Vad gillar du tanken med?

Alkohol/vin. När man läser eller lyssnar på folk som komplimerar vin/öl/etc och beskriver smakerna i dem så tänker man att det låter så himla trevligt. Kanske man kan prova den här gången, tänk om just den här är annorlunda...
Och så smakar det bara mest alkohol :wtf:
 
Håller verkligen med om både skumbad och te! Blir rastlös så fort jag lagt mig i ett badkar trots att jag kan ligga på soffan hur länge som helst utan problem. Te smakar aldrig så gott som det luktar utan känns alltid bara blaskigt.

Jag gillar tanken på att PÅTA i rabatten, odla grejer och rensa lite ogräs men tyvärr lyckas jag inte få något att överleva och tröttnar på en minut när jag inte kan se att något händer 😅
 
Håller verkligen med om både skumbad och te! Blir rastlös så fort jag lagt mig i ett badkar trots att jag kan ligga på soffan hur länge som helst utan problem. Te smakar aldrig så gott som det luktar utan känns alltid bara blaskigt.

Jag gillar tanken på att PÅTA i rabatten, odla grejer och rensa lite ogräs men tyvärr lyckas jag inte få något att överleva och tröttnar på en minut när jag inte kan se att något händer 😅

Och jag är en som är just DÄR...

1 kan ligga i badet i EVIGHETER, sambon undrar till slut om inte vattnet är kallt...
2 dricker te i mängder i STORA koppar (7,5 dl) jämt !
3 har fått frågan om jag har "gröna fingrar" av mina nya grannar då de är impade över mina små uteplatser...

Inser just hur lyckligt lottad som dessutom kan göra dessa saker =)


MEN det där med att äta middag ute ??? Blir aldrig överrens med sambon och slutar antingen med te o mackor hemma eller mcdonalds...
 
Kom på en till. Sällskapsspel.
Alltså, jag gillar att spela dem, det är inte det.
Men jag har insett, att när jag ser ett roligt sällskapsspel som jag vill köpa, så är det ju en typ av illusion jag vill köpa.
Jag köper inte bara ett alias, jag köper ju en mysig höstkväll i lagom dimmad belysning med trevligt sällskap och något gott att dricka.

I verkligheten så är det svårt att ens få till ett tillfälle då vi alla kan samlas, och om/när det sker är det ändå ingen som minns att ta fram något sällskapsspel 😂
 
Sommar!

Vem älskar inte sommar i teorin liksom. I verkligheten är det hett som i helvetet, svetten forsar, insekter som sliter köttstycken ur dig eller ger dig kliande utslag, människor som aldrig är ute annars invaderar naturen, trädgårdar och städer, stanken från hundratals grillar osv.

Jag avskyr sommaren :yuck:
 
Håller med alla som sagt skumbad och te.

Och ta ett gott glas vin till maten. Blir alltid besviken. Värst hemma, då det öppnas en flaska och nja, det var inte härligt och gott den här gången heller. Antingen måste flaskan drickas upp eller ger den dåligt samvete genom att bli stående och till slut slängas.
 
Uteplatser.
Verkar mysigt att sitta ute på en altan med ett glas vin. I verkligheten blir jag rastlös efter 20 sekunder och går iväg för att göra något.
Jag har en altan. Sitter jag där? Näe. bara när jag äter surströmning :D

Gå på pub eller bar. I verkligheten sitter jag och råstirrar på alla andra som verkar ha trevligt. Eller stirrar på mitt glas och undrar vad jag ska göra nu.
 
Håller med alla som sagt skumbad och te.

Och ta ett gott glas vin till maten. Blir alltid besviken. Värst hemma, då det öppnas en flaska och nja, det var inte härligt och gott den här gången heller. Antingen måste flaskan drickas upp eller ger den dåligt samvete genom att bli stående och till slut slängas.
Äsch. Köp en vacuumkork. Då kan du smutta på vinet i upp till en vecka innan det blir surt. :up:
Vakuumkorken är min vän!

/tanten som inte pallar mer än ett litet glas vin innan jag blir helt snurrig just nu. :D
 
  • Äta utomhus. Ögonen rinner, antingen fryser man eller så är det för varmt, håret blåser i ansiktet och det kommer flugor i maten. Nej tack.
  • Somna i varandras armar. Det är mysigt i 5 min sen blir det varmt, svettigt, diverse kroppsdelar domnar bort pga strypt blodflöde, man kan inte somna för man hör partnerns hjärtslag i örat och man blir osams över hur mycket av täcket som ska vara på vs av.
  • Titta på film. Min hjärna blir rastlös efter 10 min om inte filmen är orimligt asbra.
 
Äsch. Köp en vacuumkork. Då kan du smutta på vinet i upp till en vecka innan det blir surt. :up:
Vakuumkorken är min vän!

/tanten som inte pallar mer än ett litet glas vin innan jag blir helt snurrig just nu. :D
På en vecka hinner jag inte bygga upp förväntningarna på hur mysigt det skulle vara med ett glas vin. 😃
 
Haha vilken rolig tråd!

Även här är det skumbad!
I tanken:varmt vatten med skum, en bra bok, ett kallt glas vitt vin, kanske lite musik i bakgrunden.
I verkligheten: lagom till att badkaret är fullt är bubblorna borta, oavsett när under påfyllningen jag haft i dom, svettas ihjäl efter 2 minuter eftersom jag vill ha det VARMT, boken får vattenstänk och vinet når man inte för man ställt det för långt bort.

Sitta och mysa på altanen ljumma sommarkvällar, även här med vin och bok eller kanske sällskap. Jag har suttit på min altan 1 gång i sommar och ätit😑 antingen är det för varmt, för kallt, för blåsigt, eller bara jobbigt att ta ut "allt" 🤷🏼‍♀️
 

Liknande trådar

Äldre Jag gör ett nytt försök att lära mig dricka te. Inte minst för att jag borde använda alla mina fina muggar och inte bara låta dem stå...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 643
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp