Vad gillar du tanken med?

Samma här! Tyvärr tycker jag att exempelvis rödvin är äckligt, men åh så jag önskar att jag gillade det. Skulle liksom vilja ha auran av att vara en finsmakare som sitter där och smuttar lite elegant. Läser emellanåt i vintråden här för att jag tycker att det låter så najs, men kommer alltid till insikten att jag föredrar sötsliskig läsk framför något som smakar vuxet. :cry:
Va!?
Alltid tänkt på dig med ett glas rödvin i handen. Haha, så fel man kan ha. 😅
 
Grillar du med kol? Ett tips är att bara ha kol i halva grillen så får du direkt och indirekt värme. Då kan du grilla tex kyckling file så den får färg på direkt värme först och sen ha den på indirekt värme så den blir genomstekt. + Ett annat tips,, finns grill korgar som är bra till tex sparris ☺️☺️
Jag har kolgrill, men har svårt att hålla hög värme under tiden jag grillar, så drömmer om en kombinerad kol- och gasolgrill.
 
Middagsbjudningar och laga recept jag hittar i tidningar! Låter trevligt i teorin, i verkligheten umgås jag hellre genom att göra något annat än äta.
 
En till. Whiskey! Önskar att jag gillade det (annat än i sås eller Irish), det verkar så mysigt att sitta och smutta på. Han jag dejtar sa att det hade passat min aura, jag tänker att det var en komplimang i alla fall 😅 tyvärr har jag fortfarande inte lärt mig dricka det.
 
En till. Whiskey! Önskar att jag gillade det (annat än i sås eller Irish), det verkar så mysigt att sitta och smutta på. Han jag dejtar sa att det hade passat min aura, jag tänker att det var en komplimang i alla fall 😅 tyvärr har jag fortfarande inte lärt mig dricka det.
Det är helt klart för att ni inte provat whisky. The real thing. Whiskey är ofta ganska omöjligt att dricka emedan whisky är rena himmelriket. :)

Whisk(e)y oavsett sort är väldigt svårt att använda på ett bra sätt i matlagning. Den utan extra e ska vara i en dram. Livets vatten.
 
Det är helt klart för att ni inte provat whisky. The real thing. Whiskey är ofta ganska omöjligt att dricka emedan whisky är rena himmelriket. :)

Whisk(e)y oavsett sort är väldigt svårt att använda på ett bra sätt i matlagning. Den utan extra e ska vara i en dram. Livets vatten.
Jag minns att jag provat en whisk(e)y som var drickbar, en väldigt ljus som inte alls var rökig. Minns dock inte vad den hette eller var den var ifrån, vilket gör det lite besvärligt.

Jag älskar whiskeysås och har en gång ätit whiskeysmör på blåhammarns fjällstation, det var helt otroligt gott! Så den gör sig ju i vissa situationer, jag önskar bara jag tyckte om den i mat med.
 
Kom även på det där med klänningar, jag älskar klänningar! Det ser så skönt och behagligt ut, så vackert, så sensuellt :love: På bild och på andra alltså...

Själv ser jag inte klok ut i klänning :meh:
Det spelar ingen roll vilken modell öht, jag har provat "allt" från skräddade till omlott till A-line - det ser verkligen inte klokt ut. Jag är förevigt en byxkvinna, tyvärr.
 
Kom även på det där med klänningar, jag älskar klänningar! Det ser så skönt och behagligt ut, så vackert, så sensuellt :love: På bild och på andra alltså...

Själv ser jag inte klok ut i klänning :meh:
Det spelar ingen roll vilken modell öht, jag har provat "allt" från skräddade till omlott till A-line - det ser verkligen inte klokt ut. Jag är förevigt en byxkvinna, tyvärr.

Älskar också klänningar, tills man ska gå i dem. Antingen så snor sej "kjolen" runt benen eller så blir man svettig mellan benen och det börjar skava...

Numer cykelbyxor under..
 
ÖL! Ser så himla läskande och gott ut, och bärnstensfärgad skummig öl i solen en sommarkväll verkar verkligen härligt. Men jag klarar inte av att dricka det! :wtf:

Bananpannkakor, bananmuffin osv. Saftigt och gott, i teorin. I verkligheten smakar det ju BANAN! :nailbiting:
Jamen ja!
ÖL vore ju så gott att gilla
 
Jag är tvärtom.
Badar i mitt rosa badkar varenda kväll. Bubblor såklart. Älskart. Däremot bada två låternju romantiskt men är helt jävla omöjligt det är armar och ben överallt ju. Knöggel och trångel.

Altanen är just nu mitt mest använda rum. I denna stund ligger jag på soffan, dricker ett glas rosévin och väntar på att grilleriet ska bli klart. Sover på soffan härute var och varannan natt.
Fattas bara att du tuggar på en banan också :cautious:
 
En till. Whiskey! Önskar att jag gillade det (annat än i sås eller Irish), det verkar så mysigt att sitta och smutta på. Han jag dejtar sa att det hade passat min aura, jag tänker att det var en komplimang i alla fall 😅 tyvärr har jag fortfarande inte lärt mig dricka det.
Testa att känna sådär och bo i Skottland 🤯 Jag avskyr smaken av whisky, alltså verkligen själva grundsmaken - det spelar ingen roll hur "snäll" och icke-rökig den är. Smakar det whisky så smakar det whisky, och då tycker jag inte om det. Gillar därför inte heller cocktails med whisky i, eller något som överhuvudtaget har whiskysmak. Jag har hittat en enda whiskysås jag gillar, men det är typ det.
 
Oj, jag nästan bor i mitt badkar, då jag inte bor i soffan med en balja te, eller på sommaren så jag flyttat ut i trädgården och påtar där.

Däremot är nästan allt annat jag kan tänka mig att göra för mysighetens skull omysigt. Jag har alltid en tanke om hur härligt det är att prova en massa recept och laga mat från grunden, baka bröd och kakor. Ändå äter vi de samma få rätterna jämnt, en del av dem halvfabrikat.

Gå på evenemang där man kan träffa folk och vara social? Jättetrevligt i tanken, men om jag mot förmodan tar mig iväg håller jag mig i ett hörn och funderar på när man kan åka hem, står inte ut med folksamlingar.

Resa? Underbart att promenera i nya städer, upptäcka kaféer och gå på museum. I verkligheten ont i fötterna, hetta och köer, vilket jag hatar mest av allt.

Rida? Ser för mig mysig turridning på pigg häst i vackert landskap. På riktigt blir det knaggligt travande på en lat häst på leriga stigar i för stor grupp.

Nu när jag tänker efter är detta säkert anledningen till att jag mest håller mig hemma, och inte pysslar med en massa grejer jag tänker mig att kunde vara trevliga.
 

Liknande trådar

Äldre Jag gör ett nytt försök att lära mig dricka te. Inte minst för att jag borde använda alla mina fina muggar och inte bara låta dem stå...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 647
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp