Vad gillar du tanken med?

Som flera andra... te. Det luktar gott men smaken motsvarar aldrig doften. Och så blir en kissnödig på en gång.

Rutiner gällande det mesta... jag klarar inte det. Men i teorin känns det ju som en bra idé :D

Däremot grillar jag året om, dricker rött, vitt och rosévin oavsett om jag har sällskap eller ej och tycker att sex är himla nice :laugh:
 
Det där med sprit måste ju vara en åldersgrej. Säger liksom sig självt att man inte kan dricka det, eller äta rutten ost medan smaklökarna ännu är oförstörda. Men det kroppsliga förfallet når även munnen till slut och när det har hänt inträffar det märkliga att man kan smutta på en whisky och fånga osten som nästan kan rymma och tycka att det är GOTT. Det är i alla fall min teori. Mvh döva smaklökar.

För att svara på frågan så sällar jag mig till gruppen som alltid blir besviken när jag dricker te på kvällen. Det är ju helt sjukt vad det är urindrivande, värre än både kaffe och öl. Och aldrig så gott som man hade kunnat tro.

Jag hade velat röka cigarr, jag tänker att det hade passat mig. Men jag är alldeles för hypokondrisk för att ge mig på det. Och i ärlighetens namn smakar det verkligen inget vidare.

Köpte ett xbox till sonen och tänkte att jag skulle bli en sån där cool morsa som kan spela samma spel som sin unge. Men jag är så himla, himla dålig på det där med öga-hand koordination. Så nu är jag sådär som ens egna föräldrar är med mobilen dvs hopplöst långsam och sonen har inte tålamod att spela med mig.
 
Håller med om öl, varje gång jag ser en öl så känner jag hur god den är , på altanen i fjällen när man är helt genomsvettig och uttorkad efter en topptur eller en längre tur på längdskidor. Men de där övriga 358 dagarna per år smakar öl bara blä 🤢 Blir lika besviken varje gång och sneglar på maken med ett ”vill du ha en öl?”

Däremot en alkoholfri öl till viss typ av mat- det funkar!
 
Du behöver en shiba. De är rena, de stjäl eventuellt men de gör det med sådan värdighet att en själv ber om förlåtelse för att en inte erbjöd dem föremålet till att börja med, och går inte i närheten av en kisselåda. :D
Du menar att terrier och en chihuahua är felet?
 
Jag vill ändå envist tro att alla som inte gillar te för att de tycker det är blaskigt antingen har för lite eller ingen mjölk alls i, det är gjort för att drickas med mjölk men många kaffedrickare tänker att man kan dricka det ”svart” som med kaffe. Då smakar det inget. Sen är det mesta av teet som säljs i Sverige (inklusive i tjusiga te/kaffehandlar) rätt skit. Det bästa teet är de helt vanliga man köper i påsar i England 😂
 
Jag vill ändå envist tro att alla som inte gillar te för att de tycker det är blaskigt antingen har för lite eller ingen mjölk alls i, det är gjort för att drickas med mjölk men många kaffedrickare tänker att man kan dricka det ”svart” som med kaffe. Då smakar det inget. Sen är det mesta av teet som säljs i Sverige (inklusive i tjusiga te/kaffehandlar) rätt skit. Det bästa teet är de helt vanliga man köper i påsar i England 😂
Kan erkänna att jag aldrig någonsin haft mjölk i mitt te! Värt att prova kanske (hatar mjölk i kaffe).
 
Fick en impuls en gång och köpte matcha-te. Minns inte ens varför jag såg det som en bra idé. Dricker aldrig te. Kollade i skafferiet och det gick ut 2019. Har inte ens provat det. :D
 
Jag älskar te! 😍

Kaffe däremot! Hade det inte varit för att jag är perioder är totalt beroende av koffein så förstår jag inte varför någon skulle dricka det.
Kan ligga i sängen på kvällen och längta till morgonkoppen, men smaken lever sällan upp till förväntningarna.
 
Jag vill ändå envist tro att alla som inte gillar te för att de tycker det är blaskigt antingen har för lite eller ingen mjölk alls i, det är gjort för att drickas med mjölk men många kaffedrickare tänker att man kan dricka det ”svart” som med kaffe. Då smakar det inget. Sen är det mesta av teet som säljs i Sverige (inklusive i tjusiga te/kaffehandlar) rätt skit. Det bästa teet är de helt vanliga man köper i påsar i England 😂

Mjölk i te?! Hädelse!
;)

Utmanar alla som tycker att te är smaklöst att prova lapsang souchong (rökt svart te) eller något pu'er (lagrat te).
 
Angående bad, jag gillar bad i badkar. Antagligen för att jag inte har något eget så det blir så sällan av. Jag önskar dock att de vore djupare så att jag kunde sitta upp utan att axlarna hamnar ovanför ytan (och då är jag inte lång). Och det där med att bada i egen smuts, jag sköljer ändå av mig efteråt, då jag ofta haft i badsalt/olja/skum.

Whisky skulle jag också vilja tycka om. Jag har kommit så långt att jag föredrar någon riktigt rökig sort om det ändå ska vara.

Nu kommer ett ganska smalt ämne (för de som bor utanför finland:D)
Tanken på att besöka Finlands största bybutik. I tanken lever jag lite kvar i den tiden då det gick att fynda saker, både när det gäller pris och tillgång.
Nu för tiden om åker dit så är allt lika dyrt som annanstans, utbudet är inte unikt någonstans och det är alltid skitmycket folk överallt.
 
Jag vill ändå envist tro att alla som inte gillar te för att de tycker det är blaskigt antingen har för lite eller ingen mjölk alls i, det är gjort för att drickas med mjölk men många kaffedrickare tänker att man kan dricka det ”svart” som med kaffe. Då smakar det inget. Sen är det mesta av teet som säljs i Sverige (inklusive i tjusiga te/kaffehandlar) rätt skit. Det bästa teet är de helt vanliga man köper i påsar i England 😂
Nej Gud nej! Ingen mjölk i te! :jawdrop:
 
Jag tycker om whisky men dricker aldrig det eftersom det ju innehåller alkohol, som jag ju inte dricker, men gott är det! :D Vin däremot, har tänkt någon gång att jag också skulle gilla vin, men nej tack, hellre ett glas cola liksom. Samma med kaffe, det luktar SÅ gott och smakar.... så illa. Magen min protesterar högljutt de gånger jag testar kaffe, så jag brukar skylla på den när folk envist tjatar om kaffe. Jag är tedrickare, älskar te! UTAN mjölk och socker förstås.

Sex är en besvikelse, varje gång, bad likaså, jag är trött på bad i samma stund som badkaret har nog med vatten! Så onödigt liksom. Skumbad med levande ljus. Så mysigt. Och så TRÅÅÅÅKIGT! Jag menar, vad gör man mer än att sitta och uggla på kaklet i badrummet?! Och kallt blir det fort.

Hatt. Jag gillar hattar, flera har sagt att jag passar i hatt, men jag trivs inte i hatt. Det är varmt och jag tycker jag skiljer mig ur mängden för mycket. Samma med klänning liksom. Gillar grejen men kan inte bära plagget som det förtjänar, känner mig utklädd som inför en maskerad, men gillar liksom tanken.... Jag kan inte klä mig snyggt och prydligt, bara bonnigt- jeans och t-shirt eller skjorta! Fattas bara boots och cowboyhat men det kan jag ju inte ha eftersom då skulle folk ju märka mig....
 

Liknande trådar

Äldre Jag gör ett nytt försök att lära mig dricka te. Inte minst för att jag borde använda alla mina fina muggar och inte bara låta dem stå...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 643
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp