Vad gillar du tanken med?

Håller med alla som sagt skumbad och te.

Och ta ett gott glas vin till maten. Blir alltid besviken. Värst hemma, då det öppnas en flaska och nja, det var inte härligt och gott den här gången heller. Antingen måste flaskan drickas upp eller ger den dåligt samvete genom att bli stående och till slut slängas.
Om du inte vill dricka, laga mat på vinet ist. Såser och grytor är ofta trevligt med en del vin i 😁👌
 
Grilla!
Älskar maten men står alltid där och blir högröd och svettig, svårt att planera så att all mat blir klar i ugnen samtidigt. :rage:
Sen trillar sparrisen mellan gallret och de smala korvarna börjar brinna, de blåser upp aska och kycklingfiléer är för tjocka för att bli genomgrillade.

Men jag kämpar på eftersom det är så gott. :d
 
Jag är tvärtom.
Badar i mitt rosa badkar varenda kväll. Bubblor såklart. Älskart. Däremot bada två låternju romantiskt men är helt jävla omöjligt det är armar och ben överallt ju. Knöggel och trångel.

Altanen är just nu mitt mest använda rum. I denna stund ligger jag på soffan, dricker ett glas rosévin och väntar på att grilleriet ska bli klart. Sover på soffan härute var och varannan natt.
 
Grilla!
Älskar maten men står alltid där och blir högröd och svettig, svårt att planera så att all mat blir klar i ugnen samtidigt. :rage:
Sen trillar sparrisen mellan gallret och de smala korvarna börjar brinna, de blåser upp aska och kycklingfiléer är för tjocka för att bli genomgrillade.

Men jag kämpar på eftersom det är så gott. :d
Grillar du med kol? Ett tips är att bara ha kol i halva grillen så får du direkt och indirekt värme. Då kan du grilla tex kyckling file så den får färg på direkt värme först och sen ha den på indirekt värme så den blir genomstekt. + Ett annat tips,, finns grill korgar som är bra till tex sparris ☺️☺️
 
Se på film! Många som älskar det men det spelar fan ingen roll hur bra filmen är! Blir så jävla rastlös efter 10 min och mobilen åker fram!! Konstigt nog kan jag plöja serier utan problem 🤔

Sex! Bökigt, svettigt och kladdigt! Kommer aldrig heller! 😤
 
Välling.
I teorin ett enkelt och bra mellis eller kvällsmål. Som man borde kunna mysa med i soffan på samma sätt som varm choklad.

I verkligheten får jag kväljningar av att känna konsistensen i munnen och kan till nöds få ner en halv deciliter efter 20 minuters kämpande.
 
Gå på pub eller bar. I verkligheten sitter jag och råstirrar på alla andra som verkar ha trevligt. Eller stirrar på mitt glas och undrar vad jag ska göra nu.

Ja! Så hög igenkänning.

Lite på samma tema, gå ut och fika/äta ensam. Jag ser framför mig hur jag sitter i lugn och ro med en bok på ett mysigt hak i någon timme eller två men i själva verket kastar jag i mig maten på 7 minuter och är för rastlös och obekväm för att kunna sitta kvar någon längre stund.
 
Jogga! Jag önskar så att jag var en av de där människorna som kliver upp tidigt på morgonen och tar en löprunda innan jobbet. Men varje gång jag springer så inser jag att jag aldrig kommer gilla det.
Kliva upp tidigt, på ovan tema. Slippa stressa på morgonen, kunna äta frukost i lugn och ro innan jag väcker barnen. Verkligheten? Jag kravlar mig till slut upp när tiden verkligen börjar bli knapp, jagar upp barnen och frukosten äter vi i bilen 🙃
 
Shoppa i köpcenter.
I tanken: Strosa runt och titta på grejer och köpa sånt man villhöver. Fika lite och titta på folk. Vilsamt, inspirerande och trevligt. Extra trevligt tillsammans med en god vän.

I verkligheten avskyr jag det. Folk tamigfan överallt. Och dyrt dessutom. De få gånger jag gör det numera vet jag redan vad jag ska ha, travar in och köper detta och sen åker hem.
Råkar jag göra misstaget att åka med någon annan så blir jag till slut som en farbror och sätter mig på en bänk och väntar pga sååå tråkigt!
 
Shoppa i köpcenter.
I tanken: Strosa runt och titta på grejer och köpa sånt man villhöver. Fika lite och titta på folk. Vilsamt, inspirerande och trevligt. Extra trevligt tillsammans med en god vän.

I verkligheten avskyr jag det. Folk tamigfan överallt. Och dyrt dessutom. De få gånger jag gör det numera vet jag redan vad jag ska ha, travar in och köper detta och sen åker hem.
Råkar jag göra misstaget att åka med någon annan så blir jag till slut som en farbror och sätter mig på en bänk och väntar pga sååå tråkigt!
Men ja! Håller verkligen med, gud vad jag hatar köpcenter.
 
Håller med om skumbad! Ser så härligt ut men i verkligheten hatar jag ju att bli varm och det är ju rätt oundvikligt i badkaret (om man inte badar kallt då men då åker jag hellre till havet).
 
Gå på bio.
Gillar tanken med att lyxa till det och gå ut och kolla film men i praktiken så blir jag precis lika rastlös som när jag tittar på film hemma varför jag aldrig gör det. Hamnar dessutom alltid bakom någon som är två meter lång och har afro eller äter saker ur prassliga påsar.

Åka på weekend är något annat som andra får verka jättemysigt men jag tycker mest det blir jobbigt. Alldeles för mycket av det tråkiga med att packa och transportera sig och sen för kort tid för att faktiskt hinna göra det man vill.
 
Jag tycker tanken på att äta lunch ute i trädgården, eller för all del på utedäcket, på sommaren är så himla lockande! Men varenda gång blir jag helt jävla galen på alla jäkla flugor som heeeela tiden ska sätta sig på maten. Så i praktiken hatar jag att äta ute. Men i tanken älskar jag det! 😂
 
Ni har redan täckt in många grejer som jag gillar mer i teorin än praktiken som sitta ute och äta, grilla, sola och bada badkar. :laugh:
Kan lägga till att ta tillvara på frukt och bär, koka egen saft/sylt/gelé och äta upp den. Händer inte, alltså det där att faktiskt äta det. Jag är ingen saft/sylt/gelémänniska. Ibland får jag ett ryck och plockar bär som jag fryser in. Tänker att jag ska göra paj eller muffins nångång på hösten, låter jättemysigt ju! Men nä, händer inte det heller...
 
Vilken rolig tråd!

Jag älskar tanken på att dricka ett glas vin på kvällen men när jag väl sitter där tycker jag inte det är särskilt gott.
Samma här! Tyvärr tycker jag att exempelvis rödvin är äckligt, men åh så jag önskar att jag gillade det. Skulle liksom vilja ha auran av att vara en finsmakare som sitter där och smuttar lite elegant. Läser emellanåt i vintråden här för att jag tycker att det låter så najs, men kommer alltid till insikten att jag föredrar sötsliskig läsk framför något som smakar vuxet. :cry:
 

Liknande trådar

Äldre Jag gör ett nytt försök att lära mig dricka te. Inte minst för att jag borde använda alla mina fina muggar och inte bara låta dem stå...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 643
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp