TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Mjällschampoot heter Selukos;) Det är väl ungefär vad jag kan hjälpa till med i den här debatten. Och det är jag väldigt tacksam för, och lider med er som har svåra sjukdomar. Vad är väl en trött rygg...?

Men jag blev lite orolig för maken för några år sen, han hade huvudvärk, sov inte mm. Jajamen, skyhögt blodtryck. Typisk riskpatient för hjärtinfarkt. Dryga 40 år, lite övervikt, stressigt jobb, gillar mat, en god whisky. Medicin, ordinerad att ta det lugnare. Jo, tjena, lätt som chef i byggbranschen. Men han fick ett annat jobb, lite lugnare tempo, och får väl alltid ta sin medicin, men mår nu bra. Skönt. Men jag får påminna honom ibland.

Senast ändrad:

Tack och lov så räknas timmarna ihop i slutet av månaden så det gäller att jag håller benhård räkning på mina timmar hela tiden. Det händer ofta i slutet av månaden att min "kvot" är fylld och då måste jag tacka nej när de ringer.

Under sommaren har jag möjlighet att jobba mer under semestern. Det handlar om ca 6 veckor som jag kör heltid. Då söker jag dispans hos FK. Man har rätt att prova att jobba 18 månader heltid för att se om det går utan att ersättningen ombeprövas. Efter de 6 veckorna brukar jag ha ont över allt i ett par månader. Tyvärr måste man ibland bita ihop ett tag för ekonomins skull. Jag skulle altså aldrig klara av att jobba så mer än de där veckorna.

Dock verkar 50% funka rätt bra på jusst detta jobbet. Tack och lov. Men sen får jag ju mina skov oavsett in emellan varven ändå.

Hej hopp i kvällningen.... Här är en trött Cizma, nu är alla familjemedlemmar hemma i båsen efter julsemestern...dessutom landade det en ny flockmedlem innanför dörren...Dottern på 16 år kom hem med en liten collietös, söt som socker.... :love: Min terrorist tyckte den var yberlajjbans:crazy: YES...en hårig boll, endast till för hennes blotta nöjje:grin: Jasi herregud....

Iaf, lilla Mindy, som godisen heter är som sagt var söt som spunnet socker, dock inte av den rasen jag själv skulle valt så jag fortsätter banna min terrorist och gnälla på min numera fd GD-tik Cleo.... och hålla mina planer på min framtida vovve levande:rofl:

Grandisar är och förblir nummer 1 i mitt hjärta men efter min förlust av min hane svor jag på att ALDRIG mer skaffa GD... Tiken som jag har blev den äldsta dotterns redan i ganska tidigt stadium så numera får jag både äta kakan och ändå ha den kvar:banana:

Jaja, El Camelo han mår gottigottgott, mufflar hö och retar polerz....Han är ju numer på delad plats med maken på 1.a plats i mitt hjärta, vilket han aldrig är sen på att utnyttja... :cool: men, det är väl också i sin ordning antar jag....

Hoppas ni får en bra kväll/natt... så hörs vi imorgon igen:D

tant camelo, vet herrn hedenstedt han far deal forsta plats i hjartat med el camelo???

Japp :D och om du mår illa o inte blir bättre vet du att läkaren lurat dej......:confused:
Det är mjällschampoo du fått....:D

:o Tyvärr så vet han ju det:angel:

Iaf...satt å gosade med den nya...då kom jag ju på:idea:.... Jag är ju MORMOR nu då:eek: spelar ingen roll om det nu råkat bli en fyrbening...dom har ju som nästan samma status här hemma som oss 2 beningar....:love: det bästa var ju när jag presenterade mitt "liljeholmens" för maken:rofl: Ni skulle sett han min.....:eek: som en äkta fågelholk...:love: herregud.... ni skulle sett...skulle tatt en bild på det fejjset... gudars...

Jaha då var det väl inte mjällschampoo jag fick då,kanske....
En trött rygg kan vara nog så besvärande för den som har den!

Maken undrade väl hur f-n det hade gått till :confused:
Bli morfar till en collietös,som inte liknade honom eller nån annan i familjen heller,det allra minsta:D
Men en collievalp är väl gudomligt söt:love:

Hoppas verkligen inte att det finns mjällschampo i tablettform,huh då kan jag ju ha stoppat i dem fel i så fall:eek:

Välkommen in i mormor/farmor-gänget :bump: Det spelar ingen som helst roll om det är en fyrbentíng alla är ju som sagt på nästan samma våglängd oavsett hur många ben man har :D Så länge det inte ringlar sej fram, ryyyyyyys ( kan inte skriva det ens utan att rysa över hela kroppen :eek:9

Har nyss nattat pållarna och nu jäklar blåser det halv storm! Men dom står i godan ro och mumsar på en asp-stam som jag släpade in i hagen i går :laugh:

Äsch,placebo,du vet.....Hjälper det så är det väl skitbra:angel:

Oh kom på att då är ju jag både mormor o farmor.Har ju "fölis" o 2 små chinchilla ungar,en av varje sort:love:

I mitt fall behövs nog varken eller efter idag,natti allihopa när det är dags för er att slänga er i halmen:D

Good morning!!

Snart ska jag gå ut,men jag drar mej....det kändes kallt när jag släppte ut hundarna.
Jag som trodde att våren var på gång.......
Bara bita i det sura äpplet:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 472
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar