TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Å, hu då, tyckte det skumma lite väl vid tandborstningen i morse...

S.

Jag känner mig som en parasit på samhället, vill ju jobba och är förbaskat plikttrogen. Har alltid jobbat och det mycket. Kroppen värken och jag känner mig, hmm, hur ska jag förklara, jo, halv.
Jag vet precis hur det känns! Jag hade aldrig varit arbetslös innan jag kom till Sverige. Jag har alltid haft lätt för att skaffa jobb. Jag har alltid jobbat mera än heltid och haft hästarna samtidigt. Men nu verkar det helt hopplöst att få ett jobb som jag kan leva på.
När sjukhuset skrev att jag ska operera, tänkte jag också att de kan ju likaväl slänga pengarna i havet. Det känns ju inte som att jag någonsin blir en bra skattebetalare igen.
Arbetsmarknaden vill ju inte ha mig.:cry: Ingen andra heller för den delen, jag har varit aktiv på nätdejting i flera år utan framgång.
Vist har jag några vänner, detta är personer jag skriver med på MSN eller ibland pratar telefon med. En ser jag även tre-fyra gånger om året. Men det finns ingen som behöver mig, inte ens någon jag umgås.
Jag kan inte bo kvar här i evigheter, om jag inte får jobb så jag kan skaffa mig en bostad blir jag även hemlös om ett år eller två. Det har jag inte lust till att uppleva. Så jag har svårt för att se en anledning till att operera mig, om inte jag får jobb.
När sjukhuset ringde och sa hur det är, var det som att få en fribiljett här ifrån! Man måste väl inte leva om man ska vara arbetslös, hemlös och ensam?
Jag funderar som en galen på hur jag kan få tillräckligt med kunder på fotosafari. Ibland är det svårt att vara optimist.:cry:

Reagerade på en mening du skrev "ingen behöver mig". jo jag kan försäkra dig att du behövs. Här på buke har du många vänner tex, jag är mer än gärna vän med dig. Alla människor tillför något, även på en sådan här sida. Du kommer med mycket bra saker och förslag och jag tror du är en kvinna med skinn på näsan. Jag har inte heller många vänner men dom jag har är verkligen de bästa som går att få. Se bara på vilken handlingskraft du har angående fotosafarin! Du ska se att det blir en succé! De vänner du har vill ju umgås med dig, de skulle känna sorg om du försvann.

Vad arbetmarknaden säger är något helt annat, det finns mer jobb nu än var det har varit på länge. Jag har visserligen fast jobb men är för sjuk för att jobba. Det känns tungt och som jag skrev, att det kändes som parasitering på samhället. Jag behöver byta jobb efter min sjukdom, är uska från början men har jobbat som det i många år och har tröttnat lite. Vad ska jag göra istället? Vet inte, ärligt talat. Jag tycker du ska operera dig om det är det bästa för dig. Om du gör den och sedan blir så bra att du kan jobba, om bara några % så är det jättebra. Dessutom har Sverige skyddnät som säger att man har rätt till olika bidrag för att inte bli bostadlös. Det gäller även dig, kära vän.

En fråga dock, vad skulle hända om du flyttade tillbaka till Danmark? Får du samhällets hjälp där? Även operationen? Skulle du VILJA flytta tillbaka?

Tycker du att detta blev för personligt så svara via PM. Jag vill bara säga att här är vi alla dina vänner. Jobb ja, det kommer, du kan få mitt...:angel:

Många kramar till dig!

Susanne.

Gnäll tycker inte jag att det var, vill bara du ska veta att det finns vänner som tycker om dig. Om du uppfattade mitt svar som hårt så var det absolut inte min mening. Det skrivna låter väldigt hårt på svenska, förlåt för det. Du har ett stort värde och har lika mycket behov av kärlek och gemenskap som alla andra.

Tro mig, jag har också gnällt i den här tråden och fått stöttning. Nu är det min tur att stötta dig. Klart att du kommer att få kunder på din fotosafari, kanske göra lite reklam för det? När du väl kommer dit så tror jag att det löser sig. Du är duktig tjej och du vill, vilket är en väldigt bra egenskap!

Ber återigen om ursäkt om mitt förra svar lät hårt, så var det verkligen inte menat. Men det förstod du säkert, då vi i denna tråden är ödmjuka mot varandra.

Kom igen nu tjejen, du ska se att det blir skitbra!!!!:bump::bump::bump::banana::banana:

Fler kramar till dig!

S.

morron igen.. och karindk, jag kanner for dig.. har ocksa kampat som en glodhet vante att hitta en permanent jobb sedan jag ikom till sverige.. och da ar jag svensk medborgare..
problemet med svenska skyddsnatet som dijej pratar om ar att man inte far aga nagonting.. har du bil villde att du saljer den och anvander lokala transporter istallet.. och for guds skull sag inget om dina hastar.. eller asnar... hang i there, forsoker tanka pa vagar om fotosafari ....
har har taket rasat ner, ja snon har rasat men har bitar somhanger kvar sa det blir skoj i dag .. maste ut och skotta sa jag kan fa ut pallar.. sen blir det nog inget mer tror jag.. sov intebra heller och middagen kom upp runt 3am i morse.. i och for sig ingen ny sak, hander mesta natter men det gor mig sa trott trott..
men maste satta igang.. nu snoar det ocksa ser jag.. vilken dag.. ha det bra alla

Det är riktigt, om det inte tvunget att ha bil beroende på hur långt det är till närmsta hållplats. Jag har själv haft bidraghjälp för 20 år sedan i en kort tid pga separation, så mycket har säkert ändrats.

S.

Karin! Jag tycker oxå att du verkar vara en duktig tjej,med skinn på näsan!
Jag skulle gärna lära känna dej IRL! Tyvärr är det ju så att människor man träffar på ett forum,har ju ofta avståndet emot sej:crazy: men vi har ju inte så jätte långt.....(nåja....)

Jag drog från mina hemtrakter på vinst o förlust för åtta år sedan,av olika anledningar.Mest för att jag var så less på allt och ville prova på ngt nytt!
Köpte en stor gård med en kompis som oxå hade en handikappad pojke. Vi renoverade o byggde o hade oss och jag tror fortfarande att det hade kunnat bli hur bra som helst,men det sket sej......

Bara att börja om på nytt...
Efter sju sorger o åtta bedrövelser sitter jag här och har det ganska bra.
Jag har iofs haft förmånen att ha jobb hela tiden,även om jag sa upp en fast tjänst för ca 3 år sedan......

Har upplevt att det är väldigt svårt att lära känna nån här,hallänningarna är svåra......(förlåt Tajger!) De få jag umgås med är alla inflyttade.Och jag har verkligen FÅ vänner här!
Men jag har på sätt o vis valt det själv,hellre få vänner än folk som bara vill "ha något" Jag är en generös människa,bjussar både på mej själv o annat.....det danska arvet??Men har tröttnat på utnyttjande o hyckleri!
Kanske är det samma för dej??

Har oxå på sätt o vis valt att leva själv,mkt pga att jag har en son som tar mkt tid,och romantik med huset fullt av pers.ass funkar inte riktigt......
Har än idag inte träffat nån karl som vill komma i fjärde hand....
Son,hundar,hästar,karl :D Kanske är det lite lika för dej? Det är ju så att ju längre man lever ensam o inrättar sina rutiner,ju svårare har man att kompromissa.... och även om man vill så tar ju vår livsstil en jädra massa tid,hästar MÅSTE skötas! Eller hur?

Tycker du ska visst göra din op,kanske det gör så mkt till att du får en annan livskvalite?

Ge för allt i världen inte upp!! Det finns något där ute,det är jag säker på!

Du är fö hjärtligt välkommen hit!! Kanske kan det bli ngt bra av det?? Jag är ju hemma hela dagarna,jobbar natt,så skulle lusten falla på så hör av dej!
Jag finns ca 1 timme bort!

Du gnäller inte! Varför måste vi till varje pris upprätthålla en glad o nöjd fasad när vi inte alls känner så? Det måste vara ok att få ösa ur sej ngn gång oxå!

Hahahahahahaha, ja ni ser Cho o Karin, det finns lösningar på allt och man ska alltid se det positiva i allt för det är aldrig någonsin helt becksvart det finns alltid en ljusning :laugh:

Här är det på nollan och det blåser fortfarande men man får va glad över att det inte regnar. Men attans va otäckt det var nu när jag skulle in i sadelkammarn, snön på taket hänger över ung. 1 m :eek: Jag var livrädd att jag skulle få det i huvet men som synes så klarade jag mej! Huvva :crazy:.

Nänä,då skiter jag hellre i det :o Du har inte sett min höskulle......:D
Gammalt skit som legat i hundra år,nä fy fan,då får det vara!
Men tack för tipset!:D

Chrysler Voyager????:D

Kanske man kan få karlen till att röja skullen,först???
Den som väntar på något gott......:angel:

Får väl hitta ngt lammkött då,för i vår ålder behöver han väl tre dar på sej att återhämta sej....;)

lammkött är alltid gott:) fast unga viner är sällan så smakrika o fylliga som väl lagrade

omladdningstiden är helt beroende på handlaget o intresse:angel:

Aha, då är det förmodligen (o)intresset det faller på,då :D

åker till bolaget o köper en dunk eller går ner i jordkällaren o hämtar en hink :angel:

Jag har ju inte varit med här så länge men tycker att ni alla är jätte mysiga och har väldigt roligt ihop och träffas verkar ni ju också göra. Så det är väll klart att du har en stor betydelse här för alla.
Ni har ju en jätte gemenskap här och hejar på och stöttar varandra mer än många gör i verkliga livet. Har också blivit imponerad utav att ni tar emot nya så öppet och släpper in oss i gemenskapen :love:

Så gnäller gör du inte tycker jag, utan man ska ju hjälpas åt både i med och motgångar. Livet är ju inte alltid så snällt men på något vis tar man sig vidare även när det ser svart ut. Så håll ut och kämpa vidare.

Jag finns här också om du vill ha en vän.
Kram

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar