Märkligt val? Han dömdes av HD i Sarajevo till 8 års fängelse för krigsförbrytelser, men skickades efter 1 ,5 är till Sverige. Hade vi inte varit så godtrogna hade poliserna i Malexander levt vidare.Någon som är född i Sverige då? Jag väntar bara på att någon etnisk svensk ska få en knäpp och börja slåss för Daesh (kom ihåg Jackie Arklövs märkliga val). Vart ska vi utvisa denne då? Kanske göra en släktskapsutredning långt tillbaka och se om valloner eller finnar dominerar och utvisa till Finland/Belgien?!
Absurt.
Efter det dömdes han även för krigsbrott, men är nu ute på permissioner som han vill ha obevakade.
Det finns däremot märkliga kvinnor som ser mördare som missförstådda eller vill omvända dem och inleder förhållanden med de värst
Ang. Flyktingsituationen har Sverige inte förstått att de pågår religiös utrensning av kristna o har skickat tillbaka otaliga till Irak.
Vad beror utanförskap på? It takes two to tango.Ja, jag anser att de som känner ett så starkt utanförskap i Sverige att de åker till Mellanöstern och tränar sig till terrorister är offer. Anser jag att ska lagföras (enligt lagar som följer de mänskliga rättigheterna) och ta ansvar för sina handlingar? Ja. Det ena utesluter inte det andra.
Att "lämna någon till peshmerga så den försvinner" tänker jag inte ens bemöta.
Det där med att skipa rättvisa skulle vara förenligt med hämnd tror jag inte är något vi vill gå tillbaka till. Öga för öga, tand för tand är lite väl bibliskt och... gräsligt.
Alla de muslimska länderna erkänner inte FN s deklaration av mänskliga rättigheter, utan har Kairo deklarationen. Läs den!