Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Hoppas du får tag i bil snabbt!

Nobel: Hoppas du får ett positivt besked,att det inte är allvarligt!

Idag har jag varit på återbesök med vovven. UL på hjärtat igen,han har ju blåsljud,det är klart. Men ngt fel på hjärtklaffar var det inte.
UL prostata oxå,den var förstorad plötsligt..... tredje vet som undersöker honom, upptäcker detta,de andra har inte ansett att den var förstorad.
Så sluta med hjärtmedicin som jag nyss hämtat ut för 600 kr och på med antibiotika igen,i tretton dgr till.Nytt UP om tre veckor.
Vet rek kemisk kastration oxå,så det blev så.......Har inget alls emot att kastrera hundar,men vet ju samtidigt hur de kan påverkas av detta.
Pengarna rullar,hunden blir aldrig mer frisk,ständigt återkommande kontroller och mkt att tänka på o hålla koll på när det gäller honom......och yngre blir han ju inte....
Han är fn pigg men det kan vända när som helst.
Känns som om jag är tillbaka på ruta ett igen....
Är det värt detta? Inte bara för min o min ekonomis skull,utan framförallt för hundens skull......
Men,men,nu är vi kommen så här långt,så nu är det väl bara att tuta o köra så länge det går.
Mina känslor är dock väldigt kluvna......

Nähä,får väl bita ihop,ta mej samman o gå ut i stallet o mocka skit...det ska ju oxå göras!
Jobb inatt oxå:crazy:

lite ynk ynk..kanske kan lätta en aning på bördan din.....

ärligt hade jag låtit vovve vandra vidare nu....har de väl börjat gå utför tenderar de till att bara bli mer o mer tyvärr.

varit i den stuationen ett antal gånger....vad man gör är ju mest för sin egen skull att man skjuter beslutet framför sig.....

Har har haft ett förträffligt liv hos dig misstänker jag....ni är bästa polare...vilken sista bästa tjänst kan du göra han , mer än att låta han få frid medans han är någorlunda på topp.....

jag ser de faktiskt som en förmån att få besluta att min vän inte ska få gå för länge o succesivt tyna bort o må sämre o sämre.....

ta dig en funderare till o å tror jag du kommer till ett beslut ...

tänk på allt du fått av han ...så går de lättare....

Du känner ju hunden bäst.
Annars håller jag med gubbtjyv. HAr de inte ett värdigt liv eller dåliga prognoser att få ett så är det bättre att låta dem somna in. Även om det är ett stort och tungt beslut...

Langa hit fyraåringen så har du en box mindre att mocka:)

Alltid svårt att fatta beslutet. Och när man pratar om ett djur som är till åren så tycker inte jag att man ska skämmas för att våga fundera på om det är värt alla pengar. Han kanske ändå inte bli bra? Men blir han bra o lever flera år till så är det ju värt det. Men man måste fatta rätt beslut för djurets skull o inte för sin egen. Nu menar inte jag dig såklart, utan svamlar bara på i största allmänhet. Vilken av dem är det som är den gamla? Cockern? Lycka till!!

..//4 rejäla explosioner, fullständigt oregerligt...var bara att ta om från skritt...la in lite extra sidorörelser, stopp, back och rollback innan jag provade att ta en fattning igen. Det blev en hanterbar halvexplosion och den kunde jag få över till en bra galopp och då lossnade hon och övriga fattningar gick fint. Jag har en rätt spännande häst emellanåt:D..//

Och jag älskar ditt sätt att uttrycka dina "upplevelser". :p Tur att jag inte har en så'n nu. Även en hanterbar halvexplosion skulle få mig att rutscha rakt ner i fegisträsket igen!

F-n vad duktiga och modiga (eller är det o-rädda?) en del är......

Cho3
Usch ja. Stackars dig. Hur du än väljer blir det jobbigt och "fel". Hoppas du förstår hur jag menar - alltså, inget alternativ är ju "bra". Men som älgen sa - du känner hunden (och dig själv) bäst.

Vad mysigt det låter, o härliga bilder!
Själv har jag inga projekt o det blir såklart ingen ridning så länge han inte är bra. Han är piggare o ingen feber. Äter, dricker o kissar- men fortfarande blod i urinen så det blir klinik senast Onsdag. Är där varje morgon o kväll, tittar till, tempat, ger medicin m.m

Jag läser och följer tråden hyfsat - även om jag inte hinner skriva så mycket. Har missat detta - vad är det som är fel?

Hon skrev om det på facebook. Kolla där. Kanske inte vill skriva det öppet så jag "säger" inget.

kl

Jag är trött idag:(.

Efter mat och kaffe har jag i allafall kommit mig för att slå ner några stolpar som fick tas upp häromdagen p.g.a breda maskiner som skulle fram.

Hästarna har flyttats till den hagen och jag har kört en flaska(50 l) vatten dit och hämtat två påsar ensilage till i morgon.

Det blåser friskt och något vidare ridsug har jag inte men än är ju inte dagen slut.Fast det lutar nog mer åt en promenad med hunden om jag nu skulle piggna till.

KL*

Är lat och kopierar från FB :o

Välfriserad häst idag, men ridturen gick inte så bra. först ville hon bara stå och äta på åkern. När inte det gick så började hon backa istället. När inte matte brydde sig så gick vi en bit. Det blåste som f-n och jag fick för mej att hon fick lukt på älgarna för hon verkade tittig och nervös. Eller så är det jag.
Ialla fall så red vi upp i sommarhagen för att kolla hur mkt gräs det kommit, det ville hon inte och stod hela tiden och spanade upp i skogen. Nnär jag bestämde att vi skulle hem, då ville inte Trullan hem utan försökte hela tiden springa upp i hagen. Suck!
Alla dagar kan inte vara bra :)

32342663.jpg

Jag har varit och brännt pengar i hästsportbutiken:D

Fast just denna var himla billig...de glömde nämligen ta betalt för ridstövlarna:rofl:

Nu har jag fått tag på bil!
Det är en Volvo 945 den är blå och riktig snygg!:love:
Den kan dra hästsläp så ni kan jag kanske ha en häst med mig ibland.:love:

Och jag älskar ditt sätt att uttrycka dina "upplevelser". :p Tur att jag inte har en så'n nu. Även en hanterbar halvexplosion skulle få mig att rutscha rakt ner i fegisträsket igen!

Jag är säkert värdens mest försiktiga ryttare. Jag skulle aldrig sätta mig på en häst som käns som om den skulle explodera när som helst.

:D Grattis!
Du tog väl de dyraste?
Men nu kan du inte handla där på ett tag, ifall de kommer ihåg att du var där, när de räknar kassan :)

Vad bra, Karin att du hittat en bil. Din lät lite konstigt...

Och på tal om hästar som exploderar, här sitter vi på en krutdurk hela tiden, men hittills har det "bara" blivit galopp på stället:crazy:

Fast nu får han ju iaf trava korta sträckor. Lite svullen när han stått stilla, men bättre när han rört på sig. Mer orolig för fram, som känns lite "knyckiga" eller nåt. Svaga...vet inte.

Får väl lugna oss tills han ska vara igång helt, känns det fortfarande konstigt får vi kolla upp det. Han känns iaf helt ren när jag travar.

Det har regnat en skvätt idag, säkert bra för gräset:)

Jag är VIP.:D
Det var inte de dyraste. Konstläder till dottern...400kr. Skulle de komma på det i efterhand så får jag väl kika inom och pröjsa. Men tänker inte påminna själv. Hemsk jag är va:p

Om du läser mitt inlägg på sidan innan får du oxå mer bakgrund. Fick besked av vet idag: ngt problem med njurarna, infektion? Inflammation? Annat? Vet inte än. Ska in på Tisdag igen o ta ultra ljud på njurarna. Känns sådär, tveksam till om det kan bli bättre eg? Mkt ovanligt med njur problem på häst tydligen, o inte mkt att göra heller tror jag. Försätter med antibiotikan ett tag till- blir till att åka ner morgon o kväll ett par dagar till.

Jag börjar tro att jag själv inte är riktigt vettig :o ...kanske är rätt beskrivning ;) ...

Slutade sent från jobbet idag men då jag gjort nåt så vansinnigt som anmält mig till en clinic på lördag så måste jag hålla igång fröken röd...blev longering idag. Hon gjorde allt rätt och jag mös riktigt av att se henne jobba....galoppen är stadig även om hon är lite bekväm emellanåt och går ner i trav ibland...just när hon rullar på där i galoppen i stadigt tempo...exploderar hon:eek:...och laddar iväg runt mig i ett rasande tempo. Hela hästen knöt ihop sig och låg som en rem omkring mig utan att tappa fäste eller form????? Trodde inte det var möjligt för en häst att gå så fort på en 16 meters volt???? Lika plötsligt som hon börjat, slutade hon rejsa och rullade på fint sen...och så skitlycklig ut...hon måste ha en skruv lös:angel:

Rocket gjorde inga såna grejor utan jobbade på med allt jag bad om. Vilken skillnad det är dom två emellan:rofl:

Grattis till den nya bilen.
Äh tror inte du är värdens försiktigaste ryttare.

Hmm en annan har inte så mkt val,min lilla busa går i luften med jämna mellanrum ,hon bara är sån.:)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2