Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Hm...är väl något överraskad över den plötsliga hettan här. Har donat lite med gårdspyssel och lurar på att ta ut en häst på prommis men hettan känns lite överväldigad så det kanske få stå tillbaka till i eftermiddag istället...*funderar lite under tiden jag äter lunch* ...

Vi passade på att tvätta skimmeln nu när det var så gott väder. På med ett våffel-täcke o ut i hagen, rulla rulla o nu är hon brun på halsen och svansen full i skräp och gammalt hö :mad: otacksamma pålla :p

I övrigt så bara jag njuuuuter av sommarvärmen. :bow:

kl

Tänkte bara kolla om det finns något intresse av att komma hit i sommar? Rida på fina vägar, hopp/dressyrträning för de som så önskar, tälta vid sjön, fiska sjöhöstar och dra rövarhistorier.:D
Tältning vid sjön eftersom jag inte har möjlighet att hysa flera personer i trång lägenhet.

Phu!!! Jag kom mig ut med fröken...som om möjligt var hetare än vädret idag:eek:...intressant ridning genom skog, branter och stigningar...skritt och trav var det vi höll för hon var lite för stissig för nåt fortare än så men branterna tog ner henne lite i steamet så det var trots allt en skön ridtur. Har hittat en ny stig...men att ta sig ner där krävs nog att jag sitter av första gången...tror den kan leda till ett ytterligare vadställe så det ska bli spännande att se vad den leder. Låter det torka upp lite mer innan jag ger mig på den...vore ju synd om vi rasade ner första gången :o ...

Rocket lerhög ska få lite pyssel när det är lite svalare idag. Värmen har tagit knäcken på mig lite så han får vänta...vi är ju inte vana vid högsommarvärme så här fort och plötsligt. Men om ett par timmar så...lär ju ta ett par timmar att hitta hästen under leran också...:cool:

drömmer om den vinter som var..:angel: så var vi där....:D människan är aldrig nöjd.....

en benet i elden o andra i ishinken så bör de logiskt vara bra däremellan..:D

låter spännnde med ny stig...var ute i dag o leta ny väg till banvallen genom skogen....men tog stopp efter någon timme....höga berg o kärr emellan...o där blev de till att börja om....

är lite skraj på för branta berg med järnskorna....de slinter o far lite väl mycket...särsklit om de är mossa på dem....

nåja..grunnar på om de finns några enkla lätta Gps ...behöver inte vara så märkvärdiga...bara så man kan ställa in den på stallbacken o sen ha den i fickan o rida.....när de är dags o ta sig hem igen ..helst bara en knapptryckning o voila.....:D

de här skogarna är svåra o hålla orienteringen i när man måste snirkla o rida omvägar o tillbaka o börja om etc etc....

Men du förstörde ju bästa insektsmedlet ju....:laugh: klart hon måste lägga på nytt igen....

sen bada:eek: är ju inte ens midsommar ju....:D

Räcker det inte med Springarens gps? Hästar har ju en benägenhet att hitta hem, tja förutsatt att det är dit du ska förståss...

Jag kan tycka att det vore bra med gps för att hitta tillbaka till svampställen...

jo de var liksom tanke de...att hitta hem:laugh: Jodå Springaren tar sig hem rätt bra själv om de är på de stigar vi brukar rida , men är vi brakar ut i klorofyllen på vinst o förlust o snirklar o vänder fram o tillbaka i ett par timmar , blir han nog lika snurrig i kolan som jag:laugh:

än så länge har vi kommit ut ur skogen till vägen men aldrig där jag trott eller de var meningen...

visserligen gör väl inte så mycket om vi blir kvar i skogen den här årstiden..:laugh: men jag blirr ju så förbenat kaffesugen ju...

ahh svampställena ja...där sa du något jag inte tänkt på...tack för tipset.:idea:

Nepp inte på en enda fläck...:laugh: i de fallet har du många som tycker lika...men nu var de piraja som ojade sig....:laugh:

Är bara så nöjd just nu:)!Efter en liten tupplur efter jobbet sadlades H.och vi begav oss ut på en längre runda som jag aldrig har ridit själv med henne förut.

När vi skulle ut på asfaltsvägen där vi hela vintern har vänt hem igen behövdes lite övertalning men sedan gick det bra.

Det var tillräckligt upptorkat så jag kunde rida den lilla stig som går genom allra finaste naturen häromkring,fullt med vitsippor nu och sedan lika mycket liljekonvalj.

32330571.jpg

32330521.jpg

Under ritten passerades ett flertal torp och lantgårdar med allt vad det innebär:grin:!Hästar,får och barn i skrinda,inga problem:).

Var ute 1,5 tim,ganska svettiga båda när vi kom hem.Särbon hade kommit på mc:n medans jag var ute,vi satte oss i trädgården med var sin öl när H.svampats av och sedan rullat sig snygg igen:D.

Nu blir det jansson,ägg och lite annat ikväll:d.

Gps är det bästa hjälpmedel som finns, iaf när man som jag är vilse bakom första tall :D Är helt hopplöst hjälplös när det gäller att gå i skogen men jag tar med mej en gps som jag slänger i svampkorgen och si då går det galant.

Om jag inte är alldeles ute och cycklar så tror jag att det finns gps att installera i mobilen. Vore väl kanske rätt bra för den har man ju med sej!

Vilket superväder vi har :bump: Nu gäller det bara att hålla alla tummar för att et inte är den svenska sommaren vi har för i år :eek:

:laugh: Nu jädrar har gubben fått tummarna ur o flirtat vilt med Fru Fortuna...så har civilisationen tagit torpet i besittning...

Facebok konto finns...då återstår bara resten...suck...hur i alla glödheta hittar man Tantskocken då...o hur kommer in o tusen saker till..:eek:

suck ..de var lättare på brevduvornas tid...ja ja...nu finns de ett konto i alla fall...

Du får söka på Hästtanter och gubbar eller Tant och gubbs hästar

Eller så skickar du pm vad du heter så lägger jag till dej som vän

PM:a vad du heter till mig eller någon annan här så letar vi upp dig. :D

I kväll har jag ätit lerdamm...andats lerdamm...men Raketeländet är upphittad och ståtar omkring i hagen igen. Herrejisses vad skitig han var :o ...

Sen fick han jobba på vallen i lina. Så skönt när det nu torkat upp och man kan nyttja större areal för att jobba häst. Han fick gå både på volt och på rakspår och när han gick fint i trav på volt bad jag honom räta ut sig och ta rakspår direkt....jag sprang då bredvid...och gissa om jag blev chockad:eek:. Vilket steg han har!!!!!!!!!!!!!!!!! *svimmar lite* ...nästan synd och skam att göra westernhäst av den där :o ...han borde gå dressyr, japp...oj oj...Han fick också börja jobba lite med galoppfattningar och nu var det inget studsande som i höstas utan galoppen är ren, ingen korsgalopp. Han tog för sig fint och jag är supernöjd :D

Det tar sig sa pyromanen! ;)

Själv förbereder jag jycken för att komma på spa. Hon ska nämligen få vara med min mor under hyfsat oöverskådlig tid. Mor har gått i pension lr passion - vete tusan vilket! :eek: Jag tror de båda kommer att trivas ypperligt tillsammans.

Spat var villkorat - jag var tvungen att tvätta jycken å klippa klorna. :cool:

Vad mysigt det låter, o härliga bilder!
Själv har jag inga projekt o det blir såklart ingen ridning så länge han inte är bra. Han är piggare o ingen feber. Äter, dricker o kissar- men fortfarande blod i urinen så det blir klinik senast Onsdag. Är där varje morgon o kväll, tittar till, tempat, ger medicin m.m

Så tråkigt att lilla hästen är sjuk:(.Hoppas ni kommer på vad det är och får behandling därefter.

God morgon! Och vilken skön morgon sen då:)

Har varit ute och betat pållen en halvtimme, innan han ska in i sin lilla hage.HAr en katt på tangentbordet som gärna vill kela med mina fingrar, så det blir pekfingervalsen, så jag kan hålla henne upptagen med andra handen:crazy:

Idag står det trädgårdsarbete på schemat. Vi hade tänkt åka till stranden, men dottern ska hämtas på tåget mitt på dan, så vi får hålla oss hemma. Men det är ju mysigt när hon kommer hem:love:

Ha en bra dag!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III