Vad gillar du tanken med?

Nja. Möjligen att våra europeiska varianter har haft en tradition att blandas med mjölk. I Kina varifrån teplantan och tedrickandet kommer så dricker man knappt mjölk alls och aldrig i te.
När vi ändå är inne på Asien, I Mongoliet dricker dom svart te på buljong och har i mjölk och smör... Inte min favorit 😅 men kan förstå varför det är en grej där, speciellt om vintern, i ett litet tält, långt ute på en öde tundra och det är ont om mat 😏☺️
 
Att dricka te hemma hos någon annan med kakor och mys. I verkligheten serveras det en torr tråkig påse liptons earl grey.
Jag älskar te, men då ska det vara te som smakar något 😬 (och med mjölk)
Du får komma hem till mig och dricka upp alla mina 573 te-sorter som jag gillat 2 ggr, för att sen återgå till mitt gröna te med cirtron som jag alltid dricker (med honung)...
Nej, jag kastar inte, jag vill "kanske ha det någon annan gång" :angel:
 
Sylta/safta eller konservera egenodlat. Det verkar så mysigt att ta till vara på sånt man odlar, jag gillar generellt tanken på att ha så man klarar sig i kris men i verkligheten har jag fortfarande inlagda rödbetor sen flera år tillbaka, det är ett skitstort projekt att göra det (speciellt i mitt minikök)

I verkligheten tycker jag att skala potatis är lite för jobbigt
:angel:
 
Du får ta med en egen tepåse :D
Hahaha Ja nästan så, förutom att det är få teer som är goda I påse, löste ska det vara 😅
Du får komma hem till mig och dricka upp alla mina 573 te-sorter som jag gillat 2 ggr, för att sen återgå till mitt gröna te med cirtron som jag alltid dricker (med honung)...
Nej, jag kastar inte, jag vill "kanske ha det någon annan gång" :angel:
😂 Tyvärr kan ju teer bli tråkiga/smaklösa om dom står för länge!
Lipton borde inte få kallas te!
Håller helt med!
 
Tälta… Mmm, somna till naturens läten som vindens sus och en avlägsen humlas surrande och vakna helt utvilad i tidig morgonstund till fåglarnas kvitter..

Verkligheten ger dock en natt utan sömn och man stapplar ut med värk i hela kroppen och tungan fastklistrad i gommen efter att ha legat med hela kroppen inklusive huvudet gömt i sovsäcken pga myggen och den enda lyckan är att ingen galning med yxa gick bärsärkargång genom tältduken. Aldrig igen men fint på tv 👍
Haha! Jag älskar i och för sig att tälta just p.g.a allt du skriver i första stycket, men alltså den som säger att den sover gott i tält ljuger! :cautious:
 

Liknande trådar

Äldre Jag gör ett nytt försök att lära mig dricka te. Inte minst för att jag borde använda alla mina fina muggar och inte bara låta dem stå...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 643
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp