
cirkus skrev:
Nu är jag också här!
Kul med nya roller - lite annorlunda att det inte finns en väldig massa siar/spion info i omlopp.

Jag antar att Spelledaren är utanför lyan, har jag rätt @Artline ?
Klara skrev:
Det dök upp en fråga ändå. :up: Känner ulvarna och den onda fen till varandra?
quarter4ever skrev:
redan besvarat, den onda fen är utanför lyan
se svar till cirkus innan
Klara skrev:
Utanför lyan ja. Men dom kan ju ändå känna till varandra, åt en eller andra hållet. Eller båda håll.
cirkus skrev:
Då frågar jag @Artline känner fen till vilka som är i lyan?
Känner lyan till fen?

Frågan är av det sätter Klara i pusslet? Som ulv?

Plus det så har hon skrivit som svar på min "protest" mot hennes röst på mig:
cirkus skrev:
Klart att du ska rösta på vad du tycker är skumt!
Det gör jag med ;)

Det är verkligen inte lätt första dagen nånsin.
visst kan hon vara spelledaren - men som sagt, det är ju minst sannolikt av allt

Hon verkar ju bygga sin röst på att jag är ond eftersom jag röstar på Q, och här (+ senare till glömmerallt) påpekar hon att hon inte tror att Q är spelledare. Frågan är om det ligger mer än lottningsoddsen bakom det?

och i sitt röstinlägg skriver hon:
cirkus skrev:
Jag kommer att ha lite ont om tid idag - så det passar ju väldigt bra att röstningen har börjat och med den jag hoppades och trodde skulle sätta igång det hela

Jag måste ju säga att jag också har pusslat in q4 på en roll som jag tror är god och som borde har bra koll när hon ondförklarar någon. Så jag kommer också att välja att följa henne. Jag tycker också att q's tanke om att Gabby_ossi försöker hitta en eventuell ond fe känns väldigt rimlig - sen hoppas jag att senare kunna utröna om någon nappat på hennes krokar. Koppen var ju definitvt inte spelledare och jag tror inte att q är det heller - så frågan är om någon annan ser ut att ha nappat. Idag lär ju alla följa q, men jag ska läsa igenom gårdagen igen och se om det går att vaska fram något ur den

cirkus röstar på Gabby_ossi

Kan det vara försök till hint från cirkus om att det är hon som är Spelledare?"
bolen__ hakar på direkt....

"@Blacksmithfarm
Jag antar att det är Q du menar i "jag tror jag vet vilken roll har" ;)
Jag kom precis fram till att det var du och Q som diskuterade prästen. Jag tycker inte att du diskuterade prästen på något sätt att jag tolkar det som att du skulle lura någon. Inte Q heller men där tror jag ju att jag klurat ut rollen.

Intressant det du lyfte om cirkus, frågan är hur mycket spelledaren vill hinta? Jag kan hålla med dig på ett sätt om man tänker på hur cirkus spelade i förra leken när hon var brevbärare då skrev hon väl ganska mycket om brevbäraren. Jag fattade inte det förrän mot slutet, att det var hon som var brevbäraren. Men, det här känns lite tydligare än vad hon skrev då? Vet inte om jag tror att cirkus skulle spela så pass tydligt sas. ?"

sedan i efterspelet till DL2 kommer korsförhöret av cirkus...
jag hade ju redan bestämt mig för att sia henne så hängde med lite i diskussionerna för att bilda mig en uppfattning om läget sas. Jag uppfattade det som två läger : cirkus och klara i ena hörnan, Lobelia, Bsf, bollen__, GA ( och lite jag själv då) i den andra hörnan
så var väldigt nöjd med att ha valt att sia Cirkus....

jag la in en väldigt neutral sammanfattning ( medvetet efter dl1) där jag också siktade in mig på cirkus, alla andra ville jag tänkte mig som skumma ville jag inte skulle veta det just då ( hade här tänkt att uppdatera min översikt efter sian var gjord)

Sedan kom de där äckliga sticka getingdj**larna...:wtf:
som gjorde att jag inte fick använda min tänkta sia på cirkus, samt att min röst inte räknades

men då bestämde jag mig för att "sia" (syna) cirkus ändå, och försökte få fram att jag absolut inte var säker denna gången, och det blev ju lite svårare då två deltagare kommit in som ersättare, och det är inte lätt att hoppa in, och hänga med i allt oavsett sida.
Nåväl
detta var kanske inte det smartaste, men jag rörde iaf om i getingboet(!) vilket var min avsikt.
Min tanke i det hela var att om cirkus var ond så hade jag den ena sidan åt det godare hållet och vice versa om hon visade sig vara god. Därav mina uttryck att jag tror denna lychen kan ge nycklar att öppna dörren.
Sedan hade jag ju väntat mig att cirkus skulle ge lite input och visa lite mer av sig själv efter jag la rösten på henne, så då blev hon ju lite skummare för mig:confused:
Jag visste ju att min röst inte räknades, så tänkte att om hon var ulv visste hon det också( samt alla andra ulvar)

Jag känner mig nästan mallig över så mycket tankar på vad jag kan ha tänkas tänkt ;) Jag tänker inte så mycket själv....

Det enda jag förstod var att du tänkte sia mig och jag kände mig trygg med det. Lite slöseri med sia eftersom det är bäst att hitta fulingar - men nu funkade det ju ändå eftersom Klara hittades och hade hittats ännu bättre om jag bara hunnit skriva lite mer

Och kom ihåg en sak alla - jag kommer alltid bli misstänksam mot den som röstar på q i första lynch O_o

DET är lex cirkus :laugh::laugh::laugh:

Om jag inte blir det någon gång så beror det enbart på att jag har ett stort hål i mitt huvud så ibland tänker jag inte så bra:crazy::idea:

Nu vet ni ju redan att jag var ulv, så nu blir jag kanske inte misstänkt för att jag ska sova. :D

God natt på er och återigen, tack för en kul lek!
Jag tyckte du spelade bra!
Särskilt då jag blev lynchad ;) visst sjutton sorterades det ut en hel del i den lynchen, bland annat så tror jag att då blev det något mer uppenbart att Klara var ond. Jag tror att jag faktiskt var den allra bästa att "offra" just då. Jag gillar när jag blir offrad och det ger nånting till laget.

När bsf blev lynchad så kunde det varit smart att hålla igen lite så att det framkommit lite mer teorier. Alla visste ju din roll så det var ju bara att följa din röst - lite som i leken innan.

Jag är själv sur på att jag hade sån tidsbrist så jag inte hann skriva om atacken mot dig innan jag dog, jag kom ju på att det var därför du inte hade siat någon, först tänkte jag att det bara var ett listigt drag av dig.
antar att du menade lycnchen mot Gabby_Ossi?
det kom jag själv på lite för sent
mot bsf, så lät jag det gå ganska länge innan jag kom med rösten, även om jag teoriade ganska tydligt ditåt iofs.
Men med tanke på allas förvirring från dagen innan var det liksom inte läge att verka osäker igen, tänkte jag

Och kom ihåg en sak alla - jag kommer alltid bli misstänksam mot den som röstar på q i första lynch O_o

DET är lex cirkus :laugh::laugh::laugh:

Om jag inte blir det någon gång så beror det enbart på att jag har ett stort hål i mitt huvud så ibland tänker jag inte så bra:crazy::idea:

Är den retroaktiv också?

mot bsf, så lät jag det gå ganska länge innan jag kom med rösten, även om jag teoriade ganska tydligt ditåt iofs.
Men med tanke på allas förvirring från dagen innan var det liksom inte läge att verka osäker igen, tänkte jag

Ja det menar jag såklart

Det var ju det där med minnet

Jag kunde inte låta bli att anmärka lite på trovärdigheten hos dig när jag gick på klara så hårt, för att få nöjet att se dig försvara teorin ;)

Det var lite schizo eftersom jag visste att Klara var ulv -

Jag hade ju hoppats på att hon skulle röstat på dig en gång till men det gjorde hon ju inte. Hon röstade på BSF ...den luringen

hm nu blir jag nyfiken på vilken låt ni valde på mig?:)
Som sagt, flera låtar på dig.
Jag återkommer snart med sammanställning på använda och tilltänkta låtar :D

just det innan jag glömmer bort det försökte hinta så mycket jag kunde att jag blivit trollad ,men vet inte om det framgick?
Jag skrev ju flera inlägg om att trollning borde kommit efter sia/ spionrad?
Jodå, det framgick minsann :p
Nu var det länge sedan jag var ond, och jag har heller aldrig vad jag minns blivit siad när jag var ond. Så jag var lite xtra frustrerad på dig där ett tag.

Speciellt eftersom jag faktiskt inte låtsats vara Peeta m.m.
I princip allt jag bemötte i din teori mot mig var faktiskt sådant som inte alls var planerat.

Jag tyckte ju att det inlägget med teiroerna gjorde det glasklart vem du tänkte rösta på :p;)
Men det var kul att försöka försvara sig utan att sätta kollegor i klistret... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 974
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar