Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

älgen: Såg att det blir distansritt i dina trakter i helgen,ska du vara med?

Mycket trav på turen idag!Dessutom blev det lite miljöträning i form av en tankbil som lastade ur foder på brorsans gård,ljudet och även själva bilen var ovant.Där försvann också hunden så det blev några extra vändor bort o fram just där,hon brydde sig inte nämnvärt:).

Jag försöker träna halter med hjälp av sitsen,det har innan blivit långa bromssträckor där jag fått dra i tyglarna och hon drar emot.Nu börjar hon fatta vad jag vill.

Över huvud taget känns det som jag kan koncentrera mig på annat än att hon bara ska gå framåt,vilket länge var prio ett,åh vilken skillnad det är på henne nu mot för något år sedan.

Detta gör ju också att det blir så mycket roligare att rida,en god cirkel:)!

Det är bra, tänk positivt! Med hästar tar det tid, men små framsteg är också framsteg:)

*KL

Äntligen har jag blivit "inkopplad" igen :banana:

Försökte i torsdags läsa ikapp när jag ändå var barnvakt och satt still + hade tillgång till internet via min dotter, men kommer inte ihåg några detaljer, så kör bar på som om detta var nytt :laugh:

Prinsessan börjar muskla på sig och hennes kondition är bättre än min:o Jag måste nog börja med någon sorts konditionsträning så jag orkar, springa kan jag inte på grund av ett trasslande knä, fast kanske om jag kör bara i skog på mjukt underlag så kanske det går....

I alla fall, sessan går framåt med stormsteg (känns det som) och hon visar väldigt tydligt vad hon tycker är roligt, då ger hon järnet, och vad hon tycker är tråkigt, då "dör" hon:p

Och hon har börjat tycka att dressyrpass är roliga:love: Men man måste vara påhittig med övningar så att hon inte tröttnar.

Vi har också kört lite löshoppning utan medhjälpare och rep runt. Godis kan få henne att göra det mesta, och så är ju hoppning en av hennes favoriter:rofl:

Annars är det mycket samma sak, träning, träning och åter träning;)

Välkommen tillbaka till cybervärlden får man väl säga då....:D

Motion i terrängen är förträffligt bra... för både häst och människa... Men ha på dig ett par bra kängor eller liknande... bra på fötterna är en förutsättning för att motverka vrickningar..

Annars rekommenderar jag dig cykelmotion... Det klarar de flesta trasiga knän av. Jag har själv reparerat mitt knä med hjälp av stålhingsten.... Slet av inre ledbandet, bakre korsbandet och nästa hela det främre korsbandet i samband med en MC-markkänning -06.... Läkarna spådde mig en problematisk framtid...

Kärring över 40 år opererar man inte gärna.... Dålig prognos... Remitterades till en sjukgymnast.... Denne är expert på ledbandskador hos elitidrottare... Denne frågade om jag ville ha mitt knä tillbaka... Svaret var ju naturligtvis ja...

OK sa han....börja cykla.... och cykla så mycket du kan, länge och ofta..
Lätt växel och hög frekvens så tränar du både kondition och knät...

Är alla Tanter här alldeles rabiata...:) de ska joggas o träna kondition o fasen vet allt....inte hört ett knyst om de förut :laugh:

Måste vara någe med luften eller ljuset på våren...hästtanter kanske liksom hästarna o deras pälsfällning går på ljuset.....fast hästtanter får någon slags motionsnoja eller hybris...:angel:

Släpp fångarna loss de är ........

själv lutar jag tillbaks i utemöbeln o läppjar njutningsfullt på min vin eller kaffemugg medans tanter stånkar o svettas förbi på vägen...:angel:

Igår skulle jag skotta en hage...o vem sparkade ut högarna jag krattat ihop...vem hade kul med skottkärran o välte den 3 gånger...:D det tar väldigt låååång tid o göra saker med assistans av Herr uttråkad röd...

å inte lär han vara mindre uttråkad idag ...idag är de skodags....hovis o jag ska ta en diskussion o se om vi kan lätta han lite fram o balansera om lite ...

vill ha framsteget lite rundare o snabbare ...men vad man vill o vad man kan få är helt olika saker ibland...:D

annars blir de nog utemöbeln idag inna de blir för hett , har en bok som ska avslutas ...gräsmattan klipptes igår o tvätten hänger på tork....:laugh:

se där ja...:) mm de är de där stunderna man får tänka på när inget funkar o man bara tragglar....

Duktigt o ta tankbilen så bra...sånt är skönt , ett orosmoment mindre..

då är de bara o träna på i vårens glada tid....grattis....

Nu blev ja ju nyfiken ....prinsessa med muskler....kanske vi kan få ett ltet nytaget kort på skönheten....om man ber snällt...vid tillfälle...:angel:

Beach -11 som lockar...Här får det nog mest vara slut på sötebrödsdagarna med godis, choklad, kakor (mest på jobbet) och öl...nej förresten, öl och vin får vara kvar. Får ta en extra promenad istället:)

Nu ska jag till lokala ridklubben för arbetsdag. Jag rider ju på banan emellanåt, och då får man väl intressera sig för att hålla den i gott skick också. Snart är det dessutom dressyrtävling, som jag och två andra dragit igång, så vi får ha en fin anläggning.

Solen skiner och det är redan 13 grader, blir nog en stund över i em till solstolen och en liten ridtur framåt kvällen.

Ha en skön dag!

Kl.

Solen har äntligen hittat tillbaka på himlen och nu hoppas jag att den stannar riktigt länge, helst framemot november men det är väl att begära för mycket. Men man kan ju alltid önska :D

Släppte över flickorna i stora hagen i gårkväll och dom blev så nöjda och glada så i kväll ska jag väl roa mej med att börja skotta ur vinterhagen. Jösses va dom har skitit!!

Men innan dess ska jag och käre maken åka till Felicia på 4 årskalas på em. Hipp hipp hurraaaaaaaaaaaa för henne :bump:

Beach-11 den får nog tillbringas i vassen i år med. Har varken haft lust eller ork!

Näee vi är inte rabiata utan snälla och tänker på medmänniskorna.
Vill ju inte att nån ska bli chockad då vi slänger kläderna:angel:
Å så vill man ju inte välja bort god mat o vin:d

Eh,jo....*harkel* Kyrkor kanske inte är riktigt min grej:o

Men som sevärdhet är den helt ok. Visst kan vi kika in när ni kommer. Dessutom har de massa fika i vägkyrkan:D

Ingen distans för mig denna gång. Bara en av hästarna som är med. Samma som förra gången.
Jag koncentrerar mig på min dotters födelsedag denna helgen. Vi har just varit och haft kalas för hennes kompisar i stadsparken.

Kl.

Här kommer ännu en tant som läst, skrattat och gråtit och nu vill vara med i gänget:) Jag heter Helena, är 54 år, singel och barnlös.Men är både moster och gammelmoster flera gånger om. Har tre hästar och två hundar-*viskar så inte gubbtjyv hör:det är labradorer*. Bor på landet,10 min till stan, och har eget stall

Då önskar jag dig välkommen gammoster :laugh:

Idag har jag haft en underbar dag :D
Var uppe tidigt och fixade stallet och grejade medans dottern red pållarna.
Sen var vi lata och köpte oss en färdig sallad. Jag och dottern brukar passa på när sonen är borta. ( han gillar inte sallad )
Efter det så har vi slöat i varsin stol i solen och bara njutet. Har även hunnit att läsa lite i ridsport special.

Sitter nu och dricker lite kaffe medans dottern fixar till sig. Ska sen köra henne till en kompis och jag tänkte gå ut och springa en sväng då :p

Sen blir det nog en kväll framför datan och teven för mig :laugh:

Hoppas ni har haft en lika skön dag som mig och att kvällen blir bra.

Välkommen gammoster...

Låter som du har ett rätt behagligt liv.... :D SJälv lever jag ju ihop med Husse.. och idag har jag lyckats övertala honom..... att vi verkligen är i behov av ett hästsläp...;)

Att det är jag som har behovet .... och bara jag som har körkortsbehörighet för att framföra det lyckades jag "glömma".....

Ja som sagt... Idag tog jag husse med mig på en utflykt till Kalmar och köpte hästsläp... Ett begagnat visserligen men i mina ögon i mycket gott skick.
Jag har letat länge och till slut så dök det här upp...

Det blev ett Böckmann Duo... men kombiramp, urlastning fram och öppningsbara fönster.... och lite annat smått och gott....
Ett nytt dörrlås i skötardörren och en ny rullgardin bak skulle fixas till innan jag fick hämta det.. Men någon gång i veckan skall det vara klart.
Jag har förhoppningar om att jag och Bäcka nu skall komma ut på lite äventyr och se andra vyer än närområdet...

SJälv lever jag ju ihop med Husse.. och idag har jag lyckats övertala honom..... att vi verkligen är i behov av ett hästsläp...;)QUOTE]

Hmm..var väl inte så svårt kanske?Om jag har förstått saken rätt så är det väl du som har befälet?

Jepp.... du har förstått saken helt rätt..... Men jag låter honom TRO att han har bestämmanderätt.... :D;)

Touche...:laugh: vilken normalfuntad människa törs sätta sig emot ordningsmakten....o därtill befäl....:laugh:

ap ap ap...gammoster....här viskas icke ...:laugh: här sjungs de ut ur morrhåren...

torkar av labben o knycker på nacken o välkommnar....:)

förresten är inge fel på labradorer..särkilt inte jaktlabbar. o int de andra heller om de inte ser ut som falukrovar i kvadrat..:laugh: men då gillar ja inte någon ras i de utseendet...

nåå vad har du för hästar då....de glömde hon säga ju.....blir till att återkomma med rapport därvid lag...

mot kaffehurran...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka