TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Om jag var dig hade jag väntat med att köpa sadel tills hon är i det hull hon kommer att vara framöver Hon är ju bara 19 år och fullt frisk, så hon kommer säkert att hålla många år framöver Jag håller med Cho, att om du köper en bra begagnad sadel får du mest för pengarna och sen får du lika mycket för den om du säljer den om du sköter om den väl. Då riskerar du ingenting om hästen inte skulle hålla så många år.
Jag har haft min ponny i 25år han var vuxen när jag fick honom, men jag vet inte hur gammal han var. Han är fortfarande fullt frisk. Honom är det alltid full fart på, han är så himla rolig, han hittar alltid på skoj. Jag blir alltid på gott humör av att rida honom. Han får aldrig bli gammal!

Här är det vackert väder, lagom kallt och med det där speciella ljuset som bara finns här i Norr... Alla morgonsysslor är gjorda så nu är det lite mer java innan stalltjänst....
Kan du inte fotografera detta ljus? Jag skulle gärna veta hur det ser ut.
När det var -26grader här blev ljuset helt fantastisk!:love:
Jag hade jobbat utomhus hela dagen, men när det blev sådär sagolikt bara måste jag ut och fota.
Såhär så det ut:

Det är väl klart att du fixar det och vi väntar här tills du kommer hem så vi får höra hur kul det varit och hur spännande det kommer att bli.

Här har du lite :bump: :banana: :bump:

Nej nu ska jag bege mej ut till kusarna sen ska jag åka till affärn och hämta paket :bump:

Tack!
Ja det blev bra. Naturens gåva! Det är roligt med foto, så man kan föreviga stunden. Här nere är det inte ofta att man upplever -26 grader. Man får ju njuta av det när det är.
Jag hoppas Cizma lägger in lite bilder av hur ljuset är där uppe.

Hej alla!
Vilka underbara bilder ni har tagit:laugh:

Här är det i dag några minus grader och så har det fallit ner en hel del snö ovanpå min isgård. Så nu är det verkligen förenat med livsfara att ta sig fram här ute:(

Något som är bra är att båda hästarna har nu ok skor på sig, hoppas det fortfarande är så i em när dottern kommer hem. Tycker att dom kan ta det lite lugnt när dom leker.
Hovslagaren undrade om han skulle komma förbi idag med och kolla skorna, undra om han tycker att våra pållar är jobbiga?

Nu ska jag ut i stallet och mocka och fixa till det.
Sen får jag se vad jag ska greja med eller om jag blir sittande framför datan:o
Tiden går så fort när man fastnar här.

Jag förstår dej precis,Karin! Men samtidigt,vad förändrar ångesten? Vad gör den för nytta? De frågorna ställde jag mej för många år sedan och kom fram till att den bara hämmar mej,förlamar mej och får mej att verka desperat! Den stjäl en himla massa energi som jag skulle kunna lägga på andra trevligare saker,eller om inte trevliga så iallafall nyttigare,nödvändiga saker.
Så jag bestämde mej,ingen mer ångest,inget mer oroande!
Jag lade upp en strategi i stället,som innehåller både plan A,B,C och till och med D om det skulle vara nödvändigt.Visst,det innebär framförhållning o planering som kanske inte alltid är så kul,men nödvändigt.
Att vi sitter med en hel del hästar är ju oxå hämmande,man flyttar inte hur som helst,man bor inte var som helst mm mm men jag har helt enkelt tagit beslutet att skulle det vara absolut nödvändigt så får jag sälja.......
Inte alls roligt och inget jag vill,men jag har landat och är numera trygg i det beslutet!
Jobb,ja ibland har jag mkt jobb,ibland lite.Denna månad har jag knappt jobbat alls men jag lägger undan de månader jag har mkt jobb och på så sätt överlever jag. Lever naturligtvis inget lyxliv och måste planera varenda inköp,varenda utgift,men ska jag leva såhär så är det ett måste!
Kan det vara så att när du söker jobb så kommer du med ågren på axeln och ger ett helt fel intryck? Jag tror han syns bättre o ställer till mer än man tror......
Jag är medveten om att din o min situation förmodligen skiljer sej väsentligt från varandra men ändå inte......
Vill bara säga att mitt liv gjorde ett ordentligt lyft sedan jag insåg att ångesten inte tillförde nånting,jag nådde oxå den punkten att jag blev så inih-te trött på den!!
Det är ingen lätt sak att skaka av sej,men det går!
Och som sagt,jag finns här om du vill,har kanske till och med nån arb uppgift som kan betala din bensin o lite till! Kaffe hos mej är dessutom alltid gratis! :D

Vilken fin bild! Idag har vi fått lite snö som lagt sig ovanpå den förhatliga isen...

Ett citat från dagens Facebook-koll "Den som sa att man inte kunde köpa lycka för pengarna, visste inte att man kunde köpa en häst ♥".

Så sant så:love: Nu ska jag ut och ge mina älsklingar lunchhö:)

jag onskar jag kunde ta bilder som den du la in karindk.. och kom till varmland, har ar det vackert.. jag lover. att sta uppe pa norrbraten och se fryken skina genom traden en tidig morgon, med en alg eller tva pa kalhygget, .. obeskrivbart..
har pa torpet hander det inte mkt.. har skottat lite, men mer behovs sa jag kan ta mig till godselsacken.. fodrade fjaderfana, de dar som bara ater och ater och inte producerar ett enda egg, kanske det kommer till varen..
har varit ute och gatt med bullarna, ja de gick och gled bakom, holl i svansarna.. men det var skont.. och forstas hade jag ingen kamera med mig..
vi sag en san dar djur som ater notter och har en yvig svans, vet inte vad de heter, tva stycken hoppade runt i granarna.. bullar tyckte det var jatte intressant..
nu skall jag ut i stallet och forsoka gora rent hos madeira och plocka shit i de andra stallen.. har pojkera pa lordag, de skall fa gora i ordning alla tre stallen, for da kan jag lagga in pellets och det ar mkt enklare att halla rent..
jag ser verkligen fram emot tantcampen. att fa en ny brada inlagd sa jag inte ramlar i halet i golvet hela tiden, och annat smatt och gott.. men framfor allt att komma tillsammans och njuta av varandras sallskap med god mat och massor av chatter..
solen skiner men gar ner vid 330pm idag sa battre satter fart. ha en bra eftermiddag.

kl

Idag fick jag låna liten ponny av dottern. :)

DSC00491.jpg

Henne tar jag mig faktiskt upp på utan pall, men jag tog den ändå, för att skona den lilla rackaren när hon får en klump som mig på ryggen ;)

Jag kommer gärna upp och hälsar på! Jag har inte råd med bensin som det är nu, men om det kan lösas, då kommer jag.:laugh:

Du är ingen "klump"! Du har bara mycket kläder på dig.
Jag tror inte att ponnyn bryr sig ett dugg.
Men varför har du band för ögonen när du rider?:confused::p

HEEEEEEEJ:D

Allt gick bra idag...:D så skönt..speciellt för en Cizma som lidit av social fobi och panikångest som hindrat henne att vissa perioder ens kunna öppna ytterdörren själv:crazy:

Karin: Så fort min digitalkamera kommer ska jag försöka fota ljuset jag beskrivit...för det är makalöst... allt en en vidunderlig ton i grått men ändå i färg...

Tack alla ni underbara för ert stöd... ni är fantastiska... Återkommer när stalltomtarna fått sitt.... har lite brådis just nu...:laugh:

Haha, ja det ser faktiskt ut som om jag har mössan dragen över ögonen. Men jag såg hur bra som helst, faktiskt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 470
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30