Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5
Hon kan bita sig fast lite i bettet och hon hänger på det. Hon är hur mjuk och trevlig som helst och sörplar och tuggar ibland, MEN det är då hon inte har baken med sig.
Kelly är pigg. Pigg och frammåt och rask. Så det
känns som om man får bjudningen gratis på henne. Men det får man inte. Hon bara går på frammåt utan att använda bakbenen. För att få baken att jobba och därmed ryggen måste jag använda
mycket skänkel. Eftersom hon redan går på i ett bra tempo vill hon nästan börja rusa på när man börjar driva. Det är ju då jag ska vara där och fånga upp henne (rida henne till handen) men då hänger hon sig på bettet och blir stum i munnen. Man kan lirka och jobba med fingrarna tills de domnar
Tillslut låser sig fingrarna. Hennes förra ägare hade samma problem och red dressyr på tideman eller kandar. Jag har noll erfarenhet av sånt. Så man sitter med en massa häst i händerna. Värst är hon i taven. Galoppen är den gångart hon jobbar bäst i. Hon har en vansinnigt mjuk, välbalanserad och skön galopp. Kan nästan stå på stället och gunga. Hon älskar det mest själv också och det är väl därför hon brukar lossna lite efter galoppen.
Vet inte hur jag ska förklara det bättre. Hon kan även bli stum och hård i munnen vid uteritt när hon blir väldigt på. Över lag har man alltid väldigt mycket häst både under sig och i handen och man måste RIDA henne för att få lite fason på henne. Hon är ingen häst man bara åker en tur i skogen på.
Carre- Nej de andra har inga andra bett jag kan testa. 2 av hästarna är ju inte ens inridna och busen rids på nån westwrnhistoria, har inte tittat så nära. Hanns munn är nog ändå 5 nummer större än Kellys
För övrigt så har jag hämtat hem min bil nu. Vore det inte så kallt ute och jag så kissenödig så hade jag suttit kvar där ännu. Den är underbar
Min present till mig själv på alla hjärtans dag