Tappade connemarahingstarna tråden??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 304
  • Visningar Visningar 23 049
Sv: Tappade connemarahingstarna tråden??

Vad heter stoet du ska betäcka med Packie??

Roderic fick sitt första föl 1995 det var u Golden Summer Breeze RC-IRE 10010 och heter Summer Princess 33-95-4181 :smirk:

var de enda kortet jag fick på roan rocky. ska försöka fånga Flynn i helgen o även kolla om de är andra connemaror med i startfältet i bollnäs ... visar upp dom här sen :)

(Aramennoc tycks ligga nere så jag kan inte kolla avkommelistan den vägen och försöka utröna vilka som går Msv.)

Nu funkar Aramennoc igen :) (Men med vissa mot det sämre hållet modifieringar :( )
(Nere pga webhotellets urusla uppdateringar som gjorde allt sämre än det var innan :crazy: )

Hon heter Dale Lee. Hon blir min om hon blir dräktig:)

Tråkigt nog fanns de ingen hästförteckning så ja kunde inte kolla upp vilka som hade connemara i sig.

men här är lite bilder på flynn :)
Terrng137.jpg

Terrng011.jpg

Terrng124.jpg

*kl*

Ingen brunst eller action.

Tur man har budgeterat för ca 21 dgr på stall och 17 dgr på bete + ultraljud, hovslageri, språngavgift och stoavgift.

Och sen lika länge till på stall :)

Himla tant! Fast eg bra, för jag kommer att få ta ut nästa års semester när det är dags att vaka då det inte bara går att ringa sig sjuk på mitt jobb. Och ju senare hon fölar, ju vettigare kommer semestern att kännas ;)

Pappa upp i dagen...
fender.jpg

fender1.jpg

fender2.jpg

fender3.jpg

Senast ändrad av en moderator:

ja verkligen!!!

Min är oxå väldigt lik flynn till sättet,rörelserna o uttrycket, men till färgen är ju min gulbrun.

Vem av dina är de där ?

knapplån. Nu är min tant betäckt med poeten, så jag ska hämta hem henne i morgon! Hur går det för er andra?

Det är Fender, u. Hagens Cilla ue. Spinway Corona.

Det danska stoet är betäckt med Flynn. Ska ultraljudas innan helgen. Om hon är dräktig hämtar jag henne på söndag.
Den andra damen behagas inte brunsta.

:rofl: Är det Dale Lee som inte vill brunsta?

Står hon kvar till 17 dygn?

Hon och Neffi kanske kan kampera ihop, vill inte heller brunsta och ska går kvar och beta sen när hon väl är betäckt.

Yes. Vill det sig riktigt illa kanske vi får svårt att skilja på damerna när sommaren är slut;)
Dräktigheten ska kollas innan hon får flytta hit.

Vet du hur de går/är uppstallade? Står de ensamma i hagarna?
Har dålig koll iom att den nuvarande ägaren fortfarande har ansvaret för henne...

Roderic är född 1990 så han är alltså 17 år gammal. Jag vet inte när han började betäcka men nog borde det finnas fler avkommor i Msv?

Saila:
Jag har ingen aning om det finns fler Roderic-avkommor i Msv klass. Jag kan inte minnas att jag sett någon men jag kan förstås minnas tokigt

Cinderella :e Lofty Roderic u: Cindy korsningsponny har gått msv hoppning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är osäker på om tråden ligger rätt, men eftersom detta främst handlar om mig som person och inte direkt om hästar egentligen så får...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 108
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Gunnar
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 688
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 164
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?