TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Förlåt, men ett litet tips angående fendern. Om du böjer änden inåt mot pålle istället så fastnar inte dina byxor i den.:laugh:

S.

Jo, jag tror jag har testat det nån gång. Egentligen gillar jag inte när det blir en flärp över, men har man taxben så har man :)
Jag måste göra 2 nya hål för jag tyckte benen var väldigt raka eller så är det jag som känner mej säkrare med lite böjda ben. Trullans trav är som att åka bergochdalbana..

alltså jag är nog konstig men satt å titta på korten ett bra tag o ju mer jag tittade ju mer kommer jag på att de passar så jädra bra ihop de där två:idea:

de har samma poser bägge två på alla korten o håret o de är som gjorda för varandra de där två----... jättefina är de

titta länfge på korten så ser du

ps... kan hälsa från gemensamma bekanta , tala vid idag o hon vill se prinsen:D ds

gör du som dijej säger så gör de ju inget att flärpen blir lång...dumt o kapa om de kanske ska sälja någon gång .

kortare än så där ....hmm har du ben alls :laugh: men jag jämför ju med mig ,,,jag har inga hål kvar o gjort ettt nytt , nu finns de inget mer att göra än förlänga i så fall....så olika kan de vara.

men har du testat o rida med rätt raka ben ,,,,klart du har ju sorry...jag kan in te ha korta då sitter ja tycker man som jag vet inte vad...men de är ju jag de som är vanskapt...:laugh:

ser nästan ny ut ju....hoppas du trivs i den

hå hå jaja ..då var man ledig ett par dagar :angel: får kasta mig ut i morgon bitti med Springaren..vetten kommer o ska vaccinera på eftermiddagen.

skulle bli snö så lär väl få röja så vetten kommer upp annars blir de väl till att betala exrra taxa misstänker jag....:D

På torsdag morgon blir de ATG kliniken med en 6 månaders föl för koll av en hov o verkning av klinikhovslagaren...förhoppningsvis är de sista gången nu..o allt är bra ..

nu är de fyrsprång mot hurran...

Taxben säger du, då är vi två! Har också kortat mina fendrar, undrar om det finns i ponnystorlek?

S.

jag har inga hål kvar o gjort ettt nytt , nu finns de inget mer att göra än förlänga i så fall....så olika kan de vara.

Själv har jag juniorläder och jag har på näst sista hålet :o Har så himla korta ben och jag är bara tre äpplen hög.

För övrigt så går jag åter igen och klurar på svåra sadeltankar. Jag MÅSTE ha en vettig allroundsadel till Kelly. Det är verkligen hopplöst att rida ut i dressyrsadel. Jag kan i princip bara sitta ner i den. Står man i fältsits så tappar man balansen och det är vingligt att rida lätt i den.

Klurar på om jag ska titta på en syntetsadel istället. Jag har innan kollat på "vanliga" lädersadlar men jag får för mig att syntet kanske är skönare för hennes omusklade rygg. Den skulle i alla fall bli skönare för MIN rygg att lyfta upp på henne. Jag har även varit inne på bomlös men har ingen erfarenhet alls av dessa. Jag vill i alla fall ha en sadel som håller mig kvar på ryggen och ligger bekvämt utan att kana fram på henne ( vilken de flesta sadlarna gör)

Jag köper ingen ny sadel till en så gammal häst. Tradera har många men jag är nojjig för att bli blåst eller att den inte ska passa.

Föresten så härligt ni pratade här i morse...lammkött...mumms. Lammstek och vin :d Någott så vansinnigt gott.

När det gäller bomlös så gillar jag dem inte.Hade en när stoet var dräktig o inte kunde ha sina vanliga sadlar.Men tyckte att de lätt kanade på henne,hamnade ofta snett.Men det är ju mina åsikter.Nepp skulle heller inte våga köpa sadel på tradera,vill allt se den och framför allt prova den.
Synd att du inte bor nära mej har en sk. hoppsadel som man sitter som gjuten i men snyft den är urväxt nu

Tack till alla som har svarat mig!:bow::love:
Vist är det så att ingen behöver mig. Men det är ju inte hur man har det, men hur man tar det, som är problemet.
Varför kan man inte njuta att man är ledig och ingen behöver en. Varför kan man inte nöja sig med att ha all tid i värden till att träna hästar och njuta av det. Varför längtar man efter en att umgås med.
Varför kan man inte bara vara nöjd och lycklig med det man har?
Det är det som är irriterande.

Det finns både lätta och tunga läder och syntetsadlar det viktigaste är att sadeln passar både häst och ryttare. Det finns inget värre än att rida obekvämt.

Jag har en stenhård men skön Stubben Siegfried hoppsadel. Men den är nästan helt utsliten.
Jag hade en Dominus dressyrsadel men den passade varken mig eller pållen så då hängde den bara. Unnade mig en ny sadel i somras och det blev en helt ny modell från Stubben med smal midja, stora knästöd, close contact men framförallt lätt.

En sadel kostar men det är trots allt din kontakt med hästen och ert arbetsredskap så den måste passa.
Ni ska befinna er många timmar i den så hellre vänta och köpa en ni gillar än bara köpa billigt för det kan bli dyrt i slutändan om ni får skador av den.

KL*

Är det nån som sett Hööks nya gummistövlar med snörning och rosa blommor på sidan ? Jag tycker att de är så söta, fast jag gillar inte rosa.
Hm, jag behöver inga gummistövlar, har redan nya muckboots i både låg och ridmodell, men söta var dom !

Varför måste man vars nöjd. Det är ju önskan om förändring sim driver utvecklingen framåt?

Att sen acceptera situationen är en helt annan sak.

Haha. Kat, då får jag ha en liten vagn efter Leo. Som prinsen kan stå på och åka med ;) Han har så korta ben så han skulle få pinna på så in i norden och bli alldeles trött. Men visst hade det varit sött! :love:

Hälsa vår gemensamma bekanta att hon ju kan komma hem till mig någon dag då ;) Hon är så välkommen så! Jag skickar kanske ett SMS till henne någon dag.

vi ses inte så ofta , men hon sa hon skulle åka till dig när jag berätta om prinsen...

hon saknade dig i gruppen.....:idea:

Om bomlösa sadlar är det minsta lilla glidiga så är de ingenting för Kelly. De är ju dessutom hutlöst dyra även begagnade.

På vår så gled den trots en rejäl förbygel,men vet inte om det berodde på att hon var ganska rund om magen.

Jag tror ju inte att bra måste vara dyrt. Den sadel som inte passar en häst passar ju en annan. Själv har jag två sadlar. En dressyrsadel som jag älskar. Den gav jag 500 kr för. Den kommer dock Kelly inte att kunna så länge till för den sitter som juten nu när hon är omusklad. Lite mer muskler och den kommer att bli trång.

Sen fick jag en allround av kompisen när hennes gammelpålle gick ur tiden. Också en underbart skön sadel men för att den ska passa Kelly måste hon bygga upp tokmycket ryggmuskler. För två år sen hade den suttit som en smäck, men nu undrar jag om hon någonsin kommer att få den typen av ryggmuskler ingen så hon kan ha den.

Jag hade laggt undan 5000 till sadel men de pengarna har fölet ätit upp:cry:
Är man 50% sjukskriven med timvik har man inte råd att lägga den summan jag gjorde på Kelly under så lång tid pga fölet. Tur jag hade stoppat undan lite.

Grrr....nu grämer jag mig ju igen att jag aldrig fick det där ekonomiska bidraget som fölägaren lovade mig. Föl:devil: åt ju upp min sadel....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar