Vad gillar du tanken med?

Jag minns att jag provat en whisk(e)y som var drickbar, en väldigt ljus som inte alls var rökig. Minns dock inte vad den hette eller var den var ifrån, vilket gör det lite besvärligt.

Jag älskar whiskeysås och har en gång ätit whiskeysmör på blåhammarns fjällstation, det var helt otroligt gott! Så den gör sig ju i vissa situationer, jag önskar bara jag tyckte om den i mat med.
Finns flera men prova Glenmorangie, ljus och inte rökig.
 
Det där med sprit måste ju vara en åldersgrej. Säger liksom sig självt att man inte kan dricka det, eller äta rutten ost medan smaklökarna ännu är oförstörda. Men det kroppsliga förfallet når även munnen till slut och när det har hänt inträffar det märkliga att man kan smutta på en whisky och fånga osten som nästan kan rymma och tycka att det är GOTT. Det är i alla fall min teori. Mvh döva smaklökar.

För att svara på frågan så sällar jag mig till gruppen som alltid blir besviken när jag dricker te på kvällen. Det är ju helt sjukt vad det är urindrivande, värre än både kaffe och öl. Och aldrig så gott som man hade kunnat tro.

Jag hade velat röka cigarr, jag tänker att det hade passat mig. Men jag är alldeles för hypokondrisk för att ge mig på det. Och i ärlighetens namn smakar det verkligen inget vidare.

Köpte ett xbox till sonen och tänkte att jag skulle bli en sån där cool morsa som kan spela samma spel som sin unge. Men jag är så himla, himla dålig på det där med öga-hand koordination. Så nu är jag sådär som ens egna föräldrar är med mobilen dvs hopplöst långsam och sonen har inte tålamod att spela med mig.
Det enda jag lyckats spela med ungarna är Super Mario Kart.
 
Sex utomhus en ljum sommarkväll, gärna i lummig skogsmiljö.. Verkligheten är dock obekväma ställningar, gräs och pinnar och skit som klibbar fast på kroppen (inklusive de intima delarna) och mer fokus på viftande efter myggor och myror än på partnern och själva aktiviteten. Hu och dubbelhu!
 
Tälta… Mmm, somna till naturens läten som vindens sus och en avlägsen humlas surrande och vakna helt utvilad i tidig morgonstund till fåglarnas kvitter..

Verkligheten ger dock en natt utan sömn och man stapplar ut med värk i hela kroppen och tungan fastklistrad i gommen efter att ha legat med hela kroppen inklusive huvudet gömt i sovsäcken pga myggen och den enda lyckan är att ingen galning med yxa gick bärsärkargång genom tältduken. Aldrig igen men fint på tv 👍
 
Sex utomhus en ljum sommarkväll, gärna i lummig skogsmiljö.. Verkligheten är dock obekväma ställningar, gräs och pinnar och skit som klibbar fast på kroppen (inklusive de intima delarna) och mer fokus på viftande efter myggor och myror än på partnern och själva aktiviteten. Hu och dubbelhu!
Sex på en fäll/lurvig matta på golvet var jävligt överskattat. Ser nice ut på film, i verkligheten gjorde det ont typ överallt och det blev blåmärken på knän och höfter efter golvet. Fruktansvärt obekvämt. Dock inga mygg eller andra blodsugare
 
Tälta… Mmm, somna till naturens läten som vindens sus och en avlägsen humlas surrande och vakna helt utvilad i tidig morgonstund till fåglarnas kvitter..

Verkligheten ger dock en natt utan sömn och man stapplar ut med värk i hela kroppen och tungan fastklistrad i gommen efter att ha legat med hela kroppen inklusive huvudet gömt i sovsäcken pga myggen och den enda lyckan är att ingen galning med yxa gick bärsärkargång genom tältduken. Aldrig igen men fint på tv 👍
Du glömde att antingen fryser man halvt ihjäl eller så svettas man ihjäl, det är aldrig lagom varmt i ett tält 😬
 
Jag brukar ibland tänka det omvända. Att bo i stan, nära till allt, slippa tjorva med växtlighet som tar över, slippa få extrema elräkningar, klara sig utan svindyr bil och kunna gå ut och äta och gå på teater/bio utan att kräva så mycket planering att det sällan blir av. Det låter himla bra i teorin.

Men sen räcker det med någon/några hotellnatt i en stad, det är sjukt mycket folk överallt, går man ut så är det alltid nån där, och när man gått ut ser man knappt stjärnorna för allt jäkla ljus som kommer från alla håll och kanter - både fasta och rörliga ljuskällor.Ljud från sirener och annan mänsklig aktivitet stör alla tankar och sömnen.

Och då vill man tillbaka till sitt fågelkvitter, kaffet på verandan, mörkret, tystnaden, projekten som ingen behöver tycka till om och att sannolikheten för att se eller träffa en människa är infinitesmal jämfört med sannolikheten att se eller träffa ett rådjur, vildsvin eller fina fåglar när man går ut.

Men de där vita vintrarna istället för lera låter numer som mer av en dröm än något som är
mer än att passera på några få dagar. :)

Utsläppt hår.

Det är ju fint och så, men det trasslar ihop sig och blåser i ansiktet på en och är bara i vägen.
Håller med!
 
Köpa snabbmat på drivein med mina barn!
De ändrar sig 5011 gånger, de ska beställa special, så det tar lägre tid och alltid är det någon som ska ha nuggets med sås, det är verbotten i bilen. men de ska ha det! så det blir att gå in. och snabb mat med mina bar är en timme minst.
 
Räkor och skaldjur är för övrigt en sån sak som jag gillar i teorin men inte i praktiken. Ser så gott och lyxigt ut med en stor skål färska räkor och gott bröd till. Sen är det… inte alls gott. Jag vill verkligen tycka det men nej.
Same, same! Jag tycker att räkor, kräftor gravad lax och diverse ser så undebart ut på tallriken, men kan jag förmå mig att svälja det? Icket!
Jag har fått vara pinsam på SÅ många middagar - jag begriper verkligen inte varför halvråa, kalla havsdjur ska vara så fint och måste tacka nej. Annars kan jag svälja det mesta!
Detsamma gäller sushi, det ser så underbart ut och verkar liksom hälsosamt, men det smakar ju som en kallsup.
 
Utsläppt hår.

Det är ju fint och så, men det trasslar ihop sig och blåser i ansiktet på en och är bara i vägen.
Och jag som hatar att ha uppsatt! Det stramar och är obekvämt hela dagen. Bästa sekunden på dagen är typ när jag får dra snodden ur håret efter jobbet - som nära tvåa kommer att ta av BH'n. :D
 
Samma här! Tyvärr tycker jag att exempelvis rödvin är äckligt, men åh så jag önskar att jag gillade det. Skulle liksom vilja ha auran av att vara en finsmakare som sitter där och smuttar lite elegant. Läser emellanåt i vintråden här för att jag tycker att det låter så najs, men kommer alltid till insikten att jag föredrar sötsliskig läsk framför något som smakar vuxet. :cry:
Jag satt på systembolagets hemsida i natt och sökte efter söta drycker medan jag försökte inbilla mig att typ 7% alkohol kan väl inte smaka så hemskt när smaken beskrivs "med sötma", hittade t.o.m ett par flaskor vitt vin :up:


Samtidigt som jag vet att jag bara tål vissa cider på typ 4,5% 😭:rofl:
 
Hund. Jag gillar verkligen tanken på hund. Men det är sjukt jobbigt att ha. De rymmer. De skitar ner. De stjäl. De fyndar i kattlådorna.
Ja! Man tänker att det vore så mysigt och nyttigt att ha något som gör att man måste gå ut.
Eller det var så jag tänkte innan jag fick bo med en hund. Nu är jag 100% kattmänniska :cool:
 
Samma här! Egentligen skulle jag behöva rutiner och lite ordning, men när jag försöker så upplever jag rutiner som tyranniska. Det är egentligen lite konstigt eftersom jag i allt övrigt är väldigt regelstyrd (jag hyser nästan löjligt stor respekt för regler).

På lite samma tema:
I tanken skulle jag även vilja vara strukturerad och välordnad, med färgkodade anteckningar m.m. För många år sedan så handledde jag en student som färgkodade allt. Hon var ett under av struktur och ordning och jag verkligen avundades det. Men i praktiken … nej, inget för mig.
Jag har försökt i någon timme under någon dag att strukturera med kalender etc. Gjorde en gång fina kalendrar för ett par månader framåt.
Bara för att nästa dag genast sluta med det :meh:

Får nöja mig med att jag faktiskt använder kalendern i mobilen, annars hade jag väl varit helt hopplös :rofl:
 
Räkor och skaldjur är för övrigt en sån sak som jag gillar i teorin men inte i praktiken. Ser så gott och lyxigt ut med en stor skål färska räkor och gott bröd till. Sen är det… inte alls gott. Jag vill verkligen tycka det men nej.
Jag fick prova hummer en nyårsafton och tänkte bara i mitt stilla sinne att jag får vara tacksam att jag inte har en sådan dyr smak :angel::D

Mvh hon som tycker att räkor är helt okej, men inte kräftstjärtar :cautious:
 
Kryssning. Jag har äntligen lärt mig att allt det där roliga har jag gjort under den första timmen ombord. Sen är det tråkigt alla resterande timmar.

Trädgård/odling. Låter charmigt. Är 100% jobbigt och 0% bra. Jag äter inte ens det jag odlar (har en stor knippe vitlök jag inte vet vad jag ska göra av)

Picknick/sola/läsa utomhus. Bara jobbigt. Aldrig trevligt.

Bygga och renovera, sy och fixa. Min spontana tanke är ALLTID "hur svårt kan det vara". Efter en stund kommer jag fram till att det är ganska svårt.

Åka till vår ö. Har en tanke om mysig kväll, simma i havet, äta gott, dricka vin. Sanning: spindlar och kryp, blåsigt och kallt, tråkigt, utedass, för mycket ljud från havet.
 

Liknande trådar

Äldre Jag gör ett nytt försök att lära mig dricka te. Inte minst för att jag borde använda alla mina fina muggar och inte bara låta dem stå...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 643
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp