TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Här kommer en bild på en Svettig och lite seg Kelly efter dagens träningspass. Hon hade nog gärna stått inne den stugsittaren men hon fick allt finna sig i att knalla ut igen och käka hö :D

169051_199170416762066_100000073277627_794205_5561454_n.jpg

Vet en som kommer att ha träningsvärk i vaderna i morgon :crazy:

Bra jobbat, Voff!

Tigermamma, vilken härlig hage på sista bilden! Och stallet ser stor ut. Är det ert eget, eller som ni är inackorderade i?

Här händer inte så mycket idag. Har legat i varmt bad i en timme, dricker te med honung och försöker låta bli att hosta. Annars mår jag bra:)

Återkommer med lite mer bilder om en stund.

Usch...bädda ner dig i soffan under en filt och bara myyyyys. Se en lagom slö film eller nått. Kräv att bli uppassad och vägra röra dig. Hoppas du kryar på dig snart.

Ok, sista bombningen, sen håller jag mig till hästarna;)

Här är vårt nya uterum, byggt nu i vinter

Foto0712.jpg

Foto0701.jpg

Foto0706.jpg

Foto0702.jpg

Foto0705.jpg

Foto0708.jpg

Foto0707.jpg

Lite halvdåliga färger för jag har tagit med mobilen...

Sovrummet
Foto0697.jpg

Foto0698.jpg
Foto0700.jpg
Foto0699.jpg

Och den nyfikna katten;)
Foto0689.jpg

Foto0691.jpg

Foto0696.jpg

Så nu ska jag hålla mig lugn ett tag. Om inte jag sjukskriver mig förstås, för då har jag ju inget att göra:angel: Men jag tror det blir jobb i morgon.

Blev lite fel såg jag, skulle ju vara bild på "lägenheten" oxå

http://i218.photobucket.com/albums/cc31/Rudolfsson/hemmahos027.jpg

Nej vi är inhyrda. I detta stall står åtta hästar.Fem i ena delen och tre i den andra som också har vår gemensamma sadelkammare och omklädningsrum. På gården finns nästan 90 hästar(varav ca 25 går på lösdrift under vintern,två ridhus,stor utebana,skrittmaskin och gott om bilfria ridvägar och en gammal banvall för vilda galopper om man vill.

Vad fint du har det hemma Tajger nu ska det fixas här hemma också:angel: blev så inspirerad.

ojoj, och har sitter jag med mina halvfardiga uteboxar som ar sneda och byggaren vagrar komma och gora klart.. vet inte om jag skall bygga det nya stallet eller bara forsoka fixa vad jag har.. Det maste malas i huset dock i sommar.. Vaggarna ar jatte ackliga och allt i samma farg. Som de malat och malat allt, ingen skillnad mellan vagg eller tak.. Tak forresten, det gammalt papptak och har hal i sig.. jaja, man bor som man trivs.. Far jag bara ork och tid, garna samtidigt sa blir det bra..
Ni har alla sana fina stallen dock.. inte rattvist ..
Nu ar det kvalls dags, hittade ett utetacke/regntacke med foder och det skall val vara nog for madame hoppas jag.. de ar ute fisnakna nu (som tant macaronia sager), sa det blir nog skont att kliva i pyjamasen..
ha en bra kvall.

Vilket kanonstall det verkar som :)

Och Tajger: Vad fint du har! Uterummet är ju kanon.

Här får vi börja fixa lite modernare om så där 10 år, när de små kan låta saker vara.
Senast idag upptäckte jag 3 hål i soffan som såg ut som hål från en skruvmejsel :confused:
Tänk vad de hinner hitta på, när mamma sitter vid datorn :) :o

Sen var det en liten på 3 år som fixade med toan igår kväll, så när jag spolade försvann inte vatten med " innehåll " , så jag spolade och spolade.
och allt vatten rann ut genom handfatet istället :eek:

Alltid kul hemma med småbarn :)

Tack, uterummet är använt mycket redan nu första vintern!Så fort vi har lite folk hemma, på med en brasa och sen har vi massor av plats. Bordet går att dra ut så det blir 16 platser!

Ja, visst är det spännande med småbarn.

På tal om att spola ner gjorde sonen just det när han var i tvåårsåldern, tror vi iaf. Pappas vigselring och klackring:crazy: Maken letade och letade, sen frågade vi barnen och grabben springer till toan och visar "jag poade ner". Så kan det gå:crazy: Fick nya på försäkringen, drulleförsäkrade, så klart;)

Ett hemma-hos-repotage från stallet kommer rätt så snart men absolut inte från mitt hem. Skulle vara Filips rum då för det är klart men inte resten. Nu ska jag byta tapet i köket (går bara åt en rulle) och måla listerna så kan jag vis upp köket ialla fall. Vardagsrummet har vi börjat så smått att röja ut i helgen. Här ska fodras färdigt runt fönstren vi bytte, läggas in nytt golv och tapetseras om. Även matrummet får hänga med på den renoveringen eftersom de sitter ihop.

Riktigt avis på Tajgers fina hus. Här kör vi med ett läskigt ful funkishus från 1942 som går under namnet "charmigt och funktionellt på liten yta" ;)

Var inte det!

Jag är glad att jag har en man som tjänar bra, är otroligt händig och gör väldigt mycket själv. Då kan man ta ut svängarna lite.

Innan vi byggde här bodde vi i ett funkishus på 105 kvadrat. Blev lite trångt, vi köpte hästar och letade gård. Träffade på en som sålde Sävsjöhus på en visning, han hade den här härliga tomten och på den vägen var det. Blev inte dyrare än att köpa gammalt och renovera. Dessutom fanns inga gårdar på vettigt avstånd från stan. Så vi hade mycket tur!

Vad fint :love: Jag blir bara gladare och gladare att jag inte har visat något hemma hos mig ;)
Ni har verkligen fina hus och stall alla.

Har idag varit med dottern i ridhuset när hon longerade ponnyn. Vi fick en kall och uppfriskande promenad dit och hem i solen :laugh:

Nu är alla barn hemma igen och vi får kriga om datorn :D
Just nu har jag vunnit en stund.

Mmm man ska inte dratta av när man blitt gammal:crazy:
Näee han vill sjukskriva mej redan förra veckan,inte katten går det ,då får jag ju inte kravla mej upp på pållarna:o

Jag har släpat upp plastlådor för trädgårdsdyner på loftet ,de funkar perfekt att förvara täcken i.
Tyckte hon om att få komma in och få pyamas på dej?

Här i Färgelanda lönar det sig inte så värst att bygga nytt för huspriserna är rätt låga. Vi köpte vårat hus för 450 000. Vi har dränerat om, bytt ut hela köket, fixat skorstenen, gjort en stooor grusplan att ställa bilarna på och lite tapetsering och golvbyte samt lite fönsterbyte. Vi är nog uppe på knappa 600 nu i lån. Nu börjar vi ett garagebygge på 70 m2 ganska snart. Sen om ca 3-5 år ska vi bygga ut ena långsidan på huset med troligtvis 3 m. Detta för att få ett större kök, nytt badrum och större hall. När vi är klara kommer vi ligga på strax över milj men då är hela huset klart och i tipp-topp. Förra sommaren blev det äntligen en liten altan på huset istället för en trappa som ledde direkt till dörren. Vi har satt upp markis och mysat till den så där sitter vi mycket under den varmare årstiden. Såhär såg det ut samma dag jag målat färdigt räcket på altanen.

4945_91461821663_551251663_1868730_2526723_n.jpg

Kom på att jag ju också har ett uterum :)

A `la Taikon, som vi får köpa ny varje år, då den blåser sönder innan vi hinner ta in den. Förra årets ligger under en meter snö :o
Inte vackert, men rätt skönt när det är varmt

32106525.jpg

Blomfri trädgård :o

32106522.jpg

Ner till stallet

32106524.jpg

Mamma räv, som hade 2 ungar i somras, som brukade leka på tomten.

32106523.jpg

Såhär såg det ut förra vintern. Det var innan vi tog bort den gamla altandörren och bytte vardagsrumsfönster. Vardagsrummet är på nedervåningen och Filip har sitt rum ovanför, så han har mycket fönster och ljus från två håll. Perfekt när han leker. Bilden är tagen från vägen. Vi bor tyvärr bara 10 m från genomfartvägen till ett bostadsområde :(

15298_125422354136873_100000073277627_330568_4149506_n.jpg

Vi har också en såndär tykon-uteplats. Ett upphöjt trädäck med två vindväggar som vi brukar parkera ett partytält på varje år. Som vi sen glömmer att ta ner och får byta till ett nytt :o Men i år ska det på ett "riktigt" tak på den. Jag har börjt planterat klätterväxter som kaprifol och clematis runt den och lavendel och lite annat lukta gott. Meningen är att den ska bli en mysig pergola att sitta och häcka i :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar