TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Visst är det så Cizma! :)
Alla fyller en funktion och även om man ibland känner sig ensam, så finns det säkert ett par människor som skulle sakna en väldigt mkt om nåt hände.
Jag har inte många vänner här. Lämnade alla i Göteborg där jag var hyfsat social och jobbade på ett stort företag.
Här verkar ingen vilja lära känna nya, och de jag känner är oftast stockholmare som är hitflyttade, och ni kan ju räkna ut hur det funkar ;)
Sen är jag bara intresserad av hästar och datorer..

Jag får nog skylla mej själv oxå. Har fyllt upp mkt tid med småbarn och stora barn och hästarna som går före allt annat umgänge. Sen utslängd i skogen på det.
Men jag har min sambo som är min bäste vän numera, så det går bra ändå.
fast ibland vill man ha en mer feminin touch på samtalen :)

Nu ska jag se om jag får bortbytt min sadel. Trivs inte i den och hittade en på Hästnet. Hon bor bara 25 min härifrån så vi ska dit nu.
Om hon vill byta så blir jag jätteglad :banana:

Senast ändrad:

Karin, Karin. Visst ska du få berätta hur du har det och hur du mår utan att du tycker att du gnäller. Det tycker jag nämligen inte alls att du gör, du har det besvärligt på flera plan och det måste man få ventilera. Min definition av gnäll är när man klagar i oändlighet utan fog.

Tänker på dina fotosafaris, det är en alldeles strålande idé, men försök att utvidga den. Kanske börja med en grupp med ridning som är lätt till medel, så att så många som möjligt klarar att hänga med. Men på sikt tycker jag nog du ska försöka ha lite olika inriktningar både vad det gäller krav på ridkunskap, längd (tidsmässigt) på turen, olika karaktär av motiv som söks (djur, storslagna vyer t.ex.) och kanske någon slags familjegrupp under sommarlovet när många vill umgås och hitta på skojiga saker med barnen. En sådan grupp bör ha lätt ridning och kanske locka med något baduppehåll också?

Har du fler idéer vad man kan hitta på till häst så jobba med dem! Ju bredare du är desto större chans att locka folk. Då låter upplägget lockande och folk blir intresserade när kanske fler i en familj eller ett kompisgäng börjar kika på utbudet och hittar saker inom sitt intresseområde. Kankse trickbanor, skattjakt, hästorientering ... ja spåna på!

Jag önskar dig verkligen ALL lycka Karin!

kl.
det ar sa mkt som jag skulle vilja skriva men hjarnan ar mos och jag har fortfarande tralala withdrawal och ar sur och tycker sa synd om mig sjalv och ja, inget nytt under solen.. hade tankt jag skulle rida idag, fick valdemar sadeln och sen var det ingen ork kvar.. och hade ont ocksa.. sa det vara bara att ta av sadel igen och slappa ut honom.. tanker, skall jag aldrig fa rida honom igen?? i alla fall, det ar mitt problem och det blir allt for idag.. maste ut och skotta lite mer, snon faller tungt fran taken, endast tomten ar naken.. lol.. sorry

Inte alla har en naken tomte.....:laugh: Alltid något att glädjas åt!
Du har åtminstone fått på sadeln,något jag inte lyckats med på väldigt länge.....
och då enbart pga ren o skär slöhet! Tycker aldrig jag hinner......prioriterar fel skulle jag tro!:D

Nu har jag iallafall röjt upp bland skitgrisarna,städat i foderrummet så jag får in en ny rundbal.
Det tog sin lilla tid,för dum i huvudet som jag är, så tyckte jag väl att jag var riktigt ok i armen o glömde mej....... tog en stor vatten dunk och började jonglera..skulle jag inte ha gjort:mad: Det knäppte till o gjorde så:devil::devil: ont, så hade jag ont innan är det inget mot vad jag har nu:crazy:
Så urbota dumt:mad:
Vad är det man säger? Är huvudet dumt får kroppen lida.....Jo så sant!

Ok,kan PM telefon nr ifall lusten och tiden infinner sej!
Från Ullared o hit är det ca 1,3 mil och man kan åka härifrån till Glommen,utan att behöva åka tillbaka. Men en omväg blir det ju förstås,på en sisådär 3 mil,kanske 4??
Vet inte om någon/några av er har varit hos hästtandläkare här i trakten,men YR bor ca 5 km ifrån mej.

jag vet inte varfor jag envisas att slapa runt med den dar tunga westernsadeln, jag som alltid red i mina stubben i usa.. aven nar jag var ute och jagade kossor.. jaja, aven om den inte har ett horn sa kanns den saker for kroppen just nu.. jag sitter battre i den..
din armbage, har du varit och kopt ett sant dar band annu?? checka pa www.apoteket.se och du kan se vad det ar och hur det fungerar.. hoppas du blir battre snart.. skagern kommer ju snart. du skall med eller hur?
jag maste ut i stallet och skotta lite mer, en till bit foll ner sa nu har jag en halv dorr oppen men inte nog for pallar att komma in.. och det ar pitchdark ute. livet i ett notskal.. skall komma in och gora grot och tanda ljus..

Cizma - gulligt barnbarn!

Karin - alla behövs vi, på ett eller annat sätt. Du är ju en glad och trevlig tjej, det vet jag, vi har ju träffats:) Det kommer nog en lösning när du minst anar det.

Jag har haft en riktig skitrunda med hästen:( Tänkte gå lilla skogsrundan, för vägarna är ju isgata, men jag tänkte att skogsvägarna är nog bättre. Tji fick jag. Först vägrade hästen gå förbi grannens stall, som vi går förbi sådär tre-fyra gånger i veckan. Började småstegra och backa på isgatan, och lyckades dessutom trampa sig med brodden, såg jag när jag kom hem. Jag fick hoppa av och gå förbi, då följde han glatt med, farligare var det inte:crazy: Sen isgata, som sagt, och pålle hoppad eför varje kvist som rörde sig, (kan det ha luktat vildsvin, eller nåt? ) så efter halva rundan hoppade jag av och gick bredvid, så hade han iaf bara sig själv att hålla reda på, inte mina dryga 7? kilo... Det får bli ridhuset i fortsättningen, tills den här skiten släpper...

KL*

Nu blev det sadelbyte :)
Trullan stod som ett lamm när jag drog gjorden och även när jag ruckade på den.

32011377.jpg

Men åh vad fina kort!
Rena proffsfotografen :)
Vilken söt tjej och söt ponny

Så jobbigt när de ska tramsa fast de normalt bara går där.....:mad:
Och när underlaget är som nu så är det ju ingen hit precis!
Förstår att du väljer ridhuset i nuläget!

Så bra det blev med sadeln,Lobell!
Hoppas det funkar nu!

Sån liten söting:love: Ja,både ponny o tös förstås!

Tja,dels är det väl för att du sitter bättre i den sadeln,som du säger.
Och stubben kanske passar dåligt på lussebullar?

Nej jag har inte varit på apoteket ännu,jag ska försöka masa mej iväg,förhoppningsvis imorgon. Tack för länken!:laugh:

Har du testat wintec-sadlarna,de väger inte mkt och i den mot dressyr så sitter man faktiskt ganska bekvämt.

jag har en wintec typ westernsadel som jag anvande pa rabarberna i usa.. och jag har provat wintec i engelsk ocksa och den sucks big time.. nej jag rider nog vidare in min 25 ar gamla stubben den ar formad efter min skjart.....
dock den A-Betta jag har (som ar kvar i usa) var skon och latt att lyfta.. Dock, jag har kommit pa om jag binder up valdemar kan jag sta pa pallen, yes Bekvam, och lagga pa den.. han star ju still..
Blir skoj nar jag skall borja anvanda manskapssadeln.. det ni, dags att borja trana biceps har..

fin sadel lobell.. cho ja i morgon blir bra.. mcmarco det maste vara den sotaste pallen i gruppen.. lol.. han bara maste komma till skagern..
nu skall jag koka grot..

Jodå,den är hel o oskadd!

Säger detsamma som Kat, Wintec sucks big time!!:mad:
Gjorde misstaget att köpa en sån,iofs flera år sedan,men fy f....för att sitta i den! Den blev inte gammal här!

Du hittar så snygga sadlar!Hoppas nu den blir skön att rida i också.Visst har du haft någon i den färgen tidigare eller minns jag fel?
Jag har ju beställt sadel men den är försenad,ingen aning om när den kommer.

Förlåt, men ett litet tips angående fendern. Om du böjer änden inåt mot pålle istället så fastnar inte dina byxor i den.:laugh:

S.

Du hittar så snygga sadlar!Hoppas nu den blir skön att rida i också.Visst har du haft någon i den färgen tidigare eller minns jag fel?
Jag har ju beställt sadel men den är försenad,ingen aning om när den kommer.

Jo, jag hade en i mocka, men den började bli lite smal.
Detta är favoritfärgen så jag hoppas den får stanna länge :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10