TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Kelly har ett sådant sadelläge att de flesta sadlar glider fram och då lägger de sig lätt på manken. Så det måste finnas gott om utrymme för manke och bogar.

Nu lutar det nog åt att jag helt enkelt till våren stoppar in henne i transporten och kör henne till Värnersborg där de säljer beganade sadlar på nått ställe.

Vilka jättemysiga bilder på de små!

Kom precis hem från styrelsemöte, och då hade dottern (som bara är hemma på jullov) varit ute och nattat hästarna. Gulligt!

Natti natti!

Svårt att avgöra när hon tappat så mycket muskler. Sadlarna jag har är båda av okänt märke och inget står på dem som går att läsa längre. Men jag fick låna en stubben av hennes förra ägare med bom 32 och läg bra på henne bäde när hon var fin i hullet och mager. Men den hade gott om plats för manken också så det var väl därför den låg bra nu när hon var så smal.

Å varför skulle du tjata om bett i baken då,å sätta griller i huvudet på mina pållar???:mad:
Blev inte nsv,han vågar inte....... Men...Liten.. Connemara... Vågar:devil:.....
Inte längre!!:angel:

Oki ,japp det är inte lätt att hitta sadel som passar,morr har ju 3 hästar och alla har olika bomvidder

...................................Knäppdator som hänger sig och så blir det dubbelpost.........................

Opps visste inte att de var tankeläsare,men hmm fram med kameran o plåta beviset,tror nog att vi är många här som vill se det:angel:

Då blir det dyrt ;)

Had jag haft en yngre pålla så hade jag utan att blinka laggt det som behövdes på en underbar sadel. Men nu är hon 19 år. Hon kan hålla ett år och hon kan hålla i 8 år. Vem vet :confused:

Våra " gamlingar" är 15 och 17.
Ni kommer säkert få många år tillsammans.
Har en sadel liggande som jag tycker är skön och den har utrymme för manke om det låter intressant så kan du ju skicka ett pm så kan jag berätta mer om den.

Jodå,du har säkert nåt slags woodoohyxter för dej,men det träffade fel häst:angel:

Nä,det blev inte exakt i rumpan,men bara liiite högre upp:grin:
Och det blev inte så farligt heller,ett litet nyp,mera.
Blev bara så full i skratt då vi haft det på tapeten idag!
Sen har jag alltid skrytit om att mina hästar varken bits eller sparkar....... inte ens fölen:) Men det är klart,han är ju inte min!:D

Känner igen det där ,brukar oxå säga det om mina men hmm min stolla kliade tillbaka en gång och jag hade svårt att sitta ngr dagar sedan:crazy:

Nä ibland är det bäst att inte säga för mycket!

Voff,hoppas att du hittar ngt bra i sadelväg,det är ju en djungel!!
Men min erfarenhet säger iaf att det många gånger är bättre att lägga lite mer på en kvalitets sadel.Ofta får man ju tillbaka pengarna,ja eller iallafall nästan,om man sköter den o håller den välvårdad. Det är oxå lättare att byta in o få en annan om det skulle behövas,utan att behöva hosta upp en massa slantar en gång till.
Jag vet att det är en j-a massa pengar,men jag tror att det ändå lönar sej i slutändan.

Usch nu var jag otydlig,jag menar inte att det måste vara en ny sadel utan att det kan vara bra att kika på begagnade kvalitetsadlar,även om de är lite dyrare.

jag har ju den har stubben vsd som jag har hallt at dig nu ett tag voffie.. om du inte ar intresserad langre sa satter jag ut den pa salu.. jag maste bli av med lite sadlar..
men haller med cho, det lonar sig att kopa battre begagnat for da vet man att ladret ar battre. en aldre stubben ar val "masserad" och skinnet haller...manga av de nya sadlarna idag har shitty skinn som ar garvad sa tunt det spricker efter ett tag..
cho, jag missade tydligen att du blev nippad i andan, hoppas du kan sitta..

och vad jag gor upp denna tiden vet jag inte.. blaser nosen igen, hoppas det inte ar forkylning pa gang.. jag ORKAR bara inte att bli dalig en gang till i vinter.. sista gangen 5 veckor ... immunsystem ar shot..
algarna kom forbi i afton.. jag var och la ut morotter till dem, det var mums.. 3 arskalvar var det, formodligen tvillingarna som forlorade sin mamma och en ensling.. ja de har sallskap av varann..
nu back to bed.. nattis

Godmorgon allihopa.... Idag är ingen vanlig dag för jag..... klockan var ställd på 06.00 för att allt ska hinnas med då jag måste vara i stan klockan 10... men, nått gick galet....för jag studsade upp ur bingen 04.28:eek::eek: Jag som AVSKYR att kliva upp för 09.00 och aldrig brukar vakna till förren omkring 08.40:crazy:

Så, idag är det upprop... magen är som en orkan, hjärtat håller på banka ur kroppen och jag har tendenser till yrsel... Herregud, att det ska vara så svårt att kliva ur skalet igen...

Är tillbaka på eftermiddagen så då får ni en uppdate om hur allt gått...om jag nu ens överlevt....:crazy:

Hoppas alla får en skön start på dagen, kör/gå försiktigt, pussa pållar och ta hand om er...

Det går bra! Jag läste en krönika en gång som handlade om sånt man är rädd för, och om att våga göra fel/bort sig. Skribenten menade att man ska tänka "vad är det värsta som kan hända?" Att nån undrar vem du är och vad du gör där, ungefär:) Och hur farligt är det? Och om man nu gör bort sig - tänka "So shoot me". Och det lär ju inte hända:) Så det värsta som kan hända är väl ungefär att du känner dig lite bortkommen, eller nåt.

Lycka till!

Allt kommer att gå kanon,precis som Tajger sa,Vad är det värsta som kan hända?? Klart du överlever!! Du kommer hem igen,glad och taggad!
Men det där uppvaknandet,0428,låter traumatiskt!!:grin:
Ser fram emot uppdatering i em:laugh:

Kat,jag kan ev vara spekulant på den där stubben,ifall Voff inte är intresserad!
Stubben är ju oxå ett av de sadelmärken som inte förlorar sitt värde så supersnabbt,många andra sadlar har ju,precis som en bil,förlorat halva värdet när man kommer runt hörnet.....:crazy: Även om de är dyra från början.....
Därför tror jag det kan vara ide att kolla upp dels andrahandsvärdet på olika märken,dels lägga några tusen extra o få en kvalitets sadel.
En gammal välskött,korrekt insutten stubben är guld!
Köpte däremot en spritt ny stubben för ca 4-5 år sedan,hatar den!'
Den blir bra när den är insutten osv,men så sällan jag rider tar det tid!!

Röven är det lugnt med,han tog inte ngn stor bit!

Vad är det du är rädd för?
Jag har aldrig haft ångest för något i mitt liv, men har de senaste åren fått en fruktansvär arbetslöshets och ensamhets ångest.
Är ångesten helt obegrundat funkar det som Tajger skriver att tänka på vad som kan hända.
Jag provar att undvika att tänka på att jag kan frysa eller svälta ihjäl som ensam hemlös.
Jag hade en kompis i Danmark som blev överfallit en mörk kväll, när hon gick ensam på gatan. Hon blev misshandlat så illa att hon låg på sjukhuset i ett halv år. De tre män som gjorde det var ute av fängelset innan hon kom hem från sjukhuset! Det är många år sedan, men hon är fortfarande rädd för att gå ensam på gatan på kvällen. Då är det inte heller någon höjdare att tänke på vad som är det värsta som kan hända.
Inte all ångest är utan anledning.

Klar att det kommer att gå bra. Det är roligt att plugga som vuxen, jag har gjort det rätt många år och jag ska säga att det är det bästa jag gjort. Jag ångrar inte en minut. Men jag minns dagen jag skulle börja på Komvux. Jag var precis lika skitnervös som du är nu.

Så HEJA HEJA :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar