Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Åh,stackars dig med flera som är instängda hela arbetstiden:(.Jag tänkte senast idag att jag har ett toppenjobb,jag jobbar i hemvården och cyklar mellan vårdtagarna,är högst två timmar på samma ställe,sedan blir det ut på en tur igen.Inte så långa sträckor förstås för det är ju ett begränsat område i staden men tillräckligt för att få luft:).

Fast trött när jag kommer hem det är jag ju jag också,i allafall periodvis.

Gav mig iväg på D.men kom inte så långt förrän det började åska så smått.Vågade inte chansa på att det inte skulle komma närmre så jag vände hem igen.

Väl hemma kom det lite(lite!) regn men åskan försvann medans han borstades av:grin:.

Nu i kväll har jag letat väg över ett större kalhygge en bit bort.Tanken
är att jag skulle kunna rida där sedan och utöka en väg jag rider nu.Kan kanske gå men måste i så fall rida i kanten av en sådd åker,vet inte riktigt,får man det?

Ja, dottern sa det hon med ;) Köket och hallen är ursprungsstugan och det är byggt 1723 så det har ju hänt ett och annat i detta hus. Men den delen som våra sovrum ligger i är utbyggd 1994 tror jag det var så det borde ju inte finnas osaliga andar där men man vet ju aldrig :angel:

Det bästa är nog att fråga ägaren t gården?
Vad härligt att läsa ikapp, vad mkt som skrivits.
Idag blev det promenad i skogen, lite slalom kring träd o gick lite över stock o sten- allt för att långsamt bygga upp musklerna igen. Men han mår verkligen bättre, han äter o dricker jätte bra, och är väldigt pigg!!!! Han vill verkligen att jag rider, men då mina fötter inte riktigt vill (har B-12 brist, ska få sprutor för det så ska det snabbt bli bättre) så var jag inte på ridhumör. Lekte lite följa John i paddocken, jätte duktig.
Sen betade vi 25 min.

Fått svar på träck-provet, ingen mask!!!
GODNATT på er!

Va, jag var ju också i Ullared i fredags! Vi kanske möttes, utan att veta om det...

Fina bilder, fin häst!

Oj vi röjde på hästavdelningen mellan två och fyra sen var det dags att åka upp en våning.
Skulle haft bukefalos eller tanttröjor när vi är ute. Som en varning.

Kl

:banana::banana::banana:jag hoppar, dansar, sjunger och ler!!! Jaa ja jag vet att jag hoppar som en skadskjuten kråka, dansar som en elefant och sjunger som Egon Kjerrman sjöng- d.v.s hellre än bra ... men det spelar ingen roll:D ....för jag köpte busfröet! Jag har sett "skrället" en gång, jag vet inte vad han heter- men det spelar heller ingen roll för jag föll som en fura som råkat ut för "Gudrun" när jag såg honom:)
Så nu har jag en liten ( ohanterad) hingst att jobba med -igen:laugh:.Roligt!!!

Mmm men min lilla stolla inser inte att hon är gammal,brukar vara full fart och bus för jämnan.
Här kommer lite nya bilder på våran lilltjej:)
DSC02706.jpg

DSC02686.jpg

och sjunger som Egon Kjerrman sjöng

Ja,vet man vem han var då platsar man verkligen här:rofl:

Ett stort grattis till nya familjemedlemmen!Det blir spännande att följa.

Noble Art:Vad underbart att han är pigg igen:)!

Pinto:Har sagt det förut;hon är såå fin!

Härligt med hästar som är pigga och fulla av livsglädje långt upp i ålder...

Fina bilder förresten.....

I dag är jag lite *muttrig*....

Skulle behöva jobba med steketen.... Men.... vaknade med taggtråd i halsen och lätt feber i kroppen.... Har nu preparerat mig och väntar på effekten... så jag i alla fall kan gå ut och jobba en liten stund....

kl

Ska strax i väg till jobbet.

Idag blev det en sväng med H.här hemomkring.Enda stoppet blev precis där jag väntade mig det,några pappersäckar med granplantor invid stigen:).Nåja,inte alltför farliga.

Har hela veckan tänkt rida min knappa mil-runda men av olika anledningar har det inte blivit av.Det får inte vara åska på gång,inte för mycket blåst,inte den dag(varannan) som vi riskerar att möta mjölkbilen på lång raka med taggtråd på båda sidor, inte träning eller match på fotbollsplan.Dessutom ska jag "känna"för det:D.Ja,ja,jag fortsätter vänta på perfekt timing:grin:.

Har raspat D:s hovar.De växer så det knakar.Bara två och en halv vecka efter skoning börjar hoven växa över skon.Det var likadant förra våren.

Hovslagaren vill inte lägga ut skon för mycket för risken att han trampar av dom och sliter loss bitar ur den tunna väggen och då kanske han inte går att sko alls.Barfota kan han inte gå.

...och jag kom nyss hem från jobbet. Är TRÖTT!!! Nu är det äntligen helg...ÄNTLIGEN...veckan har varit tuff, långa sena pass men på måndag blir det nya tider och rutiner så det blir bättre :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka