Terrängträningar 2010 *bildtråd*

Sv: Terrängträningar 2010 *bildtråd*

Och jag var liksom lycklig över att jag kunde trava och galoppera längre än 100 m i taget på en grusväg idag för att snön var borta och man slapp klättra över vallar och pulsa med snö upp till magen :angel:

Alla har vi olika preferenser :angel: Jag var glad i att kunna skruva ur broddarna och rida en hel ridtur (inkl 20 min avskrittning) i polo o väst i går :banana: Med tanke på denna tråden vill jag ännu mer flytta till Skåne!

Jag ville eg veta hennes namn :p Ston är intressantare i ponnyavel än halvblodsavel har jag märkt :D

*kl*

Jag har också dokumentation från gärds - men tyvärr ingen dator jag kan fixa till den på i nuläget... :angel: Menmen, den som väntar på nåt gott... :p

åh, så roligt det ser ut! :love:

längtar tills första terrängträningen här uppe :bump:

Men Marvin du har ju verkligen satt ett namn på hur intesåbra det är att luta sig framåt på terränghinder....:D;):rofl:

för övrigt anser jag att människor som kan få till en terrängträning medan andra människor fortfarande pulsar i snö är människor som fuskar!:mad:

/Nova med märkligt grön färg i ansiktet

Men Marvin du har ju verkligen satt ett namn på hur intesåbra det är att luta sig framåt på terränghinder....:D;):rofl:

Märks det att jag aldrig tränat terräng förut? :angel:

Även om det inte gick så bra för oss, så var det absolut nyttigt. Idag var det inomhusträning och jävlar vad det gick! :bump:

För Prince är ju detta en superbra träning eftersom han är lite stor o lite långsam, iaf vad jag sett på film! Du får gratis motor o glad häst, guld värt!:laugh:

Mor min skvallrade om att första terrängträningen på Hermanstorp var i fredags 2/4 (iaf vad hon kände till), så nu är det vår här oxå :bump:

Här är några bilder från dagens Pay&Cross på skönabäck
http://www.pixbox.se/alb_show_id1174422_page0.html

Dagen började med hyfsat väder, men efter ett tag började det regna, därav dimman på de senare bilderna. Fick massa imma på linsen också, ajajs.

Bada i vattenhindret, tjohooo
30718800.jpg

30718886.jpg

30718909.jpg

30718945.jpg

Mor min skvallrade om att första terrängträningen på Hermanstorp var i fredags 2/4 (iaf vad hon kände till), så nu är det vår här oxå :bump:

Jag jobbade i fredags MEN på fredag skall jag och Pärlan träna terräng i Falkenberg iallafall. DET ser vi framemot... :)

GUUUD så härligt!
Vad avis jag blir nu...
Nån som vet vart man kan vända sig om man vill träna i Örebro?
Latorp har ju lagt ner.
Nån som varit på stall nilslund? bra,dåligt?
Selene är också dundersugen...i år tänkte vi slutföra en debutant...det ni! ;) höga mål men det ska man ha va:angel:

Om 20dagar dimper det dessutom ner en fölis som jag hoppas gillar FT :):bump:

Mathias bana (Nilslund) är kanonfin, men det dröjer nog ett bra tag innan det har torkat upp så det är ridbart där tyvärr...

Ang Örebro (Karlslund, också en mkt bra bana) skulle jag gissa att det också tar ett tag innan det är torrt nog, mitt tips är att kolla på Örebro fältrittklubbs hemsida.

Jag kan rapportera lite från områdena häromkring. Mamma ringde nämligen runt igår i jakt på en terrängbana att träna på.

I Örebro är det dött. Karlslund kommer inte att ha träningar på ett väldigt bra tag som jag förstod det, Latorp är nere helt. Nilslund är för mkt snö/blött.

I K-d är det för mkt snö, Trossnäs kommer inte hinna öppna förens tävlingen skulle jag tippa på.

Närmaste att åka och träna är Tranemo. De kommer ju att ha någon form av P&J terräng (deb till *-ig) med chans att hoppa enstaka hinder efter att man ridit sin bana (ifall man vill göra något svårare språng också). Vad jag har hört så blir det 17-18 helgen.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 763
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 523
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 351
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar