TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

God morgon!

Här är det -18 nu, svinkallt.

Blir nog en tidig tur ut till stallet. Gammelman fryser nog idag, har bara sitt 300 g vintertäcke på sig, är ju nästan helklippt. Får nog klä på ett fleecetäcke under. Sen det vanliga: mocka, fixa käk och vatten. Ta in och borsta lite, badda ev med ÄC på skållorna.

Få se om vattnet "lever", är ett kallstall.

Är det bara jag som har det svårt att hitta bra, passande täcken? Ett helsike att hitta till pålle. De flesta täcken är små i bogen och små över rumpan.
Det 300 g vintertäcke (köpt beg på tradera, vet ej märke) han har nu, stl 155, är lagom i bogen, men för litet över rumpan. De bensnören som hängde med, är för korta, inte ens en shettis kan ha dem... Fick köpa nya bensnören direkt.
Har ett nytt oanvänt vintertäcke med hals (tjockare än 300g), men där är den stor över rumpan, men litet i bogen och halsen.
Han drar 155 i täcken, i vissa märken 165.

Men burr o hutter o frys :eek: -18,5 men det är skönt att det är myggfritt :D Fötterna på madamerna är fixade och mina fötter är bortdomnade. I dag är jag så nöjd och glad för Winnie skötte sej såååå bra så :bow: hon hade isstyltor i båda framfötterna och isen satt så hårt att hovis hade fullt sjå att få ur den men man kanske inte ska leka med vatten när det är 18 minus :angel:

Ska tina upp lite mer innan jag ska ut och mocka och sätta fast vattentunnan i väggen. Bar ner 2 hinkar med varmt vatten och denena ligger urhälld och trasig och det tog då inte mer än 1 minut för madam Winnie att ordna det :mad:

Det verkar som alla-hjärtans-dagstoppet flyttat till Lobell :D

Vad är då det undrar ni..... Jo två år på rad så hade vi bom stopp i avloppet, dels på alla hjärtans dag och året därpå (förra året) några dagar före. Hela källaren var översvämmad av bajsvatten. Och i den sörjan stod min käre sambo grön i ansiktet med gummistövlar och diskhandskar med rensband och vattenslang. Han var inte sååå sugen på lite alla hjärtans dag middag sen :grin:

Stallet är klart här, varit på ridskolan och satt upp medryttarlappen (i konkurans med minst 4 halvblod, en islänning och en ponny till). Nu bär det av till Uddevalla och banken.

och har var det bara -14C klockan 6. heatwave som de sager, i alla fall jamfort med er alla..
ingen hoppy valentine idag, och tvatt star pa schemat. Pallar ar ute nu och mumsar igen.. madeira och mirri fortfarande i sina jammers, de andra ar kladda i har.. massor av har..
skall strax fa i mig lunch av ngn typ, sen blir det att skotta ut bilen. och koppla in motorvarmare. de kom och plogade grusvagen igen, sa nu ar det val snorhalt dar igen..

later som alla har rorproblem, tack for uthuset har.. dar kan man slanga ner allting.. till och med NY times sondagsbilaga .... har forresten gjort till regel att ingenting gar ner i toiletten utom avfall, resten gar i papperskorg och sen tommer man den en gang om dagen eller mindre.. sen eldas det i branntunnan..min septicsystem ar valdigt undermaligt sa lika bra.. men det blir val dags for slamsugning snart i alla fall..

ha en bra dag alla.. stanna inne, var varma och ta hand om er sjalva..

Haha, var samma syn här med vattenslang och rens, och jag hade en gårdskyckling i ugnen som sambon hade längtat efter.
Varje gång nån öppnade källardörren som dessutom ligger vid köket, så kändes kycklingen mindre och mindre lockande :)

Nu har rörmokaren åkt, men han städade inte badrummet :crazy:
Så nu har jag bommat igen det.
Kan bli ett trevligt extrajobb för sambon när han kommer hem ikväll :devil:

Han har ju vanan inne.

Nu haver jag mockat o pysslat i stallet en god stund. Dock blev jag så hungrig å frusen så det blev att knalla in o värma lite rester o nu det goda kaffet!:laugh:

Sitter här i godan ro o plötsligt hörs ett avgrundsvrål!!! Hundarna far upp o gastar o jag likaså,herregud vad händer??!!
Det var inte så farligt,grannen har ställt sina hästar i hagarna precis nedanför mej,ston i den ena,valackerna i den andra.De är inte vana att gå alldeles intill varandra o nu kan de nosa...... PRE stoet gastar dock värre än något annat jag hört.....!Huvvaligen!

Stopp i avlopp är ingen hit,sist så var jag så envis o körde med den där gummitutan,jag skulle fixa det....! Slutade med ett stort jättefult sår i handflatan,som tog lång tid på sej att läka,och att jag fick ringa ut spolbilen iaf...Har faktiskt en lapp på toa om vad man får spola ner,numera ÖVERTYDLIG!
Den förra var nog inte tillräckligt tydlig!
Fast det är ju marigt med småbarn som inte kan läsa....! Du får rita bilder,Lobell!

Jobb inatt o imorgon,ganska ok faktiskt,börjar bli rastlös efter fyra lediga nätter!!

Men då är frågan om jag ska rita det man inte får slänga i, eller det man får slänga i?
3-åringar e man aldrig säker på om de verkligen förstod det man sa :)

Rita det man INTE får slänga å STORA röda kryss över.....kanske inte.....! Det blir ju en hel del!!! Kanske bättre att rita det man FÅR,fast ja,du har rätt,vilket dilemma! Lås toadörren,de som ska på toa får "kvittera" nyckeln så får nån vuxen visitera efter.......(jag är yrkesskadad,tror jag:angel:) Är ingen vuxen inne får det bli potta på hallgolvet!!!

tack för dagens första skratt. Jag såg det framför mig. Tackochlov så har aldrig dottern varit särskilt intresserad av toan. Annat än att tvätta allting i handfatet förstås. Min hårborste är blöt med jämna mellanrum och det är ingen rolig överraskning när jag stoppar den i håret och den är kall och blöt.

Jag har blivit inbjuden att åka med på en zumbaresa till turkiet i maj. Men jag har inte råd. Attans!
Tänk vilken härlig upplevelse det skulle vara. Och komma hem välsvarvad ;) och brun lagom till sommaren.

Förövrigt så firar vi inte alla hjärtans dag i vår familj, det känns mest som köpmännens dag...

Är du helt säker på att det är i handfatet hon blöter din hårborste då? Jag kan se henne framför mej hur hon gör rent i toan med mammas fina borste :angel:

Är du helt säker på att det är i handfatet hon blöter din hårborste då? Jag kan se henne framför mej hur hon gör rent i toan med mammas fina borste :angel:

:eek:
Hahahaha...
Jodå, det är lungt. Jag ser var hon är men inte vad hon gör. :D

Knycker sista knappen.
God morgon allihopa.:D

Oj vad kallt många har,ska erkänna att jag var så trött imorse när jag åkte hem så jag tänkte inte på hur kallt det var,nu är det i alla fall 9,3.
Lobell fy tycker synd om dej,usch för att ta hand om sån städning.

Sitter och försöker vakna till liv med det obligatoriska kaffet innan jag ska iväg och hämta sonen som lanat inatt,hmm är väl en halvdöd grabb som kommer hem.
Sen blir det stallet:D

ohhh jag glomde ju.. Laurens (mellantos) favourite sysselsattning runt 2 var att full pakladd med boots hoppa i toiletten och hoppa upp och ner, det var ju sa kul nar vattnet skvatte.. tack och lov folk spolade i varat hus... att ungen var genomsur spelade ingen roll, hon hade ju skoj.. sen var det skoj att se poopen aka ner.. tank att ha en unge sta dar och saga, up mom i want to see your poop go down the toilet... man fick smyga pa dass..
nufor tiden har jag en kisse som bara maste vara med nar man sitter darinne.. helst pa kna forstas.. men annars gar det bra att sitta och stirra pa mig fran handfatet.. och jag menar stirra.. blicken rakt pa mig.. .. ja ar det inte barn ar det djur... hur jag langtar att fa sitta dar i lugn och ro och lasa min tidning...

KL

Ena stallisen ringde och frågade om de fick låna Kelly. Hon ville ta en tur med sin mor och busen. Jättetacksamt eftersom jag inte får ihop en tillräckligt lång stund för att hinna rida idag. Inte så lockande heller för den delen. Termometern visar bara -9 men nordanvinden gör att det känns kallare än kallast ute. Har nyss hämtat hem Filip och jag blev bottenfrusen på den korta stunden. Han var ute på dagis och har de rosigaste kinder jag sett på länge :love:

Nu blir det att värma sig med kaffe och semla. :d

usch sag inte selma.. jag ater sgetti... selma ar inte bra for nidjan..... men heller du an jag..

usch sag inte selma.. jag ater sgetti... selma ar inte bra for nidjan..... men heller du an jag..

Hahaha...ibland blir Kat-svenskan bara fööör skön ;)

Glömmer aldrig i mitt mycket tidiga bukeliv när jag läste en tråd där du kritiserat någon träskalle och h*o inte fattade att du inte var "ren" svensk utan att du var ett barn eller nått och bad dig återkomma när du växt upp och lärt dig stava :rofl: :rofl: :rofl: Vansinnigt kul på träskallens bekostnad.

Vad vore buke utan Kat??? Såååå tråkigt.

:rofl:

Samme son hade en morgon när vi drog oss lekt i badrummet.
Han stökade runt och när sambon kom upp var alla tandborstar blöta :p
Vi chansade inte, utan köpte nya. Nu står de uppe på en hylla.

Dom har varsin spelkonsol och i tv-rummet uppe måste man trycka på en knapp för att kanalen för spelet ska slås på. Denna knapp hade han förra veckan plockat bort :eek:
Senare under dan satt han och spelade, och jag frågade hur han gjort. Då hämtade han en penna som han tryckte in i hålet och satte på kanalen med.

Sådär höll inte de stora barnen på, de var såå lugna och snälla! :)

Jag måste vara lyckligt lottad för min son har aldrig gjort ett enda bus :o

Eller så är han så skicklig att han kommit undan med allt :grin:

Var glad för det :D
Dessa två är riktigt jobbiga ibland.

4-åringen har lugnat ner sig sista halvåret. Han gillar att spela tv-spel, se på tecknat och leka med bilar.
3-åringen gillar att spola ner saker, hämta mat från kylskåpet som han tar med sig in i vår garderob och äter, pillar med min dator, Slog en stor spricka på min nya touchscreen mobil, den andre doppade han i kaffekoppen när jag fick frukost på sängen och inte vaknade.
Körde in en hårdplast-dinosauries svans i sambons öga när han var runt året.
Sen ett tag hällde han ut välling och O`boy på köksgolvet på mornarna.
Annars så är han jättego :love: :D

Sen har de slagit sönder 2 fönsterrutor, men det var förrförra året :cool:

26695902.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30