Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Laholm, det får undersökas:) Min är lätt att transportera, han kan bli lite upphetsad när man kommer till tävlingsplats, men en vanlig träning eller så brukar aldrig vara problem. Hade varit kul, kanske bara ta nån dagstur. Fast det beror ju på hur långt det är att köra.

Tittade lite på deras karta, kanske man kunde få ihop nån etapp:)

Senast ändrad:

Hallå, har ingen vaknat idag??? Här är det kallt, jag ska ut och mocka. Dottern rider, men jag har lovat att ta de andra hästarna i stallet, eftersom de är på begravning.

Nu börjar folk här runt släppa på bete. Får väl upp och kolla sommarhagen till helgen.

Jodå här är en som är vaken.
Sov ngr timmar imorse när jag kom hem och sen gjort stallet.
Som tur var så hade det vita försvunnit när jag vaknade.
Dottern kom efter jobbet så då passade vi på att galoppträna tanterna:D

oj, här var det inte många som skrivit idag! Är alla på FB?

Själv vaknade jag med ett leende på läpparna då jag idag slapp åka till stallet tidigt för att ge medicin, bara en gång om dagen nu och inväntar svar på blodprovet från igår då vi var på återbesök på Åby. De kollade mkt noga även denna gång: urinrör, blåsa, njurar, ultra ljud m.m Hoppas det bara varit en infektion som ger sig. K..nånting värdet som ska ligga på 140-150 var på 190 förra veckan- hoppas det gått ner!

kl
Jag är glad för vedspis och kamin:),har eldat ett par dagar nu igen.Det väntas regn i morgon och sedan varmare igen,det blir väl bra?

Idag blev det en tur efter jobbet på H.,hon fnyser en del men travar på rätt bra och är väldigt framåt i skritten.

I brevlådan låg en packväska som jag beställt med tanke på Skagenritten.Den blir nog bra att ha på andra ritter med,ska provpacka en dag.

Finns några trevliga ridleder i min närhet... Man kan boka både boende, mat och få med sig matsäck för nästa dagstur.... Har länge tänkt att jag skall prova dem... Kanske det blir några etapper till hösten när jag har semester... vi får se.

Idag har jag jobbat Bäcka på ridbanan ... Det är ca en vecka sen vi var där sist.. Tänkte först jobba henne med sadeln... Men det sket sig... Sadeln fungerar i skritt... men när hon börjar trava så kryper den upp på bogarna på henne. Så jag tog av den och så fortsatte vi "naket"...

Är riktigt nöjd med passset. Mycket galopparbete ... Hon var idag ett under av samarbetsvilja... Super positiv hela tiden... oerhört uppmärksam... Alla signaler satt som ett smäck... I dag var det ett sådant pass som man har svårt att avbryta... Det var så rackarns roligt att jobba med henne....

Jobbade henne lite lagom svettig... men inte flåsig... Sen tog jag en rejäl stund med pyssel och vård av båda damerna innan de fick gå ut i hagen igen.

I morgon gör jag kvällspass... vilket innebär att jag har hela förmiddagen fri... Underbart......

*kl*
I dag har jag verkligen lyckats med min almenacka.
Först ut i egna stallet, bilen på verkstad, ansiktsbehandling ( som jag har längtat o väntat), jobba, styrelsemöte på ridklubben och sen rida lektion. Puh!
Två barn o tre hästar ska väl tas hand om också. Tur gubben finns o stora dottern sköter en del idag.

I går var jag ute på underbar skogstur med min inackordering som sällskap. Så gott o rida i skogen igen. Och racergalopp fick vi också. Kan tala om att den gamla nordsvensken gav min lilla ponny en match i den backen :devil:
Sen blev det Ullaredsshopping med barnen!!! Deras gula lilla kort är livsfarligt, det blir lite övershopping.... men jag tror nog allt behövdes ändå i slutändan. Jackor, tröjor, byxor, sadelgjord o Glucosamin och lite annat smått o gott. :bump:

Noble art, hoppas det går bra med din ponny.

KL

Hej på er!
Idag är det ingen sol men lite varmare i luften så jag hoppas att det går åt rätt håll :D
Blev ju lite bortskämd utav sol och värme under påsk!

Här hemma händer det inte så mycket, utan allt rullar på som vanligt.
Känner mig trött och slö så jag funderar på att lägga mig en stund och vila.
Det blir ju inte så mycket sova av när man jobbar tvåskift :( Men sova får man väll göra när man har tid ett annat år ;)

Hästarna njuter i allafall utav att slippa täcken och att gräset börjar komma.
Myggorna har kommit i mängder, jag är sönderbiten :grin: Dom gillar mig men jag gillar inte dom...

Här är det oxå varmare idag, men mulet.
Har insläppet idag, så jag åker till stallet lite senare, runt 16tiden.
Mocka och fixa käk + vatten till gubben. Ta in gubbe, borsta lite. Olja hovarna, spricker lätt när det är torrt ute:( Blev skodd bak igår, så nu har han sina klackskor igen.
Tvätta av skapet, MKT knott nu. Spraja med flugmedel. Tempa gubbe,ska göra det pga skapsvullnaden, ser ut som en halv fotboll där:cry:
Ta in de andra 3 vid 18.30tiden. Byta om och åka hem.

Här är det fint väder... solen skiner och då värmer den.... Men fortfarande dras vi med kalla isvindar.... Men det är rätt behagligt ändå... Inga mygg och knott ännu.... det kan man ju tacka kylan för skulle jag tro.

Bäcka får vila idag.... Själv har jag precis kommit in från en 7 km joggingrunda.. Snart dags att fixa till sig och åka till jobbet.... Kvällspass och går av 23.00..

Solen kom här i eftermiddag. Vi har jobbat med att ta ner ved hela dagen och då var det skönt när det inte var så varmt. Startade vid 9.30 och gjorde paus vid 14 för hovis skulle fixa Rockets hovar. Sen drog vi igång igen efter att ha grillat lite korv och käkat. Vid 17 var vi klara med dagens omgång och jag tog ut fröken på en skön runda i skogen. Ser ut som om vi snart nog kan vada över ån för den har stillat sig betydligt. Fröken var oerhört lugn och sansad idag. Tränade på det som Patricia visat oss och banne mig, det funkar!!! Sanslöst bra dag :)

I morgon ska jag och tre andra från stallet till det gula varuhuset. Är redan skickebud till några. Har ett gult kort utan någon skuld så lite extra lär det bli.
Både pålle, katter och gudbarn ska ha en bit av kakan.

Jag har ju erbjudit tant/gubb hajk här i sommar:D

Det låter kul,men inget datum är satt än eller hur?

Piraja: Den där träningen du var på,det var precis vad Lilly behövde just nu verkar det som:).Kul när det ger resultat.

Här har regnat en del idag,bra,det behövs!Tog D.på en kortare skrittrunda nu i kväll.Friskt i luften,man anar att det blir kallt i natt igen.Härligt med all fågelsång.

miramej: Nej inget spikat. Jag kan väl troligtvis när som. De av er som är intresserade kan väl hinta lite så kan vi pussla ihop oss?

Tajger. Min hästar bor nästan granne med kyrkan. Visst är den vacker?

KL

God morgon! Solen skiner här, äntligen börjar det bli varmt igen.
Idag ska jag göra min "hemläxa" från AF - leta efter telefonnummer till lämpliga arbetsgivare.

Sen iväg till stallet och gubben. Mocka, fixa käk och vatten. Ta in gubbe, borsta lite. Tvätta av skap och tempa. Spraya på myggmedel, mkt knott nu. Beta lite:d, så magen vänjs in. Släppa ut i hagen igen och åka hem.

I morgon har jag utsläpp vid 8.30 - sen fixa hösilage till alla 4, blötta betforn till de andra 3. Mocka, fixa käk och vatten. Ta in gubbe för avborstning, skaptvätt, tempning och lite beta gräs:d Åka in till stan och möta upp min kompis för avfärd till sommarstallet. Sommarstallet har tävling i morgon, trail, så det ska vi titta på, ev hjälpa till som banpersonal.

Den är jättefin. Vi hade en trevlig guide som berättade en del intressanta och roliga saker också.

Vad det gäller tantcamp så är jag på semester v 27 och 28, sen ska jag vara hemma...

Idag har jag varit i Ullared och shoppat. Flugtäcke, flugmedel och lite annat smått och gott:) Det blir en del pengar, fast man "ska bara ha..."

Nu ska jag (kanske) städa lite...

Var det en kvinnlig guide så var det min klasskompis mamma:D
Eller. ja det var ju ett tag sedan vi slutade skolan men men

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka