TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Godmorgon!

Här är det lite varmare nu, bara -10,8 grader. Det var -18 sista gången jag tittade i natt.
Var ute och släppte ut hästarna vid sju då var världen helt grå. Får hoppas det klarnar upp under dagen.

maiagull får hoppas att dagen blir bättre än vad natten har varit.

Idag blir det nog en plocka i ordningdag här hemma :crazy: Behöver även tvätta några maskiner...

-8 och grått väder. Snuvig nos och svidande hals. Hästarna ute och äter frukost i hagen. Småfåglarna matade, katterna och vovven likaså. Alla nöjda och glada :) Dottern och jag ska ta en liten skrittur lite mera mitt på dagen och hoppas det har klarnat upp lite till dess.

Tant Kat! Vem bryr sig om vissa av oss bor i fina nybyggda villor och andra i små stugor. Det är inte huset som gör människan. Jag bor trivsamt men har det inte det minsta flashigt. Är inte överdrivet förtjust i att heminreda eller städa heller, men vi ser till att det håller sig skapligt. Ska se om jag tar lite bilder sedan.

maiagull, din karl lär inte få ner värst mycket av mamsens fina smörgåstårta idag :grin:

Fy va kallt!!!! Här runt Göteborg är det -9 tror jag.
I mina tankar hade jag tänkt "gott att jag inte följde med på festen, för då hade jag varit galet trött på min gubbe" om han hade blivit så på örat.
Men jag håller med, ibland vill man bara inte gå på fest och är det då lite halvkänsligt, nix då stannar jag hemma med mysbrallor o softar i soffan. Jisses jag är så gammal nu (he, he, snart 42) så jag har väl festat färdigt :D. Ibland åtminstone.

*kl*
Så, nu är pållarna ute sen en stund. Stora dottern vakande lägligt efter jag släppt ut dem, eller rättare sagt, hon kom ut ur sitt sovrum. Såg allt att hon varit på facebook innan.... Men hjälpa morsan att släppa ut kusarna, nix det var sängen för varm o go för :devil: (nu säger jag detta med lite skämt o ironi och kärlek till ungar o hästar så ingen tror jag är arg på mitt barn, det är lite svårt att "höra" tonen i mitt samtal ;) när man skriver såhär ).

I dag ska stora dottern ta SIN ponny till ridskolan o stå uppstallad där under sportlovet så de kan börja träna lite mer ordentligt. Nu har här ju frusit på igen och blivit is på vägarna och det är SÅ BEDRÖVLIGT TRÅKIGT ATT JAG SNART SMÄLLER AV!!!!!

Nåväl, ha en bra dag alla!

Morgon alla! Goda, tycker jag aldrig de är :crazy:
Hoppades på att de små skulle sova länge idag då de var uppe till 11 igår, men varför sova längre än till 7.30?

Här är -9 och det är kallt .

God morgon, alla! Nu har jag släppt ut hästarna och mockat och fixat. Ryggen är öm, men funkar så länge jag inte vrider mig eller hostar. Nysning är mardrömmen...

Maiagull - olyckor kan hända den bäste, men jag förstår om du var orolig. Om han skäms så fattar ha ju iaf att det blev fel. Straff nog att sitta hos mamma och vara trevlig och kanske försöka få i sig lite gräddtårta:devil:

Kat, hur andra har det bekymrar inte mig ett smack, vi kommer säkert att få det trevligt på campen! Begonior låter fint:)

Att jag har det så rent är för att jag är lat! Har man inte så mycket prylar blir det inte en massa att damma och städa. Mest bara att vika filtarna i soffan och köra dammsugaren en sväng, vips, rent. Så om man känner att det är stökigt, satsa på förvaring!

Sen såg det naturligtvis inte ut så här när vi hade fyra barn hemma:angel:

McMarco, krya på dig!

Yrrol - när mina döttrar hade sina ponnyer turades de om att sköta stallet, även morgnarna! Så elak mamma är jag (eller morgontrött). Fast när de kivades om vems kvällsfodring det var gick jag ut ibland. Och träningar och tävlingar har jag lagt myyycket tid (och pengar) på...kalla ridhus var mitt andra hem, kändes det som;)

jaha solen skiner och det ar -23c har.. spisen gar full fart och kaffet puttrar pallar ater.. maste grava i kokssoffan idag for ett vintertacke for madeira.. hon har ju bara ett fleecetacke pa sig.. inte nog da hon var kall i gar kvall.. visst de kommer att tappa har men sa ar det...Mirri ar varm och go i sitt tacke. Tror jag kopte det pa en auction eller nat, kommer inte ihag jag kopte det.. Men omjag kommer till Dublin i ar (har kompis dar), ja da blir det Horseware butiken. de saljer andra sortering dar och inte gor det mig ngt att betala halva priset och kanske ha ngt som inte matchar..
Koks soffan ar min tackes forrad forresten.. kopte sana dar vaccum pasar (biltema) och far plats med massor.. LOL dagens tips for forvaring av tacken..

Har lust att baka mig en sockerkaka, inte for att jag vantar ngn, men kan ju smaska i mig sjalv.. Jag ater en bit for er alla .. da har jag inte sa daligt samvete.. lol

Maiagull, kor dammsugaren, mkt och runt sambon. Sen sjung hogt och vackert ocksa.. han kommer inte att tycka om dig men med tanke pa hans eget skick i gar kvall.... Hoppas ni far en bra dag hos "farmor". Med massor av smaskiga bakelser och smorgastarta eller sant..

Pinto, du maste vara radd om dig sjalv, kroppen laker inte sa bra nar man har blivit eller ar pa vag att bli tant.. Saker som tidigare tog en vecka ar minst en manad nu.. Men det vet du ju med.. Hoppas doc satter dig pa leave fram till slutet av march.. DA kan du komma.

Tant tajger, var forsiktig med dig sjalv ocksa och bli av med den dar forkylningen.. Inte en bra tid att vara sjuk nar det ar sa kallt ute..

Nu skall pallar ha vatten igen. DDet fryser sa fort jag haller ut aven om det ar varmt.. Ha en solig dag alla

Ät en bit sockerkaka för mig som viktväktar. :)
Jag önskar jag kunde vara med på er tantcamp, det låter verkligen trevligt.

Det blir både smörgåstårta och vanlig tårta hos svärmor. Jag tror att mina points inte kommer att räcka till idag. ;)
Och jag får nog äta sambons bitar också! :D

- 22 var det när jag drog upp rullgardinen kl 09.00, varmt och gott inne iaf. Nu har det börjat mulna på så då lär väl temperaturen börja stiga.

Burrrr, kallt och sviit om ansiktet när jag var ut till hästarna. Snart slut på hö i hönätet så jag slängde in en liten bal till dom så dom har nåt att plocka med i kylan. I dag blir det rundbalskörning bara det blir varmare så gubben får i gång på traktorn.

Vad kallt alla har det ! Vi har nu -7 och soolen är på gång :)

Ska ner och mocka om ett par timmar och sen får vi se vad som händer resten av dan.

KL

Jo du brimmis Volvo är en bil. Och en pålitlig sådan ( dock inte v40:mad: morr...) Har provat igenom 2 Passater, 1 Opel Astra, 1 V 40, 1 945, 2 volvo360, 1 Audi, 1Golf, och en BMW under mina körkortsår. Dessutom har vi ju firmabilarna, Forden och Caddyn. Och ingenting slår en "riktig" volvo! :D

Det blev en V70 2,4 T5 fr 2004. Och den var jättevälvårdad och fin. Hela framvagnen nyrenoverad ( V70 svaga punkt tydligen) i år. Dragkrok för hästtransport och radio för mig så nu kan vi dra till Skagern;)

Här är det -7 grader, blå himmel och strålade sol så nu drar jag till stallet för att motionera Kelly och mig lite. Ska se om gärdet där en del av sommarbetet ska vara är tillräckligt jämt för att kunna köra lite dressyr på. Är riktigt sugen på att jobba henne idag.

Jag håller med dig. En volvo är en volvo.... Fast jag har en ford för tillfället. ;) Men när jag får råd så blir det en volvo igen.

Jättefin! Fast jag kunde inte se första bilden.

Här blev det ett varmt bad för att värma ryggen, och det fungerar ju så länge jag inte hostar:crazy: Eller vrider i sidan eller ska göra situps. Fast just det kan jag ju undvika:)

J***a datorer!
Haveri från P****x precis när den bilden lades upp! Om du vill, kan du titta i albumet så kan du se alla bilder från träffen. Finns lite hagbilder också. Ni andra är också välkomna!

S.

Senast ändrad av en moderator:

Vi har inte heller så kallt, -6 för ett par timmar sedan och solen tittade fram lite blekt. Dottern och jag tog oss en liten lagom lång ridtur och det var riktigt skönt ute.

En fjantfilm som flickorna här hemma har gjort (de älskar att göra fjantfilmer, det finns massor på buke). Dotterns kompis lånade min Leo och det är han som är först i bild och verkar vara väldigt taggad här :) Kanske inte hans allra vanligaste tillstånd. Fast jo, han är ju ingen dröghög precis, han kan röra sig både fort, alert och smidigt, han är faktiskt lite otålig i temperamentet, men han är lyckligast om han kan stå i lugn och ro och muffla hö :love: .

http://www.youtube.com/watch?v=oiSo0V5UxZQ

Det blev en härlig genomkörare av mig och Kelly på gärdet. Det var sååå kul. Jag fick uppleva Kellys första bockar (2 st) och jag satt kvar :banana: Det är föresten värt två stycken :banana: :banana: eftersom jag är den förste att pluppa av när en häst gör en oväntad rörelse.

Jag red ihop med busens dotter som tränade busen. Han är vansinnigt läcker att se på och han kan mer än man tror. Han ägare kom och tog lite kort på oss. tyvärr blev de inte de allra bästa. Alltid någon knasig benböjning eller"fel" tillfälle. Men det var med en vanlig lite kamera och det är svårt att ta bilder på nått som rör sig med en sån. Hon ska dela dem på fb sen så då kan jag kopiera dem.

Kelly brunstar med stort B. Hon är så :devil: jobbig att jag vill strypa henne i all stallhantering. Ute är okej. Men inne!! GAAAAA.......... Innan jag fick på henne utrustningen jag jag genomsvettig. Hon trippar fram och tillbaka, backar, gnider sig upp i väggarna, skrapar med hovarna och är inte stilla en sekund. Att hon bara orkar :grin: Man får verkligen passa sina fötter så man inte får en broddad hov på den som tramsar runt.

Så det var min dag det. Hoppas alla ni andra också har fått en skön söndag i soligt vinterväder!

Hm...skön söndag? Har jobbat till 14, snöade i morse och det var -7. Kom hem för en stund sen...är -12 och det snöar. I torsdags kom det drygt en halvmeter:mad:. Detta gör att det fullständigt ligger nere med hästjobb. Mitt i snön har vi en ca 5 cm hård skare...is på vägen....GAH! Här jobbar vi och skottar snö på fritiden...kul...not:cool:.

På jobbet flyter det på bra. Vi är ett härligt gäng måste jag säga. Har ju en hel del att sätta mig in i men det löser sig med tiden. En god medarbetare flinade brett när jag suckade över nåt och sa: Lugn, det tar minst 2 år innan du är inne i det hela:eek:...ja ja, bara att gneta på;)

kl

Hej alla flitiga tanter och lilla gubben förstås:)

Solig eftermiddag -6 och stalltjänst igen.Ska bli skönt när dottern kommer hem från Thailand på tisdag och man kan få lite ledigt.

Ett litet hemmahosreportage från stallet idag.Divan presenterar sig själv, huset,lägenheten, middagen och desserten

http://i218.photobucket.com/albums/cc31/Rudolfsson/hemmahos034.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc31/Rudolfsson/hemmahos035.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc31/Rudolfsson/hemmahos035.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc31/Rudolfsson/hemmahos031.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc31/Rudolfsson/hemmahos030.jpg

Två bilder från på "nordsvenska ponnyn" och hennes "trädgård"

http://i218.photobucket.com/albums/cc31/Rudolfsson/hemmahos025.jpg
http://i218.photobucket.com/albums/cc31/Rudolfsson/hemmahos026.jpg

Hoppas att det funkar med bilderna annars får ni vänta tills proffset kommer hem:)
Ta hand om er på bästa möjliga sätt med krämpor,ungar,hästar och en o annan sambo:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar