Tappade connemarahingstarna tråden??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 304
  • Visningar Visningar 23 049
Sv: Tappade connemarahingstarna tråden??

Jag var förresten på Connemaraträffen i går! :)

Deras ena sto, Jaynie, e. Öxenholm Bobby, u. Brantshammar Julie, var högdräktigt med Ash.

Ett gulbrunt stoföl var beställt, men än hade det inte kommit något... spännande och se vad det blir... :)

ska försöka få nått bra kort på flynn o ävne lägga ut kortet på rodericavkomman ( de kan jag göra ikväll).

här kommer ett kort på roderic avkomman jag såg i helgen , msv B.

undrar om de här hör hemma i den andra connemaratråden.. hmm.
Ponnycupen047.jpg

Dale Lee. Har skrivit kontrakt, men köper henne enbart under förutsättning att hon konstaterats dräktig. Så jag vet ju faktiskt inte om hon är min än...

Den urtjusiga vita rejäla saken? :love:
Såg henne i en hage (om jag minns rätt).

Min har inte behagat brunsta idag heller.

Det ska nog stämma! En liten sagoponny:love:

Är det Roan Rocky? Han är väl den enda connemara -LR avkomman som går Msv?

Ja roan rocky stämmer nog.
Glömde namnet på den men just roan rocky låter bekant.

Såg väldigt trevlig ut och hoppade väl.

Den heter Roan Rocky, är D-ponny, född 1995 och rids av Emelie Lundholm för Ryttarkamraterna Kumla.
e. Lofty Roderic RC 74
u. Grytåsa Kamomill RCB 22
e. Brantshammar Korak RC 16
Uppfödare: Inger Martinsson, Skara

Det finns alltså iingen mer rodericavkomma i Msv ? Roan Rocky kan kallas "Grytåsaavkomma" likagärna, han har massor av hoppning på sin mammas sida , Msv o Svklasshoppare! Om man ska vara petig:angel:

roderics avkommor är väl kanske inte så pass gamla så dom går msv än..
hmm bara därför minns ja int ehur gammal roderic är.

Roderic är född 1990 så han är alltså 17 år gammal. Jag vet inte när han började betäcka men nog borde det finnas fler avkommor i Msv?

Saila:
Jag har ingen aning om det finns fler Roderic-avkommor i Msv klass. Jag kan inte minnas att jag sett någon men jag kan förstås minnas tokigt.

(Aramennoc tycks ligga nere så jag kan inte kolla avkommelistan den vägen och försöka utröna vilka som går Msv.)

är han 17 redan.. :eek:
jisses , trodde inte han var så gammal.
Då borde han ha fler som går msv :)

Ja, absolut borde han ha det. Rocky är ju född 1995 så hans första avkommor är ju isf födda 1994 eller 1995.

Mitt sto började brunsta i går, så idag har jag varit och lämnat henne hos poeten. :)

kl.
Tänkt eputta upp tråden och berätta att jag såg en vkomma efte rlofty roderic i helgen som hoppade väldigt trevligt. Kul att se.

Sen ska Grange FLynn Sparrow gå fälttävlan i helgen som jag ska kika på .. någon som vill se kort sen?

Såg att du redan lagt in kort. Det gick lite fort här.

Senast ändrad:

Roderics första årgång är 95orna. Finns två barn i Norge som går MSV. Lundes Dixi (u Dale Dawn) och HHagans Molly.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är osäker på om tråden ligger rätt, men eftersom detta främst handlar om mig som person och inte direkt om hästar egentligen så får...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 108
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Gunnar
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 688
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 164
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • tämja halvvuxna katter
  • Guldfasanerna