Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Go kväll.... Har den här tråden stannat av helt... Är ni bara på FB allihop?

Nåja... jag ambulerar ju.. så jag är både här och där....:D

Kort rapport.... Staketet felsökt... Ett handtag på ett strategiskt ställe innebar strömavbrott i stora delar av hagen.... Så var det med det...

Felet är under kvällen avhjälpt... Handtaget utbytt... och i morgon får damerna gå tillbaka till skogshagen.

Förutom dessa aktiviteter har jag jobbat med Bäcka... Idag presenterade jag draglinorna.... Det gick bra... Hon var rätt skeptisk men höll i hop sig ....
När hon fixat att svänga åt båda hållen och fått linorna dragna runt både fram och bakben... så selade jag av och sen fick damen jobba sig svettig på stoooor volt.

Mycket trav och galopp... Det syntes att hon tyckte att det var rätt skönt att få jobba ordentligt och hon var mycket nöjd när hon placerades i boxen igen.

Jepp.. i boxen... De får bli inne i natt också... Vill kontrollera statusen på dem i morgonbitti efter dagen på vallen....Gräset är riktigt kraftigt där ute....

Har under vintern hjälpt min kompis med hennes åring, en hingst. För drygt en vecka sen flyttade han till ett banstall men i kväll var jag till gamla stallet och hälsade på och en ny liten hingst var där... och den vill jag HA!!!!!! Den var just ett sånt där busfrö som jag tycker om, en liten rackarunge:D Och den är till salu och billig,trots bra släkt,så nu kliar det i mina fingrar! HUR ska jag kunna sova i natt?.......VILL HA VILL HA VILL HA!!!!!!!!!!!! Varför kunde han inte säga att den var dyyyyyr,långt över vad jag skulle haft råd med:mad:!

Ställde oxå samma fråga för ett tag sedan, men ibland är det tyst även på FB.
Själv är jag hemkommen efter ca 3 timmar i skogen, en häst som gått ner sig i ett kärr/lera. Han hade sjunkit djupt ner med framförallt baken och orkade inte upp själv (varmblod 26 år) 15 brandmän kom, tyvärr kom de inte fram med fordonen så de fick lösa det på bästa sätt själva. Lyckades dra upp honom sidledes tillslut o han låg kvar o andades tungt. Men reste sig efter en stund o vi kunde gå hemåt. Inte ett sår, inte en skråma, haltade inte!!! Men visst, han kommer att vara stel o mörbultad ett par dagar, så vi öser i lite B-vitaminer.

Har under vintern hjälpt min kompis med hennes åring, en hingst. För drygt en vecka sen flyttade han till ett banstall men i kväll var jag till gamla stallet och hälsade på och en ny liten hingst var där... och den vill jag HA!!!!!! Den var just ett sånt där busfrö som jag tycker om, en liten rackarunge:D Och den är till salu och billig,trots bra släkt,så nu kliar det i mina fingrar! HUR ska jag kunna sova i natt?.......VILL HA VILL HA VILL HA!!!!!!!!!!!! Varför kunde han inte säga att den var dyyyyyr,långt över vad jag skulle haft råd med:mad:!

Åh vad spännande, men samtidigt jobbiga beslut!!

Usch.. sånt är otäckt

Vi har en hel del "surhål" i markerna runt där jag bor. Syns inte när man kommer ridande utan helt plötsligt så sjunker man bara... Det har hänt mig ett par gånger, dock haft turen att hästen klarat sig loss själv. Nu mer rekar jag alltid terrängen till fots innan jag beger mig ut med häst... det är säkrast.. eftersom det finns andra otrevligheter också... som övervuxna taggtrådar och sånt..

Båda damerna var ok i morse efter ytterligare en natt i stallet. De blev mäkta besvikna när de insåg att de inte skulle få gå ut på vallen i dag.
Vågar inte helt enkelt...

Fick ju ta bort min gamla häst förra sommaren efter att ha krabbat hela våren med hennes fång... Så det är en upplevelse jag helst vill slippa.

Nu hoppas jag att Loppn håller sig i hagen.... Nu är det i alla fall krut i trådarna.

Fy vad hemskt men skönt att höra att det gick bra.
Sitter och försöker vakna ,ska iväg och kolla staketet i ena sommarhagen innan utsläpp där,misstänker att det kommer bli livat :D

säger som du...synd om den här tråden skulle dö ju....

rymmare är ett skit...nu får vi hoppas Frk Röd håller sig i pälsen på rätt sida ..allt blir så mycket enklare då...

Amen Frk Grå är en liten pärla ju...:laugh: klara draglinorna så bra ...härligt..annars berukar de vara ett momnet som kan ta tid...förståeligt i o med att de drar o går emot benen , men accepterade hon dem så fort o bra...lär hon inte vara särskilt bakrädd....

Har du sett några sådana tendenser hos henne.?? bryr hon sig om de skramlar o har sig bakom henne...kan ju vara bra o kolla innan man kommer till vagnar o släpor....:p

lite mer träning med linorna o kanske en svängel o sen testa med ett däck eller dylikt...visst är de kul o spännande o köra in dem.....

hoppas tendensena håller i sig....fast något bakslag eller besvär ska ju komma de hör till...:D

Äh va bövelen...nu ska inte Moster vara en sådan fjolla...:D Är väl inget o ondgöra sig över....öppna pluskan o köp hästen...du vill ju ha den....:D

va inte en velpotta nu....skynda dig så ingen hinner före...seså..maarsch...

God morgon! Jag tittade in som hastigast igår, men hade intet nytt att förtälja;) Det var jobb, hemma 1 tim, jobb igen och sen ett trevligt hudvårdsparty på kvällen. Så nu är jag len som en barnrumpa i ansiktet.

Men ingen häst på hela dagen, dottern fick ta hand om det. Om det inte ösregnar i kväll blir det en liten runda, annars får han vila, han har gått varje dag, om än lugnt, nu ett tag.

HAr plockat bajsbollar idag, så nu är träckproven inskickade. Måste kolla staketen i sommarhagarna, men det blir inte den här helgen, jag och maken ska iväg och fira 23-årig bröllopsdag!

Moster - säger som Gubbtjyv, vill du ha, den är billig, du har möjlighet - köp!!!

Trodde aldrig det var så illa just där. From nu kommer jag aldrig att chansa på gyttja om jag inte är absolut säker på att man kan gå där. Får bli till att testa med hunden först där jag är osäker. Just detta stället har jag gått flera gånger själv med min häst!

Vad avundsjuk jag blir på vallen, själv ser jag bara våra dystra hagar där det knappt växer alls. De har genom tiderna mest haft islandshästar i stallet så de är helt nöjda med betet. Som tur är finns lite fler mark som han kommer att hägna in så det blir lite att äta.

skickade mina bollar i måndags o fick svar igår, 0 på allt??? Är det inte konstigt på en äldre häst? trodde de alltid hade lite iallafall? Kan provet visa fel? Kan jag haft otur bara o tagit fel bollar? bör man göra om det?

Nej nu får vi verkligen skärpa oss :mad: Vi måste ju hålla tråden vid liv, denna oas i cybervärlden :D

Här grönskar det så man kan tro att vi är i juni. Häggen började blomma häromkvällen och det doftar himelskt om kvällarna. Liljekonvaljerna slår snart ut och dom brukar blomma till skolavslutningarna här och i bland efteråt så nog är tiden ur led allt. Men det gäller att njuta så mycket man bara orka och hinner!

Synd nog så har vi mygg stora som attackhelikoptrar och i förrgår kom det bromsar, stora som Scudmissiler :devil: I morse var Winnie biten på ena tutten så det var en stor knöl så nu är det Skillingryds som gäller. Ina törs jag inte ha på nåt i fall att. Är ff övertygad om att det blir en liten kotte endera dan :angel:.

Åhhh jag var på ett sånt där smörjparty jag med häromkvällen och jag var len som ett barnarsel i ansiktet i flera dagar :rofl: Jag sa till tjejen som hade partyt att jag får väl dra på gladpack över fejset när jag ska natta hästarna i kväll :D

Urhärligt var det men cheeses så dyrt, lägger hellre dom slantarna på nåt till kusarna!

Köp hästen om du vill ha honom, människa!! Och skynda dej som sagt var innan nån annan hinner före :laugh:

Jag tror nog inte att denna..världens bästa tråd kan dö ut , möjligtvis hamna lite i skymundan nu när vi alla fått vårkänslor ..

Nu blir det svalt / kallt :cool: :mad: som f..n till helgen så då kanske vi kommer igen allihop :D
Vi måste ju trösta oss med Buke..fejan då.

Gammoster Slå till vetja :bump:

Ridning ídag? Kanske...

Joo jag finns här oxå men det går i ett.
Nåväl var på hoppträning i måndags,var varmt o skönt att stå i mitten,värre föe de som red:D
Men min stolla var lika pigg som vanligt.

Igår så blev det kondis med tanterna och körde ett dressyrpass för dottern med unghästen,även då var det varmt o skönt att stå i solen:d
Idag så började jajg med att kolla över ena sommarhagen för att sedan släppa pållarna,gissa om att det var uppskattat.
Sen hjälpte jag dottern med att köra skräp från husrenoveringen till tippen,pust.
Vi fortsatte med att longera unghästen för att sedan ta ut tanterna på en myssväng.
Nu är det kaffepaus och sedan ska jag ta ett gympass,misstänker att jag kommer sova gott:D

KL
Jag eller rättare sagt hela patrasket ska bege oss till skolan för att se dotterns cabbaré

Jag tror inte heller tråden kommer att dö ut. Just nu verkar det vara lit stiltje även på FB, det går lite i vågor det där. Mitt i veckorna är det lugnare med skrivandet överlag tycker jag, folk kanske jobbar? ;)

I natt har hästarna varit ute, premiär. de verkade helt nöjda med den ordningen. Och i helgen ska vi släppa upp dem i den fina sommarhagen. Vi måste fixa staketet här och där bara, ett stort träd har blåst omkull rakt över tråden på ett ställe och det måste sågas av.

Annars är allt bara sol och härligt. Vi har haft toppenfint väder hela dagen, men nu börjar det bli lite disigt på himlen. Det dåliga vädret närmar sig, men gudarna ska veta att regn behövs, så det är nog bra även om man ju så klart måste gnälla lite :grin:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka