Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4
Jag förstår dej precis,Karin! Men samtidigt,vad förändrar ångesten? Vad gör den för nytta? De frågorna ställde jag mej för många år sedan och kom fram till att den bara hämmar mej,förlamar mej och får mej att verka desperat! Den stjäl en himla massa energi som jag skulle kunna lägga på andra trevligare saker,eller om inte trevliga så iallafall nyttigare,nödvändiga saker.
Så jag bestämde mej,ingen mer ångest,inget mer oroande!
Jag lade upp en strategi i stället,som innehåller både plan A,B,C och till och med D om det skulle vara nödvändigt.Visst,det innebär framförhållning o planering som kanske inte alltid är så kul,men nödvändigt.
Att vi sitter med en hel del hästar är ju oxå hämmande,man flyttar inte hur som helst,man bor inte var som helst mm mm men jag har helt enkelt tagit beslutet att skulle det vara absolut nödvändigt så får jag sälja.......
Inte alls roligt och inget jag vill,men jag har landat och är numera trygg i det beslutet!
Jobb,ja ibland har jag mkt jobb,ibland lite.Denna månad har jag knappt jobbat alls men jag lägger undan de månader jag har mkt jobb och på så sätt överlever jag. Lever naturligtvis inget lyxliv och måste planera varenda inköp,varenda utgift,men ska jag leva såhär så är det ett måste!
Kan det vara så att när du söker jobb så kommer du med ågren på axeln och ger ett helt fel intryck? Jag tror han syns bättre o ställer till mer än man tror......
Jag är medveten om att din o min situation förmodligen skiljer sej väsentligt från varandra men ändå inte......
Vill bara säga att mitt liv gjorde ett ordentligt lyft sedan jag insåg att ångesten inte tillförde nånting,jag nådde oxå den punkten att jag blev så inih-te trött på den!!
Det är ingen lätt sak att skaka av sej,men det går!
Och som sagt,jag finns här om du vill,har kanske till och med nån arb uppgift som kan betala din bensin o lite till! Kaffe hos mej är dessutom alltid gratis!