Teddy.....

Sv: Teddy.....

Ja du vi hade ett liknande fall i min närhet. Kommer aldrig förlåta denne. :mad: Det är bara att inse att det finns grymma människor!

”Ute och cyklat”
Den 42-årige mannen, som nu åtalas för djurplågeri, nekar till alla anklagelser.
Hans förklaring är att han varit ute och cyklat med Teddy i koppel och att valpen sprungit in framför hjulet och blivit påkörd.

Och om så skulle vara. Vilken idiot sätter sig och cycklar med en 12veckors valp???

Lika mycket plågeri det.....

:eek: Men gud vad hemskt! :cry:

Våran jämthund som vi hade förut blev misshandlad innan hon kom till oss. (omplacering). Bland annat stod hon och flera andra hundar ute i hundgård (med för liten koja) oavsett väder och temperatur, dygnet runt.

Skällde dem slog ägaren dem med kratta (inte skaftet då alltså utan själva krattan). eller sopborste. Han hade en stor cheva van och bakluckan på den drämde han rakt över Dixie´s höft.
Så när vi fick hem henne och åkte och röntgade visade det sig att hela höften var i små små delar. Men med tid, medecinering och operationer så blev hon faktikst bra. Dock hade hon raggsockor när det var kallt, annars haltade hon.

hon var ca: 1 år när hon kom till oss och dog 11 år gammal av ålder.

*kl*

Ja...vad f****n ska man göra liksom, om man inte råkar se det själv??? :(

Det gör ont i mig, det gör så jävla ont i mitt hjärta... Stackars lille Teddy (o alla andra i hans situation) hade aldrig gjort någon något! Han kissade....

Fan vad jag mår dåligt av sånt här...

Jag har mailat justitieministern men vad faan hjälper det???

Mirre; Jag ahr också tagit hand om omplaceringar, en del har jag varit tvungen att avliva pga att de aldrig skulle kunnat bli "hundar" av dom igen...

Stor eloge till dig, och andra, som erbjuder ett bra och kärleksfullt hem för hundar som räddats! :bow:

...men tänk på alla hundar och andra djur som får stryk och torteras i detta nu, i hemmet hos någon sådan här vidrig männsika, utan hopp om att någon ska upptäcka det och agera... fy fan det får mig att må illa.... :(

Fruktansvärt att sådant här överhuvudtaget får förekomma.:cry: :mad:

Fy så ledsen man blir :cry:
Fy f*n rentutsagt för sådana människor, hoppas han får fängelse eller böter och självklart djurförbud för framtiden :mad:

Vad jag förstår så hade han redan en ny valp, som också hade skador, men den är nu omhändertagen. :(

Jag tycker inte en sådan människa är värd att få leva.

Senast ändrad:

Som jag har förstått det (hörsägen) var hon lika rädd för idioten som vad valpen var förmodligen.... Jag kan inte sätta mig in i den situationen men jag tror inte jag hade stått ut med att se det utan att ingripa om det så var med fara för mitt eget liv. Men det vet man väl inte förrän man sitter där....

Jag hade ingripit och det vet jag med säkerhet, något slår slint i mitt huvud när jag ser djur som plågas.

jävla idiot! :mad: fattar inte att någon kan slå någon annan en liten valp på 12 veckor asså gud fan.. tänk valpen fattade juh inte verför h*n blev slagen, skulle detta vara livet? stackars lilla:cry:

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 048
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 902
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar