Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

KL

God morgon!
Bara +7 nu, blir nog inte så varmt idag.
Klippte gubben igår, bog och hals. Få se om det räcker, annars får jag ta mer någon dag. Gubben stod och sov under klippningen. Blev mkt piggare efter klippningen, skönt att bli av med varm, äcklig päls! Får nog klippa i sommar med om det blir varmt.

Idag ska jag tvätta pålle med Hecocil, iaf hals och bog. Har inget varmvatten och slang, så det får bli svamp+hink.
Sedan det vanliga - mocka, fixa mat och vatten till gubben. Ev lägga in en spånbal om det behövs.
Hovis är inte hemma idag, så jag ska ringa i morgon fm.

Tyvärr blev det inga bilder...:( ... får be någon följa med nästa gång och fota.

Nåväl, clinicen är avklarad och det var intressant. Lilly var het som en nykokt potatis på första passet men vi fick till det rätt ok...andra passet blev mer av en mardröm. Trodde hon skulle vara lite mör men nä...hetare än het!!! Skitsvårt att få henne att sänka sig och slappna av då...men Patricia var suverän och jag har med mig lite att jobba på tills nästa gång jag far iväg på clinic igen :D

Patricia tog faktiskt en bild efter clinicen som hon sen la ut på fb liksom en filmsnutt. Bilden kommer här :)
32353448.jpg

Men det där är väl inte din häst:confused:

Enligt utsago (din) skulle den ju inte ha alla hovarna i marken...:rofl:

Ni är jättefina!

Åhh, jag blandar o ger,
Grattis Fluffig till rosett!
Ja, du kanske vill ha en cyberrosett istället :D

I dag har dottern o jag börjat att vårstäda lite i stallet. gott! Röja ut vinten o alla vintersaker. Damma o torka ur lådor och slänga skräp och väl använda broddar osv.
Får en ny inackordering till helgen, så då kan det ju se lite fräshare ut.:D

På onsdag åker vi till Ullared, jag har tagit semester och väntar in barnen när de slutat skolan och drar neröver. Måste handla lite nytt, nu när jag slängt gamla saker :angel:
Ja, ja, barnen ska oxå få lite sommar kläder. Hur som helst, kul ska det bli.

Ha en bra dag i solen, alla!

Här har det också vårstädas. Alla täcken tvättade och skåpet putsat. Hästen sanerad från 6 månaders smuts och manen ryckt.
Känns skönt att satsa mot sommaren även om myggen eller knotten anfaller hästarna.

Nåja man kan inte få allt.

Oj, måste vara stora röjhelgen. Jag har också slängt vintertäcke i tvätten:) Dottern som ridit idag, så jag har varit och köpt lite plantor istället. Kanske ska gå ut och hjälpa mken att plantera dem?:angel:

Oj, måste vara stora röjhelgen. Jag har också slängt vintertäcke i tvätten:) Dottern som ridit idag, så jag har varit och köpt lite plantor istället. Kanske ska gå ut och hjälpa mken att plantera dem?:angel:

Inte vi (fast det SKULLE behövas röja!!!!!) :) Vi har bara roat oss.

Igår var ju en helt ljuvlig dag (dottern tog bilden som fångade stämningen på en plats nära stallet) och idag har vi varit på clinic. En massa inspiration och härliga hästar!

Nu ska jag uppdatera mig i tråden :)
215368_1669147128993_1246798768_31309732_4363148_n.jpg

Hon är verkligen härlig din heta potatis!!

Själv satt jag upp idag igen, första gången sedan han blev dålig i påsk (förutom 10 min barbacka) och han var verkligen jätte nöjd, skrittade på med ett väg vinnande steg. Skönt att han trotts efter omständigheterna mår ganska bra. Ska ju in nu på Tisdag igen.

Här ligt med stall röj, själv skulle jag behöva röjja båda ute o inne hemma!!

Vilken då Patricia förresten.......?

Ah- läste. Har sett henne flera ggr - även med "skånskan" (vad ÄR det hon heter????????). Bl a på Open Mind Clinic (som Karin var med om) och på Scandinavium. Hon är kul - varje häst är en individ.

Senast ändrad:

Vilken då Patricia förresten.......?

Ah- läste. Har sett henne flera ggr - även med "skånskan" (vad ÄR det hon heter????????). Bl a på Open Mind Clinic (som Karin var med om) och på Scandinavium. Hon är kul - varje häst är en individ.
Patricia Kuhn heter hon. Hon finns på Face Book om du vill se vad hon håller på med.

Go morron alla!
Här var det kallt i byn, brr.,..... frost ute på morgonen.

Jag har förstått att många av er i tråden "håller på" med western ridning.
Själv mullar jag mest runt o försöker lära mig rida vanlig engelsk ridning och ett och annat hopp.
Är det ingen som har islandshäst i tråden? Det brukar ju vara många Tanter o Gubbar som börjar med det på "äldre dar" när de tar upp sin gamla ridning.

God morgon...

I går kväll fick jag besök av en kompis. Det bästa med denna kompis är att hon både kan och vill hålla på med häst. Så vi tog båda mina damer på en tur i det vackra men något kylslagna vårvädret. Vi började med lite pyssel och pälsvård. Lyfta alla fötterna för någon annan än mig och hovis. Detta gick strålande... och att bli borstad är en riktig höjdare och då spelar det ingen roll vem som håller i borsten.

Sen var det dags för promenaden. Den var för Bäckas del helt kravlös.. Bara en stilla promenad i grimman. Bäcka är ju "van" promenerare nu... Men Loppan är ju lite mer orutinerad och har inte varit av gården sen hon kom hit för 8 månader sen. Så det blev mycket nytt för den lilla att titta på. Hon försökte dra några valser med kompisen men blev lungt och tydligt tillrättavisad och upplyst om hur hästar skall bete sig när de går vid handen.

Promenaden sträckte sig till knappa 5 km och den innehåller lite lagom mycket nytt att titta på. En bropassage, passage genom bebygglelse och i övrig över fält och mossar... där små hästar INTE får köra ner huvudet och börja beta.

Kan bara sammanfatta att gårdagen var mycket nyttig för den lilla Loppan.

För egen del har jag njutit av mänskligt sällskap i stallet och hästprat och prat om ditt och datt långt in på kvällskvisten.

Idag skiner åter solen, men det är kallt... Jag är ledig och skall hitta på något att göra under dagen. Kanske börja shettissäkra hagarna.... Jag får inhysningar snart... 4 shettland och en arab... De skall bo här 1 år. Loppan är ju den minsta häst jag haft här.... och staketen är anpassade till hästar av fullstor modell.... Så jag har ett gedigert jobb framför mig nu.

va ledig....hur känns de , rätt okey va:laugh:

nja om shettisarna int är rymmare så behöver du nog inte tråda så farligt..

har ju min ensammen i hagen när jag är borta med Drummeln i timmar o han har aldrig gått ut.....

Men jag har rejält med kräm på tråden....o de är stängt för stora hästar, men han har tydligen gått på tråden någon gång för han vill inte vara för nära..

inte ens när jag glömt o sätta på strömmen o åkt o jobbat i 13 timmar...:laugh:

så sätt på rejält med ström så behöver du inte tråda så fasligt....men de vet du ju....:laugh:

Idag kommer mitt lilla barnbarn Skruttis:love:..ut o ska borsta på LLilleman ...

Farafar o hon ska ensamma få greja i stallet o med den lille , så vi får se om jag kan lura upp hene på shettiesen o gå några varv på stallplan...:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka