Terrordåd i Bryssel

Jag gjorde en helt galen grej någon månad efter Paris. Mannen som klivit på bussen satte sig mittemot mig och la sin stora svarta bag i knät. När bussen rullade iväg slöt han ögonen - och knäppte händerna över bagen. Då blev jag faktiskt så illa till mods att jag gick av bussen en hållplats tidigare - bara baserat på hans utseende. En blond man som gjort samma sak hade förmodligen inte skrämt mig.

Men så lätt agerade jag på en rent rasistisk impuls. Det känns bedrövligt.

Även jag hade gjort som mannen i fråga, hållit hårt om min väska och lätt skräckfylld blick, om det suttit en åttaarmad geleklump med stora stirrande ögon och papegojnäbb gömd i mitten av tentaklarna mitt emot mig på en buss i Götet ..

Även jag hade gjort som mannen i fråga, hållit hårt om min väska och lätt skräckfylld blick, om det suttit en åttaarmad geleklump med stora stirrande ögon och papegojnäbb gömd i mitten av tentaklarna mitt emot mig på en buss i Götet ..
Be afraid, be very afraid ...

Common-octopus-close-up-of-eyes.jpg

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 629
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?