Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Kl

Tack alla för varmt välkomnande!

Det viktigaste först:D-pall(ar) finns! Även om dom inte har behövts på ett bra tag-vbl ben håller inte för ridning och Mr Fu Ling( coben ) rider jag inte mera. Är för stel pga. av fibro, artros o spondylos så jag flyger alltid av nuförtiden. Han får nämligen ALLTID sprall i nåt skede ock bockar. Så jag kör båda. Alla mina hästar utom en har alltid varit både kör-och ridhästar( som en typisk skytt så tycker jag om omväxling:))Djur har vi alltid haft, hundar hästar katter fåglar nån vit mus, både egna och andras.

Gammoster har ni tolkat alldeles rätt:). Jag har tre syskonbarnbarn och ett fjärde på kommande. Ett av dem, med vidhängande föräldrar bor i grannhuset och det är så roligt:love:

Hugger ett inlägg mitt i bara och hälsar Gammoster (som jag också tolkar som gammelmoster) varmt välkommen till Bukes bästa tråd.

Min presentation i korta drag, jag är en lagom gammal tant på 49 år, bosatt strax utanför sveriges närmaste stad, bor med make och två barn (11 och 16 år), liten lhasa apso, två katter och två hästar. Till familjen hör även fyra utflugna döttrar och en växande skara barnbarn.

Trevlig dag i solskenet allihop :)

Även jag hälsar dej välkommen till i mina ögon bukes bästa o framför allt roligaste tråd.

Välkommen!
Kan man gissa att du är uppifrån landet någonstans?

Har varit på motorcykeltur,särbon kör,jag åker med:) :

32374222.jpg

Före hann jag med en hundpromenad och efter en kort tur på D.

Nu ska jag jobba,ska försöka hinna med lite hem och trädgård i morgon när jag är ledig.

Host och harkel! Vilka hundar ska man tala tyst om?? Har en Cocker Blue roan, duger det?? Mest som sällskap o skogspromenader, bara ngn enstaka utställning- är inte så mkt för papiljott maffian, hihi.

Vad har ni andra för hundar här?

Oj, glömde ju säga välkommen t gammoster! Är själv väldigt ny men tycker att det är ett trivsamt gäng.
Ska nu ut för arr promenera ponnyn, måste ju bygga upp musklerna långsamt igen. Är ju fullt medveten att han inte kommer att bli som förr, men bättre iallafall.
Trevlig dag!

Jag har en wheatentik (Irish Soft Coated Wheaten Terrier).

Hon är en terrier - Light version. Mycket lätthanterlig sedan hon vuxit ur valp- och unghundsfasonerna.

Vi har haft en Alaskan Husky, men tyvärr blev det för mkt med småbarn,katter hästar och får.

Idag fick hästarna gå ut i sommarhagen. Det var populärt, fast lite mer gräs skulle inte skada. Vi har en en hage med rent gräs i anslutning till den, men den öppnar vi upp senare. Finns även en skogshage innanför denna men den tänker vi ha i reserv i slutet av sommaren.

Ger lite hö morgon och kväll och tror att det kommer att räcka.

32374466.jpg

32374468.jpg

32374464.jpg

Har en 75% Lhasa apso och 25% Bichon frise en liten hårboll :love:
Det är den perfekta stallhunden med sin lätt skötta päls :crazy:

ha ha...kan se den efter 2 vändor på dygnstan...:laugh: fördelen med de där små sakerna är att man kan bara ta den o doppa den i karet o tvätta....:D

första egena hunden var en cocker blue roan...jäkel på o jaga kaniner...:laugh:
sen har jag haft Långårig Vorsteh , kelpie , schäfer, rottis , golden retriever saluki , men bara ägt två cockern o kelpien.

De andra har bara varit här kortare o längre tid på grund av så kallde problem .

Enda djuren jag köpt är Kelpien o den nuvarande Springaren ...resten har jag bara blivit med...:D

Nu jobbar jag för långa pass för att ha hund , men en dag blir de en igen....

är ju väldigt svag för vallhundar o fågelhundar.....

Imorse var de dags o ta en skritt tur för att kontrollera om gårdagens verkning o skoning funkade.

Nu blev de bara skritt ett tag för vi sänkte han 2,5 mm i ena trakten o senorna behöver lite tid att vänja sig o sträcka ut sig.

Springaren var en aning frsutrerad av att bara få skritta , va fasen ge mig galopp order gubbe , så blev lite frustande o steppande men allt verkade funka som tänkt var...klev på friskt o spänstigt ...så far so good.....:laugh:

Nu gäller de bara o övetala Springaren att man kan skritta flera dagar isträck..

Jag är från Österbotten,Finland. Närmaste stad är Vasa nästan mittemot Umeå.
Här har också varit soligt hela dan vilket har passat fint , vi firar ju morsdag här idag, första söndagen i maj.:)
Vi har i 42 år varit fodervärd för ( förhoppningsvis! ) blivande ledarhundar så det är ju inte bara för nöjes skull vi har dom. Men det är intressant och lärorikt på många sätt så det har " smakat betydligt mer än det kostat ":D
Och dom är alltid med på stallsjobb, hjälper så gärna till med att städa boxar, vilket jag inte är så glad åt. Det doftar ju inte precis gott ur munnen på dem när dom ätit av " golvets gåvor ":grin:.

Ha en bra kväll, i morgon är en ny dag och fingrarna är som nya så vi knappa på ett tangentbord och berätta om våra öden och äventyr:D

Välkommen Gammoster :D

Det här gänget /tråden har blivit ett livselixir.
Jag är oxå glad att ha hittat hit och har varit med ett tag nu.
Man kan fråga om allt och får bara bra /trevliga svar :love:

Jag har två hundar adopterade fr Portugal. En vit strävhårig Podenco Andaluz Talla Grande (phu) och den andra är en mindre gatukorsning, söt men skygg.

En katt, två hästar (varmblodstravare) mor och son.
Har egen gård och hästarna hemma.

Pall började jag med, men nu är det trappan till logen som jag använder och det går precis lika bra :banana:

**

Jag har skickat efter Hjorthornsolja fr DK, tänkte testa det i sommar till hästarna mot alla insekterna som är för .. :devil: här.
Nu ska ju lukten vara så vidrig så jag vet inte om jag vågar öppna sprayburken ens :o

Det är så längesen jag använde oljan så jag har lycktas förtränga hur det luktar (jag lär väl snart bli varse odören) :eek:

Hunden i vår familj heter Becky. Hon är en fem år gammal lhasa apso och är verkligen den trevligaste hunden jag känner. Störtcool i alla lägen! Det finns inget som kan få henne upprörd eller stressad. För någon vecka sedan välte sonens cykel :eek: över henne. Säkert gjorde det lite ont och hon satt fångad under den, liten som hon är. Men inte ett pip, tålmodigt väntade hon på att någon skulle upptäcka hennes situation. Små barn kryper på henne, får tag i pälsen och drar osv. (inte något de får göra, men det händer ändå ibland) och hon går på sin höjd undan. Raketer och smällare bekommer henne inte, främmande hundar hälsar hon med en vänlig svansviftning. Hon skäller sällan och är allt annat än en liten bjäfs. Jag är så otroligt förtjust i min lilla vovve :love: :love:

156709_471191281199_645741199_5821228_6031182_n.jpg

På minuskontot är pälsen som tar sin tid att kamma, även om vi kör med "the country edition" = nedklippt. Med sina korta ben blir hon rätt smutsig och måste badas titt som tätt om vi ska ha henne med i sociala sammanhang. Hon blir ibland, när det passar hennes syften, stendöv och förstår inte inkallningskommandon utan kan lufsa iväg totalt frimodigt. Och så är hon lite tiggig, men det kan ju kanske bero på att matte tycker att hon är så sööööööt när hon sitter och ber vid köksbordet :angel:

Välkommen gammoster!!!

Så till frågan då...jag har blandraser. Fimpen är född 1996, drever/smålandsstövare/flat coated retriever.
100911FimpInTheWater.jpg
[/IMG]
(lite dålig bild, sorry :o )

Agnes är född 2004, 95% border collie, 5% labrador
100911AgnesCreek.jpg
[/IMG]

KL mig själv.

Ingen vovve i det här hushållet. Funkar inte med flera hästar och konstiga arbetstider osv.
Däremot har min bror och ena syster en massa chefer (shäfer) som de glatt lånar ut vid behov=läs dottern drar runt dem i grimskaft och de får hoppa banor:rofl:

Ingen vovve här heller. Jag gillar hundar, men föredrar djur som är utomhus, som hästar:) Katterna är lite inne och mest ute, det är ok.

Idag red jag och en väninna en 2½ tim lång runda. Tage trampade på duktigt, det var ju mest skritt, och måttligt med trav. Härligt väder!

Foto0773.jpg

Och efteråt när matte spolat av ryggen måste man ju gnugga in sanden ordentligt igen;)

Foto0775.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka