Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Påtal om ledigt ja...har rodeoryttaren tagit ledigt eller....var länge sedan de kom någon rapport om inkörningen o inridningen.....muttrar...;)

Ja du.... vad säger man..... När självmordspiloten är i tonåren.... Och jag bara haft tid på helgerna.... Vad tror du en tonårig självmordspilot gör på helgerna :D
Jag har gett upp försöken att få vår fritid att samspela...

Nu bygger vi lite muskler på damen i stället.. sen sitter jag upp själv... Korta pass i början så orkar hon nog.. Några minuter varje gång och utökar vi.. Det får bli barbacka första gångerna... Har ingen riktigt bra sadel.... är för snål för att köpa en ny... Westernsadeln jag har kommer att ligga bra på henne när hon breddat sig lite...

Tömkörningen går däremot galant... Unga fröken börjar bli mycket lydig... Bäst går det när vi håller till i skogen... Det blir mer naturligt för henne att vara lyhörd där.... Är vi på ridbanan så är halva uppmärksamheten på annat håll...

Nu när jag skaffat släp... så funderar jag på att anmäla mig till en kurs till hösten. Där kan jag få hjälp med de moment där man bör vara fler än en.. Som när hon skall i skacklar och vagn första gångerna... Vi har ju inte varit mobila innan.... Och hyra vagn för 500 bagis per gång .... det blir ju tillslut mer pengar än kursavgiften....

aha,,ja de där är ett aber när man ska vara två...:laugh: svårt å få ihop de...

men går ju lika bra å göra som du tänkt o då bestämmer man ju själv o kanske tar lite längre tid , men fins fördelar med....du o Frk Grå får ju mer jobbtid.

Ja men de låter ju väldigt bra med tömkörningne då är ju en bit av jobbet ok...

Har du tömkört med linor o tex ett däck eller någe , o om hur tog hon de...

Bryr hon sig något om de skramlar eller något tar henne på benen när ni tömkör....en del tycker de är lite läskigt i början....säger ju en del om hur de tar saker o ting....

många frågor blev de...men är ju nyfiken o jag känner ju igen så mycket när du berättar....

skogen är den ultimata träningsbanan...just som du säger...de måste ha koll på sig själva där o underlaget.....perfekt...

hur gammal har Frk Grå hunnit bli nu.....

Frk Grå.... blir 4 år i dagarna...

Jag har tillverkat ett par lättviktskacklar av pvc-rör... Dessa bryr hon sig inte om. Men de skramlar inte så mycket heller. Har haft dem för att släcka ut känsligheten i bakbenen.
Upptäckte ju tidigt i våras att hon var lite rädd om dem... Men pvc-rören och lite arbete med bommar på marken... så har hon blivit lite mer medveten om VAR hon har sina bakben så har det blivit bättre.

Upplevde ju att hon mest blev överraskad när något kom åt benen på henne.. Överraskad mer än rädd.... om du förstår vad jag menar..

Sen har vi ju inte kommit längre.... Fritiden har ju precis återvänt till mig...;)

Ja det är behagligt :D
Iallafall den här årstiden, i vintras var det mindre behagligt. Då var jag nästan inne på att göra mig av med pållarna och ta mina barn och pickpack och ge mig in till stan :( Två så här snöiga och kalla vintrar var två för mycket...

Kul med ett nytt släp :laugh: Jag har ett Star Safir som jag är riktigt nöjd med.

Har nu varit ute och joggat 5 km på berget, riktigt skönt.
Sitter nu och surfar lite och har ett öga på teven ;)

Är alldeles själv hemma, undrar var sonen är? Trodde att han hade slutat för idag, men vem vet.
Ska åka och hämta dottern senare.

Hoppas på lika fint väder i morgon :banana::bump:

Glömt och glömt...Jag har 2 ponnyer, shetlandssto 20 år , som skulle säljas som föl men efter allt jobb vid födseln så gick det bara inte och en welsh cob valack 18 år, också född här hemma. Den tredje är en sjukpensionerad travare 16 år som jag har fått. Men han ska nog bort för hans ben håller inte.
Labbarna är en jakttyp och en "vanlig". Båda skulle bli ledarhundar men ena klarade inte testerna och den andra skulle bli avelstik men nu togs hela hennes kull bort från jobb och avel så i torsdags blev hon kastrerad och är nu konvalecent. Men båda duger bra som sällskap.:)

Välkommen Gammoster! Känns som att du pkatsar bra i det här gänget - hästar och hundar...men jag har inte hört om någon pall?

Välkommen gammoster!

Jag utgår från att man ska tolka det som gammelmoster... :angel::D

Ha ha!

Jösses vad många djur - kul. Härligt att det är så många som delar samma intresse som en själv!

Förresten har jag ingen pall - säg inget - de andra tanterna har inte fått reda på det ännu... Min kuse har så förbaskat brått så där måste man nästan kasta sig upp som en sån där kosack! Har inte börjat hoppa över korset på kusen - ännu...

Välkommen gammoster, läste det som gammelmoster, men det kanske betyder nåt annat? :o

Här har inte hänt mkt sen jag åkte av, men jag ska ta tag i det. Är lite öm men mest som träningsvärk.
Är ensam hela helgen, sambon jobbar, så jag får passa på och tvätta och annat nyttigt.

I veckan ska jag först ta en ensamtur och se hur det känns. Tror inte att jag kommer vara nervös alls faktiskt.
Sen måste sambon komma igång med lite träning. Han har slagit vad om att klara Vätternrundan och har inte cyklat på 2,5 år, sen han vurpade och skadade sig en del ,så nu ska han börja jogga och jag och Trullan ska jogga med, så att jag får träna lite balans osv.

Nä, nu ska snart hästar in. Sommarhagen är inte klar än, fattas stolp som älgskruttarna mejat ner :devil: :mad:

Välkommen hit :) Vi är ju faktiskt en ganska stor samling nu som är avslappnade och har kul, med alla våra djur:idea:

Sonen sa senast igår, synd att jag inte tog kameran med mig när han satt och tittade på vårt ridpass, så bilder på den muskulösa damen kommer nog snart:p

*kl
Idag red min stallkompis prinsessan och jag hennes, hon var inte riktigt kry så skulle ta det lite lugnt på en lugn häst, så vi skulle "bara" ta en kort avslappnad tur. Det blidde 2 timmar och två mycket svettiga individer, min stallkompis och hennes häst:p Jag och prinsessan var inte ett dugg svettiga, vi vet att spara på krafterna, hehe.

Men det var mycket intressant att kunna se hur hon gick, hon såg riktigt spänstig ut :love: Även om det känns så, så känns det skönt att se det också

Vi bokstavstanter som ska bara...

Vi kom ju fram till under färden mot och från TantCamp att det blivit en hel del fartfyllda äventyr i våra liv.

En arbetskamrat sa att han hade så mycket att fylla resten av sitt liv med - jag svarade att jag har svårt att se vad jag har kvar att göra... :o:angel::D

Välkommen gammoster till vår tokroliga värld!

Kl.

Jaha, då var den här dagen snart slut då och vilket härligt väder det varit!! Och det bästa av allt är ju att det ska bli ännu bättre de närmaste dagarna :bow:

Synd bara att mygg o annan skit kommer med finvädret!

Äsch, det finns ju massor kvar. Om inte annat inser jag det när jag tittar på min väninnas bilder från en jorden runt kryssning. Påskön, Colosseum, Petra (Jordanien), Taj Mahal...

Ha, ha, ja man blir lätt sugen på att följa med på nästa Tant camp.
Och välkommen Gammoster.

Denna helgen har dottern ridit den vita tjocka på dressyrclinic, helgens ämne var sits och balans. Vilken aha upplevelse för alla ryttare!!! Vår nya ridlärare kör en helt annan stil än alla tidigare vi haft. Och att se min feta lilla ponny dansa fram som en ängel i trav med stora dottern mjukt sittandes i sadeln var helt underbart att se!!! :love:

Strax ska hästarna ut och sen blir det klubbtävling i hoppning under dagen. Det gäller att fylla schemat så man inte slappar av o blir gammal o slö :devil:

Ha en underbar söndag alla!

God morgon.... Idag skall jag uppgradera staketen..... eller kanske nedgradera är ett bättre uttryck... Det skall upp en låg tråd för att hålla även shettisar inne. Shettisägaren har varit här och kontrollerat... Det räcker med ytterligare en tråd enligt henne... Dessa fyra småttingar ska inte vara några rymmare....

Igår kväll jobbade jag lite med Bäcka igen. Fick en ingivelse att prova det grova tunga lokselet på henne.... och se på rackarn.... med lite justeringar.. så visade det sig att det passade.... och unga damen reagerade inte alls på att det skramlar och låter om det ....

Så nu är det lokselet som gäller fortsättningsvis..
Frågan är om jag inte plockar fram draglinorna också... dags att prova även dessa.

God morgon! Här är det redan +16 och sol.

Idag ska jag göra klart min "hemläxa" från AF, ska dit i morgon bitti.
Ringa runt på hö, snart dax för flytt till sommarstallet, behöver ett hästsläp fullt.
Har insläppet, så jag åker till stallet lite senare. Mocka,fixa käk och vatten till gubben. Lägga in middagsmat till alla 4.
Ta in gubben för lite avborstning, tvätt av skap och tempa. Kolla så att alla skor sitter som de ska. I fre hade han en lös söm hf:( Ska först skos om fram om 2-3 veckor. Får ha boots fram tills dess. Olja in hovarna, som spricker lätt i värmen.
Gå till "banan" och beta lite, han brukar få beta där 30-45 min varje dag, iaf försöker jag med det.
Ta in gammelman och de andra 3. Byta om, låsa stall och åka hem.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka