Sv: Tappade connemarahingstarna tråden??
Vad jag har förstått, så tror jag inte att hingsthållaren i detta fallet använder språnglinor...
Det är ju inte så att hon "flippar ur" totalt. Men jag har ju förståelse för att de givetvis är rädda om sin hingst. Det hade inte varit roligt för mig heller, om det hade hänt hingsten något.
Men det jag vill veta är om någon vet en lugn hingst, och en hingsthållare som kanske använder språnglinor då...
Hon är inget monster. Men hon markerar att hon inte tycker om det...
Men hon är alltså inte betäckt förut då? Så hur hon fungerar i en verklig betäckningssituation vet ni inte???
Att ha språnglinor på stoet vid betäcknings ses som många hingsthållare som en självklar säkerhetsåtgärd för att skydda hingsten.
Många "förstagångsston" kan vara oroliga för hingsten,men brukar kunna lugna sig efter första språnget när de vet vad som gäller.
Har man ett sto som totalt flippar ur vid betäckning kanske man skulle överväga att inte avla på henne alls...
Vad jag har förstått, så tror jag inte att hingsthållaren i detta fallet använder språnglinor...
Det är ju inte så att hon "flippar ur" totalt. Men jag har ju förståelse för att de givetvis är rädda om sin hingst. Det hade inte varit roligt för mig heller, om det hade hänt hingsten något.
Men det jag vill veta är om någon vet en lugn hingst, och en hingsthållare som kanske använder språnglinor då...
Hon är inget monster. Men hon markerar att hon inte tycker om det...