Tappade connemarahingstarna tråden??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 304
  • Visningar Visningar 23 049
Sv: Tappade connemarahingstarna tråden??

Jag har liksom flirtat in mig. Så första bästa veterinärbesök innebär lite blodtappning som sedan skickas till testen, så får jag svar :) Hon är alltså medtagen i studien.

Dessutom foton och grejjer på melanomen. Och så lovade att jag skicka in ett om jag någonsin tar bort något.

Det är inget som helst fel på personligheten och framåtandan i det här fallet. Så man kan ju tänka hur det hade blivit om hon INTE hade varit på inkörning.

Skulle man våga sig på att köra så är det två strutöron rakt fram och fullt ös medvetslös.

Inte kuvad alltså, utan fostrad. Men visst kan det säkert bli lite sämre resultat med en känsligare häst.

Min har MYCKET egen vilja MEN hon tar en tillrättavisning och accepterar det. Jag tror inte jag hade fixat det.

Svammel svammel.

Jag har liksom flirtat in mig. Så första bästa veterinärbesök innebär lite blodtappning som sedan skickas till testen, så får jag svar :) Hon är alltså medtagen i studien.

Dessutom foton och grejjer på melanomen. Och så lovade att jag skicka in ett om jag någonsin tar bort något.

Tack för tipset! Jag har också en som ingår i SLU-studien (skimmel). Kanske skulle man be att få henne testad, som tack för att de har fått tagit prover från hennes knölar! Jag misstänker ju starkt att hon är homozygot för skimmelanlaget, och det skulle vara kul att få det bekräftat, även om det inte spelar någon roll...

Till swebec o lil-sis!

Vad är det för studie ni pratar om?

Jag vet inte om det är samma studie, men den här är ett samarbete mellan human/djurforskningen. Jag har inte varit ett dugg engagerad, har bara låtit dem ta prover på stoet. Det enda jag vet är att instutionen för medicinsk biokemi/mikrobiologi (universitetet) är inblandad från humansidan och hursdjursgenetiken på SLU från djursidan. Det slutliga målet är vad jag har förstått att kunna hitta faktorerna bakom människans maligna melanom. Man hoppas kunna nå dit med hjälp av skimmelgenen, och faktorerna bakom hästens melanom...

Okej. Det låter ju intressant. Alltid kul när forskningen går framåt. (Och att connemarorna är med och för den framåt).

Det är inget som helst fel på personligheten och framåtandan i det här fallet. Så man kan ju tänka hur det hade blivit om hon INTE hade varit på inkörning.

Skulle man våga sig på att köra så är det två strutöron rakt fram och fullt ös medvetslös.

Inte kuvad alltså, utan fostrad. Men visst kan det säkert bli lite sämre resultat med en känsligare häst.

Min har MYCKET egen vilja MEN hon tar en tillrättavisning och accepterar det. Jag tror inte jag hade fixat det.

Svammel svammel.

Nä, U och C är mkt duktiga hästmänniskor, och en del hästar skulle gott åka dit några veckor och få lite fason på sig själva. Känner igen det där med körningen, så var min gamla märr. Full fart framåt!

Senast ändrad av en moderator:

Vad går den ut på då?

Nja, det kanske man kan räkna ut själv. Men när man träffar en häst som varit hon nämna person så slås man av hur oerhört lätt den hästen är. Står som ett ljus i alla situationer. Men någon horsemanship kanske det inte är....Mer sunt förnuft och konkreta bestämda, och duktiga hästmänniskor.

Väldigt duktiga! Man måste ha absolut disciplin på ett fyrspann, annars blir det inte roligt! Körhästar över huvud taget.

Neffi är hos Packie nu.

Han flirtade vackert men hon brydde sig inte när hon knatade förbi boxen. Där fanns mat så den åt hon upp. Sen bajsade hon. Och ställde sig och sov med rumpan mot honom. :rofl:

Mitt sto (e. Grytåsa Kallemero - Öxenholm Marblr jr) har precis blivit betäckt av Coosheen Finbarr. Hon är utlånad till en kompis, så fölet blir tyvärr inte mitt.

Mitt sto (e. Grytåsa Kallemero - Öxenholm Marblr jr) har precis blivit betäckt av Coosheen Finbarr. Hon är utlånad till en kompis, så fölet blir tyvärr inte mitt.

Vad roligt för din kompis.

Själv inväntar jag brunst på ena stoet. Men hon ser ut så här :devil: när hon hälsar på hingsten.

Neffi brydde sig inte om hingsten alls. Men hon är ganska snäll av sig. Brunstig är hon däremot inte.

Men med lite flyt så börjar hon brunsta i veckan nu. Hoppas det för hon kommer bli borta LÄNGE då jag inte tar hem henne innan hon är ultraljudad dräktig på 17 dygn.

Packie är snygg :love:

Håller med dig! Packie ÄR snygg!! :D :)

Jag själv är helt överlycklig!! Ami brunstade i torsdags kväll. I fredags eftermiddag skjutsade vi henne till Ashfield Cathal Crobdhearg. I går blev hon betäckt!! Och det hade inte varit några problem alls. Allting hade gått jättebra!! Har precis pratat med dem, och jag fullkomligt bubblar av glädje!! :) :)

De ska prova igen i morgon, så får vi väl hämta hem henne igen i veckan. :)

Aragorn blev förresten släppt på sommarbete i torsdags också. Tog några fina bilder på honom och hans halvbror (också efter Packie), också halvblodet med förstås. Ska försöka lägga upp dem i den andra tråden så småningom, om jag lyckas... ;) :D

Väldigt duktiga! Man måste ha absolut disciplin på ett fyrspann, annars blir det inte roligt! Körhästar över huvud taget.

Neffi är hos Packie nu.

Han flirtade vackert men hon brydde sig inte när hon knatade förbi boxen. Där fanns mat så den åt hon upp. Sen bajsade hon. Och ställde sig och sov med rumpan mot honom. :rofl:

Ja, stona brukar gilla att komma hem till Lotta, havre i krubban och annat trevligt. Om Neffie blir kvar ända tills UL så lär jag se henne när jag ska förbi med Madicken och fölet.

Hoppas att allt går bra med allas ston och betäckningar, så vi får många föl nästa år!

Jo hon blir kvar till UL och det är ju minst tja 20dgr dit eftersom hon inte brunstat ännu.

Jag har ett sto hos Packie och ett hos Flynn. Hon som ska betäckas med Packie har inte brunstat än medan den andra betäcktes två ggr denna vecka. Båda blir kvar tills de är kollade. De är 13 och 14 år gamla och betäcks båda för första gången.

Men DÅ är jag ju nyfiken på vilket sto som är ditt?! Vi såg alla stona som är hos Lotta igår... :)

Neffi är iaf lätt att känna igen om du skulle åka och hälsa på ditt sto :)

kl.
Tänkt eputta upp tråden och berätta att jag såg en vkomma efte rlofty roderic i helgen som hoppade väldigt trevligt. Kul att se.

Sen ska Grange FLynn Sparrow gå fälttävlan i helgen som jag ska kika på .. någon som vill se kort sen?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är osäker på om tråden ligger rätt, men eftersom detta främst handlar om mig som person och inte direkt om hästar egentligen så får...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 108
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 345
Senast: Gunnar
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 688
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 164
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka