Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker du borde testa fruktiga teer. Tex "himlagott" som är lite av en favorit i perioder. Annars gillar jag indiska smaker. Kanske kan va nått? Har bara mjölk i svart te. Aldrig tillsammans med citron!Jag gör ett nytt försök att lära mig dricka te. Inte minst för att jag borde använda alla mina fina muggar och inte bara låta dem stå och samla damm Men också för att jag gillar tanken på att sitta och mysa med en kopp te
Finns det några bra teer för nybörjare? Min syster tipsade om citronte med mjölk men det var inte alls gott.
Snälla, säg att det finns hopp för mig!
Åh jag vill också tycka om te, det ser så himla mysigt ut!
Jag gillar inte när det smakar som "vatten med pyttelite smak" eller beskt/bittert. Så vad rekommenderas? Jag TROR jag vill att det ska smaka som varm saft fast inte så sött, bra beskrivning?
Vi har fått en The English ShopYorkshirete är som PG-tips ungefär. Jag vet inte om det säljs i Sverige; brukar beställa det när folk åker till England. Löjligt billigt, dessutom. Jag är också insnöad på starkt, bittert te på morgonen! Med mjölk!
Jag har deras chaite som är otroligt gott! Antingen så dricks det med lite honung i, eller så slår jag på stort och skummar mjölk och brygger det riktigt starkt.Måste tipsa om Olof Viktors te. Riktigt bra. Originalte beskriver de så här: Svart te, blåklintsblommor, arom, solrosblommor och rosblommor.
Deras chai tror jag inte att jag smakat men då står det följande: Svart te, kanel, ingefära, kardemumma och kryddnejlika.
Att de går att köpa i fina plåtburkar ökar mitt köpsug
Jag tycker inte att örtte smakar varmvatten, om det gör det så har man förmodligen tepåsen i alldeles för kort stund. Den ska vara i mellan 5-10 minuter när det kommer till örtteer. Jag brukar koka upp tevatten, hälla det i en tekanna där jag lagt i tepåse/tesil och sedan sätta på locket. Det bibehåller värmen bra. Sedan får det stå en stund. Jag har ca 45 olika tesorter hemma och dricker runt en liter te om dagen (har inte honung/socker/mjölk eller annat jox i). Dricker i stort sett aldrig svart te då jag anser att det smakar beskt, särskilt nu när jag är så van vid mina örtteer.Jag gör ett nytt försök att lära mig dricka te. Inte minst för att jag borde använda alla mina fina muggar och inte bara låta dem stå och samla damm Men också för att jag gillar tanken på att sitta och mysa med en kopp te
Finns det några bra teer för nybörjare? Min syster tipsade om citronte med mjölk men det var inte alls gott.
Snälla, säg att det finns hopp för mig!
Jag rekommenderar också Pukka, dom har en sort som smakar (och heter) lakris och kanel och som är supergod. Den blir aldrig besk utan kan dra hur länge som helst och har en rejäl smak, dvs - smakar inte bara varmt vatten .
Jag är även väldigt förtjust i fruktteer och brukar dricka teer från "London Fruit and Herb Tea". Dom blir inte heller bittra och smakar nästan varm saft, speciellt hallon och äpple kanel gillar jag.
Tyvärr har jag inte lyckats hitta dom i Sverige och inte heller något liknande. Om någon har något tips på bra frukteer (alltså inte svarta teer med fruktsmak) så tar jag gärna dem
Kolla på fruit infusion. Det blir samma "ssaft" smak av dom.Jag rekommenderar också Pukka, dom har en sort som smakar (och heter) lakris och kanel och som är supergod. Den blir aldrig besk utan kan dra hur länge som helst och har en rejäl smak, dvs - smakar inte bara varmt vatten .
Jag är även väldigt förtjust i fruktteer och brukar dricka teer från "London Fruit and Herb Tea". Dom blir inte heller bittra och smakar nästan varm saft, speciellt hallon och äpple kanel gillar jag.
Tyvärr har jag inte lyckats hitta dom i Sverige och inte heller något liknande. Om någon har något tips på bra frukteer (alltså inte svarta teer med fruktsmak) så tar jag gärna dem
Ytterligare en tenörd anmäler sig.
Först och främst rooibos, denna styggelse, är inget te det är en infusion. Te = Camellia sinensis och inget annat.
Om du vill dricka grönt lönar det sig att investera i en riktig vattenkokare där du kan välja temperatur. Grönt te kan bli beskt om vattnet är för varmt.
Mjölk förstör allt te!! Så det förstår jag att du tycker var äckligt.
Fast Rooibos är inte ett dugg bittert. Det smakar bara lamt och eländigt som något slags soppa så det kan nog starkt rekommenderas för någon som vill ha varm saft utan socker.
Sedan är nog allting med Hibiscusblomma lite saftigt och har rätt färg också (Hibiscusblommete kallt med socker i är gott som måltidsdryck)
Jo det var mer att jag höll med om att det är en styggelse som inte är te. Men att om man nu inte gillar bittert så har den för dem fördelen att det inte är bittert.Var skrev jag att rooibos är bittert? Jag skrev att det är en styggelse som inte är te.