Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Men så klart du ska ha bananer :banana: :banana: :banana:
Du är så modig, det kan ta emot att ta tag i det man inte vågar men du har gjort det nu!! Hurraaa :bump:

Älgen: Jag är väl inte GALEN heller! Benskör kärring med (fd? förhoppningsvis..) inflammerade leder.. Du pratar ju om VOLTIGE!
Gubbtjuv: Ja - dressyrtävling är en bra utmaning. Jag tar och anmäler mig till programridning i juni. Deal!

:bump::banana::banana:

Grattis! Vet ju själv hur det känns när man gjort det man varit rädd för, och sen kommer man inte ens ihåg att man varit rädd och än mindre varför.
Nästa steg får bli voltige. Du hoppar upp på pålle i farten från pall förstås, och ställer dej på händer och hjular av :D

Haha, nu läste jag vad du skrivit ovanför mitt inlägg :)

Sonen med flickvän har precis åkt hem. Det blev en ridtur på åkern och sen skulle flickvännen prova. Tyvärr var Lasse mer intresserad av gräset, och tjejen hade inte ridit på 15 år, så det får bli att börja från början.
Ev kommer de på söndag, och då blir det att ledas med grimskaft så att hon får ordning på sits och tyglar och sen kanske hon får åka med på släp efter mej och Trullan.

Hon tog en del kort som ska skickas på mail ikväll. Och nästa gång tar hon med systemkamera, och ska agera proffsfotograf :) Hoppas på en del fina kort.

Jo, jag borde räta upp mig emellanåt, jag har en tendens att luta mig lite framåt. Länga lädren är lite svårt, min högra vrist har inte full rörlighet efter olycka och har jag för långa läder tappar jag stigbygeln eftersom jag inte kan trampa ner ordentligt. Jag måste ha lite hjälp av tyngdlagen :D

deal japp...de är rätta takter sa han som inga hade..:laugh:

hade de varit närmre hade jag ställt upp med en flaska champagne om du vinner....:D

:rofl::rofl::rofl:

Här är en bild (känns den fiiiiina lusitanon igen? :`( tyvärr finns han inte mer...) där jag fått till det finnemang - men exakt i denna stund känner "HUGG" i höften och tappar hela alltet... Vet inte om det riktigt syns - men iaf ser ni som är dressyrare säkert. AJ!
37359_1407892432209_1079388511_2713627_3467398_n.jpg

Fast - hörru.... att stå på händer kanske skulle funka :D Det är ju höfterna som är kass!

.....toker där......... :)

aha på så ätt...ja då är du förlåten:D sånt kan man inte göra något åt bara hantera så bra man kan....

Du lyckas säkert...lite envishet o vapenfett så går de...

Senast ändrad:

Ja, lite hårt var det kanske...fast du kan ju inte veta vem jag är o hur jag tänker. Har haft fullt upp hela dagen med gäster men oxå kollat hästen, tempat, tagit urinprov, kontaktat vet, gett antibiotika o metacam. Jag var mest ute efter nått halmstrå i all bedrövelse. Det blir nog Slöinge imorgon, vågar nog inte vänta till Tisdag.

ber om ursäkt :o inte min avsikt...faktiskt....men man ska inte ge hästar något innan man säkert vet vad de är...de kan förvirra för vetrrinär o ge fel utslag på prover....

du gör helt rätt i mina ögon...ring Slöinge o fråga om du ska åka in...eller åk....pinka blod är allvarligt för alla även människor....

enda jag kan tänka mig är att han ätit en jädra massa gran....då kan de pinka rött men inte som blod...o då stinker han gran om munnen...

hoppas de inte är något allvarligt .....håller tummar o hovar.....lycka till

Ursäkta att jag lägger mej i ,vill inte verka som ngn besserwisser.
Kollade på korten men hade svårt att se vad det var för stigbyglar,om du inte testat ledade så gör det,man får en mkt bättre rörlighet kanske kan funka bra med tanke på din fotled.
För korta läder gör lätt att man hamnar för mkt framåt.

Men tok Pinto! Inte lägger du dig i :) Jag lade ju ut bilderna för att få inputs så jag är bara glad. Stigbyglarna jag har är av komposit (typ av plast) och alltså lite sviktande vilket är väldigt skönt för aningen ömma knän (som tanter ju gärna känner av lite grand). tänker du på några speciella ledade? Lite osäker på vad jag ska titta efter, för jag är klart intresserad!

Japp tänker på ett par speciella kommer inte ihåg vad det heter nu men kan kolla upp det,de är helt ledade och ger mkt mera svikt än plaststigbyglar

Goggla på sprenger ,de har ett par som är sk. 4-ledade.Minskar påfrestning på höfter ,knä och vrister.Finna säkert andra märken oxå.

Då jag skrev till dig var mitt förvirrade sinnes tillstånd helt inne på urinvägs infektion o ville bara underlätta för polle lille. Men nu har jag stillat mig lite o måste såklart lyssna på vet o låta dem ta prover. Tyvärr är han mkt känslig, som några av er vet, låter ej ngn okänd komma nära för att ex plegga, undersöka el dyl. Han accepterar bara några enstaka.,så ingen ide att betala ngn att komma ut. Konsultation per tel o vid behov klinik.​

googlar man på ledade stigbyglar får du upp flera märken....Pfiff , Hööks säljer...etc etc...tycka kosta mellan 500 -11oo kr....ser väldigt bra ut för taskiga knän o fötter....

Tack snälla ni för tips. Klart intressant, de här tror jag skulle passa mig perfekt. Jag ska till Västerås i veckan (måste ha en ny sadelgjord), då ska jag passa på och kolla lite.

Idag är det stora ägg- och godisätardagen, ta det lugnt gott folk. Själv ska jag alldeles strax till jobbet. När jag slutar halv fem hoppas jag att grillen är varm här hemma :)

Stå på händerna??
Vem är det nu som insunerar voltige:rofl:

Om du tänker dig på voltige så kommer ett litet tips. Om ni gör övningar med fler personer. Råka inte inte kittla den understa väldigt kittliga personen..:angel:

Idag var en sådan där tur man bara ska glömma djupt ner i marken....

Springaren pigg som en pelikan , fjantig med stenar , harar , plastband , gick på bogarna , taktade , passgång , gick hela tiden i vänster galopp som han inte gått att få göra , däremot höger som han alltid gått i gick inte alls , dessutom vete fasen om han inte gick i olika gångarter på varje ben ibland....suck....

nåja man har den häst man förtjänar...:cool:
Nu är du petig! Om Springaren glad tar dig i vilken riktning du vill borde du väl vara nöjd. ;)
Ibland är det bra att bara släppa tyglarna och observera istället för att korrigera.
Då kan man sitta och observera hur hästen använder sin kropp när vi inte stör. Det roliga är att när vi inte stör hästen finns det inte så mycket att korrigera längre.
Ridkonst är att göra så lite som möjligt.
Om hästen går "fel" galopp, kan du börja med att observera hur du själv sitter. Var du har din balance/vikt, var du har dina akslar, höfter, fötter, händer.... Då kommer man kanske på varför hästen går "fel" galopp.:angel:

God förmiddag!
Är ensam hemma med Olga och Selma. Päronen, syrran och hennes barn har åkt till Eckerö över dagen.

Har insläpp, så jag åker till stallet vid 16tiden. Väl framme i stallet blir det mock, fixa käk och vatten till gammelman. Lägga in middagsmat till alla 4.
Ta in och borsta av gubben. Tvätta av "underredet" lite, är lite svullen där.
Skrället tycker att det lilla gräs som har kommit upp i hagen nu, är godare än gammalt, grovt hösilage, så nu äter han ännu sämre av det än vanligt:(
Ta in de andra 3, byta om, låsa stallet och bussa hem.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka