TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

tillräckligt med semlor , och du behöver inte fundera på om de är bra för midjan eller inte.......:angel:

så där ja...då var höet hemma o ta mig tusan om de inte blev en tur med den Ädle med ...ja ja ibland trillar poletterna ner som de ska :p

rena vårvärmen här nu...gassande sol o 13 grader kallt...lär bli värre till natten...

undra var Piraja tagit vägen....låste de in henne o glömde bort eller.....

Syrran vilket håll svängde hon åt ....inte heller synts till.....

inte kan de väl arbeta jämnt .....eller...har de ett liv :eek:

Mamma kanske inte satt vid datorn då? ;):D

:o:o:o:o
Så du säger

Fast om jag tänker efter, så har ingen av sakerna hänt när jag suttit vid datorn :)

Eller så förtränger man det efter sådär 10 år, för att orka leva vidare.

Senast ändrad:

Haha
jag är på väg mot senildemens för mitt eget bästa. Ska ju ha dessa killar hemma en sådär 15-20 år till.
Under tiden har de stora fått 5-6 barnbarn som jag måste passa oxå :eek:

okey då...:D mja..de är mycket man borde o mycket man inte borde ...:angel:

förresten vem var de som börja va.....:angel:

phu...ja dånar:crazy: min son sa jag åt när han var 20 attde var dags o flytta,...:D en av de få gångerna han lytt farsgubben:eek:

Ja, min 20-åring har sökt lägenhet nu, så har vi tur...:angel:

Sen är det bara 4 kvar...

Och jag har lovat Filip att han får såga loss sitt rum och ta det med sig när han ska flytta hemmifrån....:angel: Misstänker att det lär regna in i vardagsrummet då.

Hoppas han kanske ändrar sig och skaffar en lägenhet istället :)

Åh,nu längtar jag tills bonusdottern kommer hem från skolan om en stund, så jag kan lägga mej och sova. Har sovit 3,5 timmar och är död.
Försökte få de små att somna när vi bäddade ner oss i soffan förut. Jag somnade nästan, men de började leka med ballonger

Sen ner och mocka det kalla stallet...

kl
Var ute i skogen och fick se spår som såg så väldigt stora ut,vad tror ni är det en stor hund(finns någon häromkring med berner-sennen) eller kanske kan det vara lodjur eller varg?Spännande i så fall.
Först min schäfers spår:

32108958.jpg

Sedan de andra:

32109000.jpg

Svårt att se, men borde väl vara lo eller varg.
Vi har hittat från lo här bredvid sommarhagen. De var lika stora som en stor hand.

Varg är väl mer avlångt spår och lo rundare?

Nu kommer bonusbarnen! Gonatt :)

KL

Sitter här idag men en helvetisk träningsvärk i axlar och nacke efter dressyrträningen igår. Nu skulle jag vilja ha lite tips här.

Kelly blir vansinnigt stark på bara vanligt tränsbett i dressyren och det mördar mina axlar och nacke varje gång. De förra ägarna använde i princip aldrig vanligt tränsbett. Och ALDRIG vid dressyrtäning, bara vid uteritt. Jag rider på vanligt tvådelat D-bett i allt. Men jag känner att jag orkar inte hålla emot henne fram när jag driver på för att få med bakdelen. Antingen kommer baken med men då rusar frammen för jag orkar inte stoppa upp eller så går framändan fint men bakbenen hänger overksamma där bak. Funderar nu på om jag inte ska tvingas inse att Kelly är för stak för mig i dressyren på ett så milt bett. Men vad ska jag ha? Ge mig tips?? :bow: Hon har en lite orolig mun. Kan tex inte ha tredelat bett eller rörliga bettringar.

Jag är av ren princip sådan som tycker att en häst skall kunna ridas på vanligt tränsbett och man ska inte söka en massa genvägar. Men min kropp pallar inte riktigt för det här :( Jag har ju min ryggskada att ta hänsyn till också.

Jag har heller ingen erfarenhet av en massa hälptyglar och skumma bett. Här är bruden som harvat sig fram på tränsbett i 27 år:o ( och ett pessoa på en ridskolefjording) Min enda erfarenhet av hjälptyglar är martingal :crazy:

orolig i mun..på sådana hästar brukar ofta ett bett med tungfrihet vara till belåtenhet o pröva å testa ett tex jaktkandar ( kimblewickbett ) med sådan frihet...

när de gäller ridningen så får de som kan uttala sig:laugh: min sätt är inte rumsrent...misstänker jag...men i de fallen hästen ligger på väldigt o blir stark...så mjuknar i händer o använder kroppen mera o litar på att hästen tar förtroendet den får att bli mer " lös "

men de är ed ridningen finns de mycket kunnigare här än jag ...så de kommer säkert ....tex Pinto...

nej nej yeti ar som folk fotter med en extra ta..

voffie,som gubbe sager, kimberwick ar great.. satt tyglar i mitten halet och du har ett bett med kraft men fortfarande snallt..
eller du kan kora med gummistang a la pelham och ha en san dar delta for tygeln.. da kan du ta i om du vill men det ar fortfarande snallt.. jag har det pa valdemar och nar det inte var kallt satte jag mums mums pa bettet.. oh han tuggade och rullade lol.. jag tycker om det, annars kor jag med helt vanliga transbett, och mkt lossna i kroppen, sa aven om man far med sig bakandan flyger inte fronten framat.. traning ger perfektion..
nu skall jag gora kvall i stallet sa det blir bara att ta in hariga monster sen.. toots

Det där ser ut som vargspår, tycker jag. Häftigt!!

I morronbitti ska jag vara på handkirurgen i Uppsala kl 09.00 för ännu en operation av handleden men i morron får jag åka hem efter att jag vaknat. Skönt!

Jag har hunnit med en massa måsten i dag eftersom jag inte vet hur justerad jag blir. Nytt läkarintyg är nerlämnat till jobbet och ett är skickat till Fk + att jag skickat in och ändrat årsinkomsten. Den var inte ändrad sen 08 och lite har det ändrats iaf sen dess. Grejat lite här hemma och sågat ner asp till flickorna och släpat ut i hagen, satt fast vattentunnan i väggen till ligghallen och fyllt på hönätet inne. I kväll ska jag instruera Madde hur hon ska göra i morronbitti med flickorna.

Vad mycket pyssel det blir när vardagen inte följer sitt mönster!

Vad skönt att du lyckats få gjort de där sakerna idag! Hoppas det går bra i morgon.

Gubbtjyv - vilken midja:angel: Fast jag har "tur" där, är inte så förtjust i semlor. Men mycket annat...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar