TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Det dåliga samvetet att inte kunna jobba och vara sjuk är svårt. Men ska göra det bästa av situationen, det tar så mycket otroligt mycket energi detta. Energi som jag inte har, vill så mycket men kroppen orkar inte. Jag är inte ens 40 än!!!!!

Ska lyssna på dina kloka ord, du verkar vara en mycket kunnig person.

Ni andra som svarat och gett mig pepp, tack. Blir så glad för det. Nu kan allting bara bli bättre!!!

Kram till er allihop!

S.

Det låter himla dyrt med halmpellets.Kunde du inte ha torvströ i botten och mindre mängd halmpellets ovanpå.Är det inte syrran här inne som har nämt att hon har torv med annat material ovanpå?Hade själv enbart torv för något år sedan men då blev det ett brunt damm på allt.Kanske kvittar om det fungerar bra f.ö.Och det kanske inte blir det om man vattnar det och låter det torka,tror man ska göra så.Inte så lätt just nu förståss:).Jag hämtade själv hos en liten tillverkare på en mosse i närheten,blev billigare än spån iallafall.

Shit pomfritt!!! Började på mitt inlägg o telef. ringde,blev sittandes i 40 min och nu är mitt inlägg hopplöst gammalt och en massa nytt tillkommit:eek:

Dijej: Försök att inte tänka på jobbet! Du ska oxå bara tänka på dej själv! Har själv stresshjärta o högt blodtryck.....Har haft i flera år! Rätt medicin hjälper bra!

Voff: Är man halvt sjukskriven så är man ju det av en orsak,eller hur? Klart du inte ska jobba mer än du orkar!

Jaa du, mina har ju inte varit inne sen i våras så dom har snart varit ute i 1 år :angel: men dom är lika glada för det!

I dag har vi iaf äntligen fått på hönätet på en rundbal och jäklar va dom mumsar från den men det blir inga stora gluffstuggor utan några få strån åt gången och jag är glad :D så nu hoppas jag att midjemåttet på Ina blir mindre :p Om jag får ner henne i vikt till i sommar så får nog hon oxå följa med på utställning.

Blåser som satan här och det är plusgrader men vi har klarat oss från skridskobana på gården än så länge iaf och hagen är finfin än så länge den med.

Julen är undanplockad men jag har lite städning kvar men det får vara till i morron. Gud skapade ingen brådska :angel:

Ok, då är jag inte ensam här i favorittråden! Vilken medicin fick du? Ska hämta ut min imorgon.

S.

Hallå nu kopplar du bort ditt samvete,dumheter,du är inte frisk och då är man hemma tills man blir bra,punkt,slut(gick själv sjukskriven nästan ett helt år).
Koppla av och gör det som du orkar och sånt som du tycker är skoj.Enda som händer om du kör slut på dej är att andra komplikationer kommer som ett brev på posten.
Jobba lär du allt hinna med tids nog.Ta hand om dej.

Voff samma förmaningar till dej,du är halvt sjukskriven,ta det lugnt,o tänk på din familj o så Kelly förstås

Gud skapade ingen bråska, han sa bara att vi skulle skynda oss! Hihi!;)

S.

Jag har ätit hjärtmedicin sen jag fick min infarkt i nov 08 och jag har aldrig mått så bra som nu! Får extra slag om jag stressar men har lärt mej att hantera det så det är heller inga problem längre. Det gäller átt lyssna på kroppen och ta det lugnt.

Jag var som du innan jag fick min infarkt, jobbade på och hade aldrig en sjukdag men nu äntligen, vid 47 års ålder har jag äntligen fattat vad som är viktigt här i livet och det är INTE att jobba på som en tvättäkta idiot! Är man sjuk ska man vara hemma och ta hand om sej. Jobbet får väl nån annan ta hand om!

Senast ändrad:

Kat då måste du få en annan sort för blodtrycket för sjunker det så mkt så är det felinställt.
Ta det lugnt dina pållar ser fina och välmäende ut,om du inte orkar mocka varje dag så går det ingen nöd på dem.Känner mej som en gammal sköterska nu,var rädd om dej du oxå

Vad säger FK om det? Har ju hört att dom är stenhårda med de nya reglerna?
Blir orolig över det, stressad.

Voff, ta hand om dig! Jag ska försöka...

S. (Som önskar att man kunde trolla sig frisk.)

Hmmmm,jag skäms.....:o Fick först en som heter seloken,tror jag.Den var skit bra. Fick sedan en ny läkare som ville byta och den mådde jag skit på,bara spydde.Bytte igen,samma. Begärde att få tillbaka min gamla men se det ville han inte.......så jag har faktiskt struntat i att ta medicin sen dess.....:o
Och det var länge sedan....... Jag mår bra,men hjärtat springer lite för fort.....
Borde ta tag i det,men,men! Gör inte som jag! Gör som doktorn säger!!

Opps var kanske innan de nya reglerna,men hade läkarintyg,var på ett möte o sen var det inga problem.Ta nu en dag i taget,inga funderingar för då går inte blodtrycket och pulsen ner.

Jupp det är jag,älskar att jaga jouren med pisken om de inte gör som jag vill:devil:

Läkaren jag hade idag sa att han "minnsann ska tala med de där kärringarna på FK som sitter där"! Jag sa att jag var orolig över att bli utförsäkrad. Han skulle förklara tydligt för dom, sa han...hihi, han var bra!

S.

Då är hälften vunnit ,det behövs läkare som är villiga att ta dusten med FK

Eller hette den seloken....?? Är inte det mjällschampo?? Ja inte var det mjällschampoo jag fick iallafall!!
Nu ska pållarna nattas! Hej på ett tag!

Mjällschampoo?!?!? Skrattar mig fördärvad! Hoppas jag inte får det i tablettform, då bubblar det när jag dricker vatten till!!

S.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 472
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar