Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Du missade tölten :D

Pigg kuse hör jag i alla fall. Ja du, det där med snyggt är ju egentligen inte för att jag vill att det ska vara så tjusigt. Jag vill ju kunna ... liksom. Sedan skiter jag väl i hur det ser ut egentligen ;)

Snyggt och väl hör ju oftast ihop, tyvärr. Men så farligt var det väl inte, Suss. Uppmed blicken, din häst har du sett;) Upp med handen och ner med hälen. Så. Enkelt... Tror inte jag lägger ut några bilder på mig riktigt än...

Det får bli en bild till. Jag sitter och tittar igenom bilderna ordentligt. Jättekul, synd att min kamera kan vara lite knepig att få bra skärpa på ibland.

222924_10150164653251200_645741199_6865010_3207457_n.jpg

Lurkentuss ser nästan ut att ha lite muskler här :laugh:

nu kan jag ju inte rida o ska inte säga något:p

men vad händer om du länger lädren lite o rätar upp dig en aning....ähhh skit i mig...:laugh:

de finns de som kan rida lyssna på dem istället...

Hej allesamman.

Sitter just nu på en varm o skön altan med en termometer som visar 29 grader:love: utan att det känns svettigt..
Ägg, sill, gräddfil och egen uppkommen gräslök har inmundigats.
Nubben lät jag bli :angel:
Jag ska in till stan om några timmar och tjäna lite storhelgsOB till 0200 inatt.

Idag har det varit trädgården som börjat ansas, med fikapauser o lunch dessemellan, så det går inte så fort :D

Hästarna går i sommarhagen och njuter. Det blir vila idag med för dom.
Sen är jag ledig lö sö då blir det rida av :banana:

Men är det ingen mer än jag som gillar att vara ledig i fyra dagar?
Påsken firar jag inte men jag njuter utav att inte behöva jobba på flera dagar utan att bara kunna vara och inte behöva stressa för att hinna göra allt man vill :D
Sen är det ju ett underbart väder och det gör ju saken ännu bättre.

Har varit med dottern när hon små hoppade sin ponny, var så kul att se hur roligt dom tyckte det var :laugh:
Sen var vi ute och övningskörde en sväng...
Nu vilar vi lite, sen blir det stora hästen i eftermiddag och ska även försöka jogga en sväng :D

Gubbtjyv!

Hej, fick tips att du har bra huskurer! De ringde från stallet i morse att min ponny kissade blod o det kom ut ngt som de trodde var blodmask. Vet som jag ringde trodde snarare ngn hinna o blod från urinblåsan. Jag har tagit urinprov o lämnat till vet. Kan det vara blodmask? Urinvägs infektion? Har du ngn bra huskur mot det? Ngn annan som har varit med om ngt liknande? 38,6 i temp, som vanligt i humöret.

hade de varit min häst med den tempen hade jag tagit ut veterinär o INTE sysslat med några huskurer alls.:mad:

Men är det ingen mer än jag som gillar att vara ledig i fyra dagar?
Påsken firar jag inte men jag njuter utav att inte behöva jobba på flera dagar utan att bara kunna vara och inte behöva stressa för att hinna göra allt man vill :D
Sen är det ju ett underbart väder och det gör ju saken ännu bättre.

Har varit med dottern när hon små hoppade sin ponny, var så kul att se hur roligt dom tyckte det var :laugh:
Sen var vi ute och övningskörde en sväng...
Nu vilar vi lite, sen blir det stora hästen i eftermiddag och ska även försöka jogga en sväng :D

Det var precis vad jag tänkte!
Påskfjädrar i lite ris, en häxa i fönstret och ett ägg till lillan.
Och FANTASTISKT väder. :) samtidigt som jag är ledig, från jobbet... jag har stallet hela helgen. Men det är rätt mysigt faktiskt. :)

Nu ska jag fara och köra hoj en liten stund. :)

Jag tycker också det är jätteskönt att vara ledig:)

Idag har jag städat huset, tvättat två maskiner som hängt ute och torkat, och putsat fönster. Maken har gjort grovjobbet i landen, klippt rosorna och gjort Tages sjukhage större. Så visst är det skönt att vara "ledig";)

Vädret är underbar, så man blir ju solbränd när man är ute och fixar:)

Dottern red en runda barbacka, hon är djärv hon, men det gick bra. Lite nervöst förbi ett hus där de hade hängt ut alla mattor på vädring i vinden, men där var lite folk, så hon ville INTE ramla av;) Pålle är lite svullen i bakbenet fortfarande, men det blir mycket bättre när han har skrittat en stund, så jag förmodar att det kommer att bli bättre efter hand.

Ha en skön helg, alla!

Gubbtjyv - du får inte vara arg på Noble Art. Det var jag som bad henne att exempelvis fråga dig... Nu fick hon iofs svar... :o

Jag var ute på bästa ritten ever på min kuse! Hoppas att hon fortsätter att gå så bra och att det blir bättre. Hon tuffade på som en liten nätt traktor i skogen - precis som det ska. Imorgon kanske jag kan få till en bild - då ska jag å stallisen ut å rida. Måste bara till Nästgården :angel: å köpa ett sommarschabrak å lite käk till kusen - det du Lobell!

Hej alla kärringar och gubbe........... :bump:

JAG VILL HA BANANER. MASSOR!!!!!!!!!!!!!

De av er som minns fattar.........
165151_1603897052202_1079388511_3159673_300915_n.jpg

Jag har suttit upp och av SJÄLV idag!!!!!!!!! Jeeeeeeeeeeeeeeeeeez. Jag är Tarzan och Jane i en person. Fy f-n vad jag är bra!

Nu har jag hoppat igen (är inget problem längre) och suttit upp/av själv.. detta var mina mål - vad ska jag ha nu då? Tips??

Nej Pinto - det blir nog inget nytt hästköp (det är Nappe på bilden ovan). Ville är FÖR bra.

:banana::banana::banana:Klart du ska ha bananer!

Visst känns det skönt, och ibland lite fånigt, när man övervunnit ett hinder, som egentligen inte är så stort, men i ens egna ögon är gigantiskt:crazy: och när man väl gör det så undrar man varför man inte gjorde det mycket tidigare...

Ja du, vad är nästa mål?

ooppps ...ber om ursäkt om jag lät arg..inte meningen ju..:o

men pinkar hästen blod är de inget att leka med o inga huskurer eller mekande innan vetrinär vet va de är.....

sorry...om hon tog de som att jag va elak.....:cool:

jädrar i min lilla låda....här besegras demonerna på löpande band...:bow:

tips...tja kanske dax o flytta ribban lite till då....du ska ställa upp i en dressyrtävling... :angel: tufft nog eller:D

trligvis är de cirkulationen som är lite nedsatt för tillfället....om du intte redan gör de så prova o ha på kyla direkt vid hemkomsten så får du se om svullnaden blir mindre....gör i alla fall ingen skada...

Tjoho! Ponnytant goes bananas
:banana::banana::banana:

ang nästa mål. Vad tycker du är kul då? Kanske hoppa upp i galopp? Vad vet jag:idea:

Tja, du kunde ju inte veta att vi diskuterade detta på Facebook :angel: :angel:.

Nåå - hur går det med facebookandet? ;)

Hejja Ponnytant va duktig du är :bump::banana::bump::banana: och det är jättekul att se dej här igen :D

Kl.

Oj vilken härlig dag det varit och vilket makalöst väder vi har!! För cirkus 45 min sen var det 31,1 grader mot väggen nere vid ligghallen, jösses säjer jag bara :eek: Vi brukar ha blåst och kallt och snöstorm annars när det är påsk så det här tackar vi ödmjukast för :bow:

I dag har iaf Anette uppfödare varit hit och hon har inga som helst tvivel på vad som finns i Inas mage och det är ingen hömage hon bär på. Hon trodde det skulle dröja några veckor men sen när vi stått och inspekterat Ina ett tag så såg hon så många tecken på att det egentligen kunde vara dax redan nu :eek:

Ja vi får väl vänta och se!!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka