Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

inte visste jag hon var Kentaur...de ser hon inte ut för..:laugh:

japp våren är förtjusande med alla bebbar som rasar in....:laugh:

Låter ju strålande... kvalitetstid med lilltjejen... Kanske lika bra att ni är själva så inga oroliga föräldrar påverkar åt fel håll....

Så Mul har också fått förökning ..... Härligt då är det en som slipper de nattliga vaken....

Senast ändrad:

Det är rätta takter, gubbe, upp med dem så fort det går, men se till att det är trevligt och roligt så du inte skrämmer bort istället. Men det är säkert jätteroligt att få rida med farfar:)

Grattis Mul! Gicka allt bra, vad blev det för sort, vad vägde den?;)

Yrrol69 - jag försöker också lära mig dressyra, hoppningen kan bli nåt litet skutt, men annars får dottern numera sköta den biten:)

Jag har en inackorderad islänning, men de är bra små de där...

Farfars Lill Skrutt är 5 år o lite feg av sig...:) men var väldigt brått när hon kom, o varför fick ja ju se när hon visade en minpiggborste o vanlig miniborste hon köpt på Hööks...

Naturligtvis i ROSA:eek: till gubbens stora fasa...hå hå jaja vad månde bliva matcha redan....

Efter gromingen var de så dax o få upp henne på ryggen , gick bra hade 2 grimskaft som tyglar :D knallade runt på gräsplanen vid stallet o funka riktigt bra tils vi skulle vända., då dök hon...blev mest paff o var inga problem o få upp henne igen.

Sen fick Springaren tok spel i hagen bredvid o rejsa o pep o bralla o då var ju Lilleman tvungen o ta ett par snabba. så där försvann ungen ner igen...o då kom de tårar o blev ledset , men efter lite tröst o ynk ynk så fick jag upp henne igen o då red vi in i stallet o avsluta.:D

sorgerna glömdes raskt när vi gick in o åt glass o bakelse o drack saft..:D

Så nu är debuten avklarad , får se hur hon tog de...kul va de i alla falll tyckte jag...:laugh:

Upprepar mig här ....

Förr sa man alltid... att man inte var ryttare eller kunde rida förrän man trillat av minst 100 ggr... Så den lilla har ju ca 97 markkänningar kvar att göra...
Med tanke på diskussionen tidigare i tråden så är det bäst hon snabbar på och gör dessa när kroppen tål markkänning....

Själv är jag oerhört glad över att ha klarat av mina 100...:D (och ett antal till)..

Gisses om jag hade börjat rida som vuxen :eek:

Låter som om ni haft en trevlig dag! Bra jobbat. Men köp en blå hovkrats för att väga upp lite;)

Nu kommer snart hovslagaren. Det är verkligen dags, hade tid i förra veckan, men då blev stackars hovis tvungen att dra ut en tand. Pålle är lite snubblig nu, och det brukar han bli när tårna fram blir för långa. Hoppas det bara är det, iaf.

Patricia Kuhn heter hon. Hon finns på Face Book om du vill se vad hon håller på med.

Men Karin, Karin. Läs hela inlägget............ (se nedan). Jag såg ju henne hos er ju :) Bland annat....... Synd att vi inte visste om varandra då!

Ursprungligen postat av Ponnytant
Vilken då Patricia förresten.......?

Ah- läste. Har sett henne flera ggr - även med "skånskan" (vad ÄR det hon heter????????). Bl a på Open Mind Clinic (som Karin var med om) och på Scandinavium. Hon är kul - varje häst är en individ.

kl

Ingen ridning igår eller idag,hästarna går i trädgårdshagen och jag orkar inte köra dit alla grejer.Ska ta hem dom i morgon.

Idag har min kompis och jag rekat vägar inför vår vårritt som sker 21 maj.Vi tog hundarna med oss och vandrade.Där vi gick idag är jättefint med mestadels gräs eller mossa som underlag.För att komma dit och hem blir det även en del på landsväg,dock en mindre sådan med plats att rida åt sidan om det kommer trafik.

Grattis mormor Mul och farfar Gubbtjyv som ser till att vi får en ny häst-och ryttargeneration:).

Vad händer med eran "ridhajk"???? Har inte hört något på länge nu.

Jag åker till Österlen på fredag - KANSKE träffar jag Napoleon - håller tummarna att ägaren vill låna ut honom.

KL*

Här händer inte så mkt i hästväg denna veckan, än så länge. Mamma från Ljungskile och dotter från Göteborg är här och hälsar på.

Är fortfarande lite mer mör sen avramlingen i fredags, så avvaktar lite med ridning. Har nu börjat bli lilasvart på höften.

Kort från fredags

32348719.jpg

32348720.jpg

32348714.jpg

32348717.jpg

Ha, ha, det rosa kommer sitta i, jag lovar!! Min stora dotter är 12 och hela ponnyn är rosa emellanåt. Fullt med tofsar, glitter och rosa i utrustningen :p Sen glömmer hon kratsa hovarna för hon har fullt upp med att fläta manen :cool:

Och mina tjejer har aldrig varit rosa:) Så olika det kan vara. Men de är fostrade av sin dressyrtränare som är av den "gamla" stammen, inget blingbling på träns och sånt, riktig plastrong när man tävlar, håret ordentligt uppsatt, stövlar utan en massa tjafs på osv...Klassiskt på gott och ont.

Här är en härlig dag, solen skiner, lite frost i morse. Hoppas det håller i sig, för i em blir det ridtur, spännande att se om det gjort nån skillnad på pålle nu när han är nyskodd. Ena framhoven har ju en tendens att flyta ut, och den var inte så vacker nu, men hovis har filat och gnott, för att få den till en vettig form.Han tyckte den hade ändrat sig i form, men det kan ju ha att göra med att pålle är behandlad i det frambenet och belastar på ett annat sätt nu. Ja, vad vet man...

God eftermiddag!
Här är det skitväder. Regnar till och från, haglar ibland, snöar ibland:eek:. Svinkallt och blåsigt.

I morse ringde hovis, han var insnöad uppe i Malung, så han kunde inte komma i em och sko gubben. Ska ringa honom i kväll för date i morgon;)
Var iväg till AF och träffade en ny handläggare. Förhoppningsvis blir det lite mera fart på jobbletandet nu:banana:

Sen iväg till stallet en snabbis. Mocka, fixade käk och vatten till gubben. Tog in gubbe, så han fick äta sin mellis. Lät täcket sitta på pga vädret. Släppte ut i hagen igen, la in middagsmat och åkte hem.

Dottern som är nästan 16 nu har en hel uppsjö av rosa prylar som schabrak, lindor och till och med ett träns. Hennes skimmel är verkligen jättenuttig i den utstyrseln. Fast det är inte speciellt ofta hon plockar fram de där sakerna, hon tycker verkligen om det klassiska som marinblå schabrak, allt läder i samma färg osv. Snygg och prydlig är hon verkligen, då är det snarare jag själv som gillar att sätta lite färg på hästen ibland. Drömmer om ett turkost schabrak, men de är svåra att hitta.

Vädret här är verkligen botten idag! Iskallt regn med inblandning av en och annan snöflinga, blåst och elände. Jag är ledig från jobbet idag men hoppar över ridningen, höll på att frysa ihjäl när jag gick och mockade, hade allvarliga funderingar på att plocka fram temobyxorna igen :( Tänk så fort man blir bortskämd med värmen :grin:

Vad händer med eran "ridhajk"????

Tja,av olika orsaker blev vi så få kvar så vi har ställt in den.För min del ska jag försöka komma iväg på åtminstone någon dagstur på en ridled som finns kring Tidaholm,inte så många mil härifrån.

Här har vi nog ungefär samma väder som i resten av landet.Soligt,iskalla vindar och emellanåt snö eller hagel.

Har ridit H.som kändes bra idag,tyckte hon var lite stel i en sida senast.D.som vid senaste ridturen var stapplig och trött var på promenaden idag desto piggare:).Det blev nästan svårt att hålla honom,fick ta grimskaftet kring nosen för att ha möjlighet att hålla honom på plats.Att rida på hygget går ganska bra men när man går brevid en häst som håller högt tempo var det stor risk att själv snubbla och fastna i riset märkte jag:crazy:.

Så har också jag klippt gräs:).Det växer ganska ojämnt än,har mycket mossa.Brukar retas med särbon som tillhör dom som lägger många 100-lappar på preparat till sin gräsmatta.Visst den är jättefin men frampå sommaren(när alla maskrosor blommat över!) är min lika grön,alldeles gratis:).

Äsch, vad synd att det inte blev nåt med Skagern. Jag hade lite för långt att åka (52 mil, typ) men om nån vill hänga på och hitta nåt på närmre håll är jag inte omöjlig. Vill helst inte köra mer än 20-25 mil, men vi är ju inte så många neråt Halland, Småland...

Det blev en kall runda idag. Precis när jag kom hem började det hagla, som sen övergick i regn. Det fick bli en 40 minuters skrittrunda iaf, som tur var slutade dte regna efter 5 min, men det var kallt om fingrarna. Vantarna är nerpackade...Tage var mycket bättre i steget idag, lättare i traven och inte alls så snubblig. Kan han vara så känslig för när det är skodags? Vi håller 7-8-veckorsintervaller, men nu satte hovis bara 6 veckor till nästa gång.

Mirameja - Jag tror det kan bli av några ritter i Askersund i sommar. En Ylva Askersund (nick på Buke - nånting...) har skrivit att hon tänkte fixa med utfärder. Hon har stora beten och utfärderna kommer att innebära lite dopp - frivilliga sådana hoppas jag...:o:angel:

Den diskussionen finns på en tråd som heter något med vi i Örebro lr något ditåt. Kanske kan vara något för dig. Jag skulle också vilja ha möjlighet att rida ut så, men det får vänta.

Har det inte byggts en ridled runt Laholm eller är jag fel ute?
Vi är väl några tanter runt om här i S Sverige. Min häst är transportbar.:p
Det enda problemet är att han som alla andra barn inte vill åka hem när det händer kul och nya saker runt honom.

Vi hade tur och hann träna klart innan regnet kom. Skönt. Hästen var helt slut efter ridningen för för vi körde ett tufft styrkepass med långa stutsserier på upp till 1,1 m.
Han sover nog gott i natt. :angel:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Valp 2025