Vad gillar du tanken med?

Pynta. Känns mysigt i teorin. Men jag hatar julpynt, påskpynt, alla sorters pynt. Pyntar bara för att dottern vill. Gör det ordentligt och så såklart. Drar gränsen vid julgardiner/påskgardiner etc, vägrar gardiner totalt iofs. Har inte en enda 😄
 
Men alltså… Det är ju gjort för att drickas med mjölk? Att inte vilja ha det är ju en personlig preferens men det är ju inte normen… 😅
Jag gillar te, dricker ganska sällan. Men precis som i kaffe så ska det inte vara någon mjölk i. Personer i min omgivning vill ha honung eller socker i, men precis som kaffe så vill jag ha det ”rent”. Jag känner nog ingen som dricker te med mjölk i - men det kanske är geografiskt betingat?
 
Jag gillar te, dricker ganska sällan. Men precis som i kaffe så ska det inte vara någon mjölk i. Personer i min omgivning vill ha honung eller socker i, men precis som kaffe så vill jag ha det ”rent”. Jag känner nog ingen som dricker te med mjölk i - men det kanske är geografiskt betingat?

Jag har mjölk och socker/honung i vissa teer men inte i andra. I grönt te har jag aldrig nåt av det. Det vill jag ha rent de få gånger jag dricker det. Svart te måste ha det annars är det inte gott. Rooibos går vilket som beroende vilken smak det är. Lättare smaker som frukt, bär och blommor ska drickas rent medan tyngre kryddigare smaker ska ha mjölk och socker/honung.
 
Jag har mjölk och socker/honung i vissa teer men inte i andra. I grönt te har jag aldrig nåt av det. Det vill jag ha rent de få gånger jag dricker det. Svart te måste ha det annars är det inte gott. Rooibos går vilket som beroende vilken smak det är. Lättare smaker som frukt, bär och blommor ska drickas rent medan tyngre kryddigare smaker ska ha mjölk och socker/honung.
Jag dricker bara svart och grönt te och vill absolut inte ha mjölk, honung eller socker i nån av dem.
 
Men alltså… Det är ju gjort för att drickas med mjölk? Att inte vilja ha det är ju en personlig preferens men det är ju inte normen… 😅
Är det? Nu kan jag inte teets historia men frågan är om mjölk hälldes i när man kom på det här med örter och vatten. Men det låter jag vara osagt, eftersom jag inte vill ha mjölk i mitt te. ;)
 
Nja. Möjligen att våra europeiska varianter har haft en tradition att blandas med mjölk. I Kina varifrån teplantan och tedrickandet kommer så dricker man knappt mjölk alls och aldrig i te.
Nä jag var nog kanske lite VÄL generaliserande men vanligt svart te typ English breakfast som jag lite inbillar mig är det som de flesta tänker på när de säger ”te är blaskigt” (kanske mer troligt att de tänker på rent skräp som Lipton Yellow Label men nåja) ska drickas med mjölk.

Men nu ska jag inte kapa den roliga tråden med tediskussion, förlåt! 😅
 
Räkor och skaldjur är för övrigt en sån sak som jag gillar i teorin men inte i praktiken. Ser så gott och lyxigt ut med en stor skål färska räkor och gott bröd till. Sen är det… inte alls gott. Jag vill verkligen tycka det men nej.
 
Balkonghäng. Jättemysigt och skönt under varma perioder. Totalt katastrof när man har en liten balle som man typ kan gå ut och vända på. Ligger lagom nära grannens fönster och solen ligger på så det är outhärdligt. Värdelösa skit. Jag vill ha ett sån där stor härlig balle som man ser på fejjan och insta.
 
Räkor och skaldjur är för övrigt en sån sak som jag gillar i teorin men inte i praktiken. Ser så gott och lyxigt ut med en stor skål färska räkor och gott bröd till. Sen är det… inte alls gott. Jag vill verkligen tycka det men nej.
Kan verkligen relatera till det.
Samma med Champagne. Jag vill kunna svepa Champagne a la Patsy och Edina. Men det går bara inte. Det måste vara riktigt sött och sliskigt för att det ska gå å dricka överhuvudtaget
 
Tända levande ljus. Verkar jättemysigt när det avskyvärda mörkret börjar invadera, men i verkligheten är jag bara tokstressad över att något ska börja brinna och har svårt att ens gå på toa utan att släcka alla ljusen.

Däremot älskar jag att bada i badkar och dricka te, gärna ihop. Har inte badkar för tillfället men när jag hade det kröp jag gärna ner i ett bad, med eller utan bubblor, och en stor balja te med mjölk i. Brukade plöja igenom tidningshögen samtidigt. Nu när jag bara har dusch har jag en jättestor tidningshög och har inte hittat något nytt bra tillfälle att gå igenom den.
 
Jag gillar tanken att ingen skulle försöka övertala en att en ska gilla det en inte gillar. Tanken känns som en fluffigt moln. Välvilligt. Bekräftande om mitt eget omdöme. Men Nix. Det är alltid någon som ska säga att om du bara gör såhär/provar den sorten.
 
Det där med sprit måste ju vara en åldersgrej. Säger liksom sig självt att man inte kan dricka det, eller äta rutten ost medan smaklökarna ännu är oförstörda. Men det kroppsliga förfallet når även munnen till slut och när det har hänt inträffar det märkliga att man kan smutta på en whisky och fånga osten som nästan kan rymma och tycka att det är GOTT. Det är i alla fall min teori. Mvh döva smaklökar.

Alltså detta, jag garvar ihjäl mig :laugh::laugh: :laugh: :rofl: :rofl: :rofl: :angel1::angel1::angel1::angel1:
 
Kan verkligen relatera till det.
Samma med Champagne. Jag vill kunna svepa Champagne a la Patsy och Edina. Men det går bara inte. Det måste vara riktigt sött och sliskigt för att det ska gå å dricka överhuvudtaget
När jag dricker champagne (varje vecka ;) not!) så blandar jag alltid ut det med Sprite. Odrickbart annars ju. Taittinger tycker jag iofs om utan Sprite i men det är enda.
 
Vin. Det vorevw
Jag gillar te, dricker ganska sällan. Men precis som i kaffe så ska det inte vara någon mjölk i. Personer i min omgivning vill ha honung eller socker i, men precis som kaffe så vill jag ha det ”rent”. Jag känner nog ingen som dricker te med mjölk i - men det kanske är geografiskt betingat?
Ja, det är geografiskt och kulturellt betingat. Jag som avskyr mjölk i te tabbar mig alltid första gången jag köper/får te "hemma i england" då får man det med mjölk om man inte säger till. Jag har en teori att det finns en geografisk gräns nånstans mellan London och det riktiga England där man övergår till att servera te med mjölk som standard istället för svart som standard.
 

Liknande trådar

Äldre Jag gör ett nytt försök att lära mig dricka te. Inte minst för att jag borde använda alla mina fina muggar och inte bara låta dem stå...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 643
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp