Tappade connemarahingstarna tråden??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 304
  • Visningar Visningar 23 049
Sv: Tappade connemarahingstarna tråden??

När vi var där så stod de ensamma i hagarna, de som väntade på att bli betäckta. Lotta sade att hon skulle para ihop henne med någon bra kompis sen när det var dags att stå på bete i väntan på ultraljudet.

De kanske tjurar för de är ensamma ;)

Är det nån som är inne på att använda Brolötens Joop? Han e ju tillbaka i avel.

Är det nån som är inne på att använda Brolötens Joop? Han e ju tillbaka i avel.

Jag gillar ju honom. Han har en riktigt bra stam, och om jag inte har fel för mig så har han väl tävlats Msv hoppning + Msv dressyr också?

Ami är ju besläktad med honom (Finney Master).

Men med ett annat sto, så hade det varit ganska intressant.

Vad jag kan se har han gått LB hoppning senaste åren och LA med några placeringar tidigare. När tävlade han MSV dressyr?

Vad jag kan se har han gått LB hoppning senaste åren och LA med några placeringar tidigare. När tävlade han MSV dressyr?

Jag är inte helt säker. Har inte uppgifterna här nu, men jag ska kolla hemma sen. Har för mig att jag har sett det i någon gammal hingstkatalog... men jag kan ha fel för mig...

I vilket fall, så har han definitivt en fin härstamning!

Någon som vet hur han har gått på utställning?

I hans annons för några år sedan stod det MSV hopp, dres o fältvl. Men jag har inte heller hittat någon info om att han skulle gått så högt i någon av grenarna.

Utdrag från Hingstkatalogen 2004:

Exteriör: 41p

Prestation: Joop började tävla 2001 och går nu Msv fälttävlan, hoppning och dressyr.

Härstamning: Joops mor och far är ELIT-premierade samt har fått avelspriser för sina kända avkommor som har placerat sig i Internationell hoppning.

Fast det kan ju iofs vara lite svårtolkat... Jag uppfattar det som Msv fälttävlan, Msv hoppning och Msv dressyr... :confused:

Han kan ju ha startat dessa klasser, kanske med fina resultat, utan att ha några placeringar? Det står ju att han går nu Msv fälttävlan, hoppning och dressyr...

Hlsn Helena

Enligt Ridsportförbundets resultat har han sedan -03 tävlat LB och ngn LA hoppning.

Enligt Ridsportförbundets resultat har han sedan -03 tävlat LB och ngn LA hoppning.

Jo, men som Helena säger, så kan han ju ha startat Msv i de olika disciplinerna, utan att ha blivit placerad eller tagit poäng.

Det står ju inte med på Ridsportsförbundet i fall man har startat...

Senast ändrad:

Jo, men som Helena säger, så kan han ju ha startat Msv i de olika disciplinerna, utan att ha blivit placerad eller tagit poäng.

Det står ju inte med på Ridsportsförbundet i fall man har startat...

Med Helena Barth tävlade han tom LA hoppning 2002, och jag tror inte han har gått högre med annan ryttare efter det? Med samma ryttare har han placeringar i LÄTT Flt, och sägs också ska ha en seger i MSV? Jag har dock inte hittat den i statistiken, men som vi alla vet är den inte alltid att lita på. Innan han såldes från Brolöten tävlades han lite i dressyr, men inte MSV klasser såvitt jag vet...

Med Helena Barth tävlade han tom LA hoppning 2002, och jag tror inte han har gått högre med annan ryttare efter det? Med samma ryttare har han placeringar i LÄTT Flt, och sägs också ska ha en seger i MSV? Jag har dock inte hittat den i statistiken, men som vi alla vet är den inte alltid att lita på. Innan han såldes från Brolöten tävlades han lite i dressyr, men inte MSV klasser såvitt jag vet...

Men hingstkatalogen är som sagt från 2004, och där står det ju 'går nu Msv hoppning, dressyr och fälttävlan'... Låter ju väldigt märkligt om man skulle hittat på det!... :o :smirk:

Det kanske var planen att så skulle ske den säsongen.
För övrigt så hör man om många hästar som går dom svåraste klasserna någon gång på träning när inen ser ;) :D

Det kanske var planen att så skulle ske den säsongen.
För övrigt så hör man om många hästar som går dom svåraste klasserna någon gång på träning när inen ser ;) :D

Tycker det är hemskt av dig att säga så. Är nästan på snudden att kallas förtal...

Jag tror inte på det förräns det är bevisat.

Nä, ta det inte så. Jag är en snäll människa och gillar Joop så d e inte d. Men man måste tänka på varifrån informationen kommer som man läser:cool: . Allt är inte sant som står, inte ens på Buke:angel: .
för övrigt verkar det som alla nat/regionala STARTER i Msv och uppåt förs in på förbundets statistiksida per häst, och redovisas med 0 p. Lägre klasser (reg LB-LA)förs bara in om ponnyn blivit PLACERAD. Rätta mej om jag har fel.
Saila

för övrigt verkar det som alla nat/regionala STARTER i Msv och uppåt förs in på förbundets statistiksida per häst, och redovisas med 0 p. Lägre klasser (reg LB-LA)förs bara in om ponnyn blivit PLACERAD. Rätta mej om jag har fel.
Saila

Fram till i år var det så att alla starter med genomförd ritt fanns från nationellt och högre. Regionalt endast placeringar.
Nu finns alla starter med, både placeringar, oplacerat och uteslutningar. Från regionalt och högre. Det tycker jag är ypperligt :)

*KL*
Har nån koll på om connemarahingstarna haft nåt att göra i år ännu? Blir det några fler betäckta ston snart? Det har varit lätt att sälja Dponnys nu några år till bra priser även för treåringar så NÅN gång borde väl folk bli intresserade av att producera flera?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är osäker på om tråden ligger rätt, men eftersom detta främst handlar om mig som person och inte direkt om hästar egentligen så får...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 108
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Gunnar
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 688
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 164
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V